• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 21 اسفند 1400
کد مطلب : 156287
+
-

نکته بازی/ لااقل حق پخش تلویزیونی را می‌گرفتید

با وجود تبلیغات گسترده، به‌نظر می‌رسد واگذاری 10درصد از سهام باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال در بازار فرابورس با شکست مواجه شده یا حداقل در حد توقعات اولیه مورد استقبال قرار نگرفته است. خیلی‌ها فکر می‌کردند بلافاصله بعد از اعلام واگذاری سهام 2باشگاه، میلیون‌ها هوادار سرخابی برای پذیره‌نویسی صف خواهند کشید، اما در عمل دیدیم که اتفاقی غیراز این رخ داد. این مسئله حتما دلایل زیادی دارد. یکی از آنها این است که پرسپولیس و استقلال سودده نیستند و دلیلی ندارد مردم برای خرید سهام 2 مجموعه زیان‌ده سر و دست بشکنند.‌ای کاش دولت برای اثبات حسن نیت خود، اول حق پخش تلویزیونی را به‌طور قطعی برای سرخابی‌ها می‌گرفت، بعد از مردم تقاضا می‌کرد سهام این دو تیم را بخرند. اینطوری بهتر نبود؟

مرغ از قفس پرید
شهاب زاهدی کلا داستان عجیبی دارد. او یک روز به‌عنوان پدیده در پرسپولیس ظاهر شد، اما نظر مثبت کمتر کسی را جلب کرد. بعد هم یک دنیا اتفاق عجیب برایش رخ داد؛ از اتهام استفاده از مواد نیروزا تا عقد و فسخ فوری قرارداد با سامسونگ کره‌جنوبی. زاهدی در لیگ اوکراین به بهترین روزهای فوتبالش رسیده بود که اینجا هم جنگ شد و فیفا بازیکنان شاغل در آن کشور را آزاد اعلام کرد. پرسپولیسی‌ها این اواخر خواهان جذب زاهدی بودند، اما طرف اوکراینی رقم بالایی برای رضایتنامه می‌خواست. با آزاد شدن زاهدی دیگر نیازی به رضایتنامه نبود و خیلی‌ها امیدوار شدند شهاب به پرسپولیس بیاید، اما نه لیست سرخپوشان جا داشت و نه باشگاه خیلی جدی دنبال او بود. نهایتا هم زاهدی به پوشکاش مجارستان پیوست تا مرغ از قفس پریده باشد.

به خدا با VAR هم حل نمی‌شود
هر هفته که یک اشتباه بزرگ داوری رقم می‌خورد، داد همه بلند می‌شود که جای کمک‌داور ویدئویی در ایران خالی است. ما هم همین اعتقاد را داریم و هر روزی که VAR زودتر به ایران برسد، بهتر است. با این حال فکر نکنید این جنگ و دعواها با ورود کمک داور ویدئویی تمام می‌شود. VAR بیاید تازه اول دردسر است. الان که یک نفر وسط زمین در لحظه تصمیم می‌گیرد، باشگاه‌ها او را زیر دست و پا له می‌کنند. حالا حساب کنید قرار باشد یک تیم داوری در اتاق بازبینی نظر بدهند؛ در این صورت جنگ جهانی راه می‌افتد! فرض کنید همین پنالتی دوم استقلال در بازی با گل‌گهر را VAR تأیید می‌کرد؛ بعد سیرجانی‌ها با اتکا به‌نظر کارشناسان مخالف مثل عسکری و مظفری‌زاده، نمی‌گفتند یک اراده بیرونی دنبال زمین زدن آنهاست؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید