• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 23 اسفند 1400
کد مطلب : 156447
+
-

خبرهای کوتاه/جین کمپیون تاریخ‌ساز شد


جین کمپیون با بردن جایزه گیلد کارگردانان آمریکا تاریخ‌ساز شد. این دومین سال متوالی است که یک زن برنده این جایزه می‌شود. جین کمپیون همچنین سومین زنی است که در تاریخ جوایز گیلد کارگردانان برنده این جایزه می‌شود. به گزارش ورایتی، جین کمپیون این جایزه را به‌خاطر ساخت فیلم «قدرت سگ» به‌خود اختصاص داد. او پیش‌تر در سال 1993به‌خاطر ساخت فیلم «پیانو» نیز برنده جایزه گیلد کارگردانان آمریکا شده بود. این جایزه تا حد زیادی امیدهای جین کمپیون برای کسب جایزه اسکار در رشته بهترین کارگردانی را افزایش داده است. جین کمپیون جایزه گیلد کارگردانان آمریکا را در رقابت با کنت برانا، پل توماس اندرسون، استیون اسپیلبرگ و دنیس ویلنوو، از آن خود کرد. او در اظهاراتی پس از دریافت این جایزه از دستان کلوئی ژائو (برنده سال گذشته جایزه گیلد کارگردانان آمریکا)، گفت: برایم اهمیت دارد که زنان در عرصه هنری دارای صدا باشند و نسبت به نسل بعدی فیلمسازان احساس هیجان می‌کنم.

انیمیشن سال میچل‌ها در برابر ماشین‌ها 

«میچل‌ها در برابر ماشین‌ها» برنده جایزه بهترین فیلم انیمیشن در چهل و نهمین دوره جوایز «آنی» شد. این فیلم انیمیشن در 8رشته برنده جایزه شد. انیمیشن «محرمانه» نیز در بخش انیمیشن‌های تلویزیونی برنده جایزه در 9رشته ازجمله جایزه بهترین سریال تلویزیونی رسانه‌ای از نظر عموم مخاطبان شد. تولیدات انیمیشن کمپانی نتفلیکس نیز از 31جایزه بخش رقابتی این مراسم 20جایزه را به‌خود اختصاص داد. فیلم کارتونی «انکانتو» تولید دیزنی نیز در رشته‌های شخصیت انیمیشن، طرح داستان و موسیقی برنده جایزه شد. «مایا و سه نفر»، سریال انیمیشن حماسی نتفلیکس به کارگردانی خورخه گوتیرس نیز به‌عنوان بهترین برنامه تلویزیونی- رسانه‌ای کودکان برگزیده شد.

محدودیت‌های سینمایی در شانگهای 

چین به‌ویژه در شهر شانگهای باوجود گسترش محدود موارد ابتلا به اومیکرون، محدودیت‌های جدیدی را دوباره بر سینماها اعمال کرده است. به گزارش ورایتی، با افزایش موارد ابتلا به کرونا در شانگهای تعدادی از سینماهای این شهر تعطیل شدند. محدودیت‌های جدید هم در پارک دیزنی‌لند این شهر از روز شنبه به مورد اجرا گذاشته شده است. مسئولان چینی شنبه اعلام کردند که ۱۶۴۹ مورد جدید ویروس در برخی مناطق چین و شانگهای شناسایی شده و به این ترتیب برای دومین روز متوالی تعداد موارد شناسایی شده از هزار نفر عبور کرده است. این میزان ابتلا در مقایسه با بعضی کشورها و مناطق بسیار اندک است، اما با این حال این بالاترین میزان ابتلایی است که اخیرا در چین بروز کرده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید