• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 21 اسفند 1400
کد مطلب : 156206
+
-

بزرگ‌تر کردن خانه‌های کوچک

چیدمان
بزرگ‌تر کردن خانه‌های کوچک

سپیده سعیدی-طراح داخلی

این روزها بیشتر ما به‌خصوص در شهرهای بزرگ، ‌ساکن خانه‌های کوچک هستیم. خانه‌هایی که می‌توانیم با انتخاب و چیدمان درست وسایل، ‌آنها را بزرگ‌تر جلوه دهیم و فضای مناسب‌تری ایجاد کنیم.
 یکی از اصلی‌ترین کارها، ‌استفاده از رنگ یا کاغذ دیواری روشن برای دیوارهاست. اگر تمایل داریم رنگ دیواری را متفاوت درنظر بگیریم نیز بهتر است از رنگ روشن و مکمل استفاده کنیم. پرده‌ها نیز بهتر است ساده و تک‌رنگ و روشن باشد. از پارچه‌های با رنگ تند، ‌یا طرح‌های درشت استفاده نکنیم. فرش نیز که نقش مهمی در خانه‌های ما دارد بهتر است متناسب با فضا انتخاب شود. استفاده از فرش‌های با زمینه تیره و نقش‌های شلوغ، ‌فضا را کوچک و تاریک نشان می‌دهد. به‌کارگیری رنگ‌های روشن در واقع در راستای پرنور‌تر کردن خانه است پس باید به نورپردازی نیز اهمیت داد. می‌توان در این زمینه از طراحان نور کمک گرفت اما  جز این یادمان باشد نقاط تاریک خانه را با کمک آباژورها می‌توان روشن کرد.تأکید بر استفاده از پرده‌های دارای رنگ روشن و ساده نیز به‌دلیل ورود بیشتر نور به فضای داخلی است.
اگر قصد خرید مبلمان برای فضایی کوچک را داریم، ‌به هیچ عنوان نباید از مبلمان استیل با تاج‌های بلند یا مبلمان بزرگ استفاده کنیم، چنین مبلمانی متعلق به خانه‌های با متراژ حداقل 100متر است.بهتر است از مبلمان ساده و دارای زاویه مانند مبلمان ال بهره‌مند شویم. این نوع مبلمان فضا را آرام‌تر و منظم‌تر کرده و آن را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. در مجموع در چنین فضایی باید از مبلمان مینیمال استفاده کرد. اما اگر قصد داریم از همان مبلمان قبلی استفاده کنیم، ‌بهتر است تمام مبل‌ها را دور هم نچینیم.
 در این فضاها توصیه می‌شود نیمی از مبلمان را جدا کرده و در گوشه‌ای دیگراز فضا و در کنار دیوار جداگانه‌ای به همراه یک میز کوچک و مناسب قرار دهیم. نکته مهم در به‌کارگیری‌رنگ در این خانه‌ها این است که وسایل اصلی باید دارای رنگ روشن باشد اما برای وسایل و تجهیزات جانبی می‌توان از رنگ‌های تند استفاده کرد. به‌عنوان مثال چند کوسن رنگی کوچک روی مبل روشن و خنثی، ‌این فضا را می‌شکند و به آن رنگ می‌دهد.چند گلدان طبیعی نیز می‌تواند حال و هوای رنگ‌های روشن را تغییر دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید