• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 19 اسفند 1400
کد مطلب : 156112
+
-

قاتل پرسپولیس ، میهمان استقلال

نفت آبادان که هفته گذشته قرمزها را برد، این هفته میهمان آبی‌ها خواهد بود هر دو تیم سرخابی فردا به مصاف نفتی‌های لیگ می‌روند اما همه حواس‌شان به داربی پنجشنبه آینده است

قاتل پرسپولیس ، میهمان استقلال

هفته بیست‌ودوم از لیگ برتر فوتبال ایران فردا (جمعه) با 5بازی آغاز می‌شود و 3بازی باقیمانده نیز روز شنبه برگزار خواهد شد. همه تیم‌های صدر جدولی فردا به میدان می‌روند اما بازی‌های این هفته به شکلی آشکار تحت‌تأثیر داربی حساس هفته آینده خواهند بود و شاید حتی سرخابی‌ها با وجود رقابت شدیدی که از لحاظ امتیازی دارند، بازی‌های این هفته را فدای تقابل هفته آینده خودشان کنند. هر دو تیم استقلال و پرسپولیس فردا با تیم‌های نفتی خوزستان مسابقه می‌دهند؛ پرسپولیس حریف آسان‌تری دارد و استقلال باید با نفت قوی‌تر روبه‌رو شود اما در عوض استقلال میزبان است و پرسپولیس باید به زمین حریفش برود.

  نفت مسجد سلیمان - پرسپولیس
بعد از شکست مقابل صنعت‌نفت آبادان، سرخپوشان باید به مصاف نفت دوم خوزستان بروند که اتفاقا این یکی هم سابقه بردن پرسپولیس را در لیگ برتر دارد. نفت مسجد سلیمان 2سال قبل در لیگ نوزدهم توانست پرسپولیسِ کالدرون را در تهران شکست دهد اما در بازی برگشت همان فصل، تیم یحیی در مسجدسلیمان 2-1 پیروز شد و قهرمانی‌اش را در همان بازی قطعی کرد. امسال بازی رفت دو تیم در تهران با گل مهدی عبدی یک بر صفر به پایان رسید و بازی برگشت در شرایطی برگزار می‌شود که نفت 10هفته است پیروز نشده اما بعد از 7باخت متوالی توانسته در 2هفته اخیر به 2امتیاز برسد. بعد از نمایش خوب و پرتحرک شرزود تمیروف در آبادان، یحیی احتمالا فردا در خط حمله زمان بیشتری به او خواهد داد تا برای داربی تهران بتواند روی درخشش این بازیکن ازبک حساب باز کند. اما نگرانی سرخپوشان همچنان درون دروازه است که حامد لک در هفته‌های اخیر کاملا هواداران تیم را ناامید کرده است. مهدی ترابی، وحید امیری، پهلوان و شجاعی بازیکنانی هستند که خطر 4اخطاره شدن و محرومیت در داربی آنها را تهدید می‌کند و فردا باید خیلی بیشتر از سایر بازی‌ها مراقب خودشان باشند.

  استقلال - صنعت‌نفت آبادان
رقبای استقلال امید خیلی زیادی به بازی سخت این تیم مقابل گل‌گهر بسته بودند. اما مجیدی با همان روشی که در تقابل‌های قبلی قلعه‌نویی را شکست داده بود این بار هم او را بازنده به خانه فرستاد. خط دفاعی استقلال می‌توانست مقابل گل‌گهر بیشتر از یک‌بار تسلیم شود اما به سلامت از این بازی عبور کرد تا آمار گل‌های خورده این تیم بعد از رفتن 2مدافع اصلی‌اش هیچ تغییری نکرده باشد. این خط دفاعی احتمالا مقابل نفت آبادان روز سختی نخواهد داشت و اگر استقلال فردا با مشکلی مواجه شود این مشکل در خط حمله و در راه گلزنی خواهد بود. منصوریان در بازی رفت با مساوی1-1 توانست یک امتیاز از مجیدی بگیرد. تیم او تنها تیمی است که در این فصل توانسته از استقلال جلو بیفتد و باید دید در بازی برگشت هم می‌تواند صدرنشین را به دردسر بیندازد یا نه. استقلال فردا روزبه چشمی را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد و رودی ژستد تنها بازیکن این تیم است که درصورت گرفتن کارت زرد، داربی هفته آینده را از دست می‌دهد.

  ساکت‌ها در مشهد، پرحرف‌ها در سیرجان
در سایر بازی‌های فردا، سپاهان بعد از بردن فجرسپاسی باید از اصفهان خارج شود و روبه‌روی تیم نساجی قرار بگیرد. نساجی همچنان در مشهد از میهمانان خود میزبانی می‌کند و در میزبانی قبلی‌اش توانسته یک مساوی از استقلال صدرنشین بگیرد. تیم ساکت الهامی در 6بازی متوالی پیروز نشده بود اما هفته گذشته پیکان را در تهران برد و این طلسم را شکست. سپاهان اگرچه تیم سوم جدول است اما در دور برگشت فقط 2بار پیروز شده و در جدول نیم‌فصل دوم، رتبه هفتم را در اختیار دارد. همزمان با بازی این دو تیم، گل‌گهر هم میزبان تیم پیکان خواهد بود تا دو تیم از نیمه بالای جدول احتمالا بازی سخت و جذابی را در سیرجان برگزار کنند. این دو تیم در رتبه‌های پنجم و ششم این فصل هستند و بازی رفت آنها در تهران یکی از مسابقاتی بود که با حکم کمیته انضباطی 3 بر صفر اعلام شد. گل‌گهر آن مسابقه را با یک گل برده بود اما بعدا 3 بر صفر بازنده شد. دیگر بازی فردا هم مصاف ذوب‌آهن با آلومینیوم است که زودتر از سایر بازی‌ها و از ساعت15 در فولادشهر آغاز می‌شود. ذوب‌آهن 2بازی قبلی‌اش را برده اما آلومینیوم در 5بازی اخیرش 4بار باخته و حتی یک گل هم نزده است. روی کاغذ، ذوب‌آهن برنده بازی است اما بازی قرار است روی چمن برگزار شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید