• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 19 اسفند 1400
کد مطلب : 156137
+
-

جهان/لیگ اروپا، غیر از روسیه

روس‌ها از همه رقابت‌های ورزشی حذف شده‌اند، مرحله یک‌هشتم لیگ اروپا امشب منهای روسیه ادامه می‌یابد

جهان/لیگ اروپا، غیر از روسیه

2دیدار از دور رفت مرحله یک‌هشتم لیگ اروپا دیشب بین بتیس - اینتراخت فرانکفورت و پورتو - لیون برگزار شد و باید 6بازی دیگر انجام شود اما با حذف تیم اسپارتاک مسکو به‌دلیل حمله روسیه به اوکراین، لایپزیش بدون انجام بازی به دور بعدی صعود می‌کند و با این شرایط در این مرحله 5بازی دیگر برگزار می‌شود. تیم ملی روسیه هم از رقابت‌های پلی‌آف انتخابی جام جهانی کنار گذاشته شد و به این ترتیب تیم ملی لهستان به‌طور خودکار به فینال مسیر B رفت تا منتظر برنده سوئد - چک باشد و برنده این دیدار راهی قطر شود. همچنین با درخواست اوکراین، مسابقه تیم ملی این کشور برابر اسکاتلند از روز ۲۴مارس، به ماه ژوئن منتقل شد و برنده بازی ولز - اتریش، برای بازی فینال باید ۳ماه صبر کند. اتفاق دیگری که رخ داده این است که همه بازیکنان شاغل در لیگ اوکراین آزاد شده‌اند و از آن بهتر، بازیکنان خارجی لیگ روسیه هم می‌توانند بدون مشکل قراردادشان را فسخ کنند. این فرصت خوبی برای تیم‌های اروپایی برای جذب نخبه‌های این دو لیگ است. هر تیمی اگر جای خالی داشته باشد می‌تواند هر کدام از آنها را به‌صورت آزاد و رایگان جذب کند، حتی در این مقطع از فصل.

سردار
سردار‌آزمون شانس آورد زودتر باشگاه زنیت را ترک کرد و به لورکوزن رفت و شرایط جنگی این روزها را ندید. سردار در تیم جدیدش که قرار است 5فصل‌ونیم آنجا بماند، مصدوم بود. او به‌تازگی به تمرینات گروهی برگشته و در بازی با بایرن مونیخ که یک-یک شد در دقایق پایانی به میدان رفت و نخستین بازی بوندس‌لیگایی‌اش را تجربه کرد. او در لیست بازی امشب مقابل آتالانتا قرار گرفته و احتمال زیاد دارد دقایقی به میدان برود. از خوش‌شانسی او پاتریک شیک همچنان مصدوم است اما از بدشانسی، آلاریوی آرژانتینی که با ورود سردار می‌خواست تیم را ترک کند، با مصدومیت شیک به ترکیب برگشته و خوب هم بازی کرده و گل هم زده است. او مهاجم اصلی بایر در این مسابقه است و موسی دیابی که مورد توجه نیوکاسل قرار گرفته و ویرتز به‌عنوان وینگر پشت‌سرش بازی می‌کنند. یکشنبه هم بایر بازی مهمی در بوندس‌لیگا دارد. برای داربی نورد وستفالن مقابل کلن تی‌شرت ویژه‌ای تهیه شده و 1930 تا از آن به فروش خواهد رسید که این شماره سالی است که لورکوزن از ادغام چند بخش به‌عنوان شهر مستقل تشکیل شد.

بارسا
در بارسلونا اوضاع خوب است. بازی‌ها را با 4گل می‌برند و اگر لازم شد ارناندس ارناندس یا داوری دیگر در پیروزی به آنها کمک می‌کند. رده سومی لالیگا در آستانه ال‌کلاسیکو جایگاه خوبی برای تیمی است که خطر از دست دادن سهمیه را حس می‌کرد و هنوز هم می‌کند. قرارداد با اسپاتیفای نزدیک است و فروش سهام بارسا استودیوز و فروش بازیکنان می‌تواند در تابستان آینده بیش از 800میلیون یورو بودجه به باشگاه سرازیر کند. از همین حالا و با احتساب این پول‌ها باشگاه نخستین پیشنهاد را برای خرید هالند به دورتموند و مدیر برنامه این بازیکن ارائه کرده. فعلا بارسا در خرید این ستاره از رئال و من‌سیتی جلوتر است. تمدید با آرائوخو خوب پیش نمی‌رود، سرخی روبرتو قطعا جدا می‌شود، دنی آلوز احتمالا تمدید می‌کند، بریتویت و لوک دی‌یونگ و ممفیس در پایان فصل می‌روند، کریستنسن جذب می‌شود و مذاکره برسر خرید یک دروازه‌بان و 2 مدافع کناری و یک مهاجم و یک هافبک دیگر ادامه دارد. بخش زیادی از پول اسپانسر جدید صرف پرداخت بدهی‌ها خواهد شد. قرعه سخت بارسا در دور قبلی بود که به تور ناپولی خورد و این تیم را در ایتالیا با 4گل درهم کوبید. گالاتاسرای نمی‌تواند قرعه سختی برای این مرحله باشد. بارسا چون از لیگ قهرمانان به لیگ اروپا رفته در این مرحله هم در بازی رفت میزبان است. بنوآ باستین، داور فرانسوی این دیدار را سوت می‌زند. دومینیک تورنت، سرمربی تیم ترکیه‌ای هم اهل کاتالونیاست. آردا توران، بازیکن سابق بارسا عضو گالاتاسرای است و موسلرا هم که سابقه زیادی در لالیگا دارد احتمالا دروازه‌بان شماره یک تیم ترک در این مسابقه خواهد بود. کریم آکتور اوغلو استعداد گالاتاسرای، بازیکنی است که بارسلونا باید مراقب او باشد. این بازیکن با درخشش خود در رادار اتلتیکومادرید قرار گرفته است. علاوه بر کریم، سوفیان فقولی، رایان بابل هلندی و بافتیمبی گومیس ازجمله بازیکنان خطرناک خط حمله تیم ترکیه‌ای هستند.
- آلبا صدمین بازی اروپایی خود با بارسا را انجام خواهد داد.
- ترشتگن پس از لئو مسی و دنی آلوز، سومین بازیکن خارجی باشگاه است که بیشترین بازی در لالیگا را دارد.

بقیه بازی‌ها
سه‌ویا که پادشاه لیگ اروپا محسوب می‌شود امشب در زمین خودش با وستهم بازی دارد. 2 مربی بزرگ یعنی لوپتگی و دیوید مویز به مصاف هم می‌روند. رنجرز اسکاتلند که در دور قبلی شگفتی آفرید و دورتموند را از گردونه رقابت‌ها حذف کرد، با ستاره سرخ بلگراد بازی می‌کند. براگا با موناکو آخرین مسابقه دور رفت این مرحله است.

این خبر را به اشتراک بگذارید