• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 18 اسفند 1400
کد مطلب : 156058
+
-

با مردم/ممنوعیت تردد خودروها براساس آلایندگی باشد نه سال تولید آنها

ظاهرا اعلام کرده‌اند که در سال آینده تردد خودروهای کاربراتوری در بخش‌هایی از شهر ممنوع است. درحالی‌که ممنوعیت باید براساس آلایندگی باشد و اگر خودرویی بتواند معاینه فنی مورد تأیید مسئولان را بگیرد دلیلی برای منع تردد آن در شهر نیست. چه بسا خودروهای تولید سال که آلاینده هستند و چه بسا خودروهای کاربراتوری که ضمن ایمنی کافی ذره‌ای آلایندگی ندارند. با توجه به اینکه قشر کمتر برخوردار، مالکان تعداد اندک خودروهای کاربراتوری هستند تقاضا این است که در این قانون تجدیدنظر کنند و ملاک آلایندگی باشد نه سال تولید.
حمیدرضا رحیمیان از تهران
 
افزایش 10درصدی حقوق عادلانه نیست
درحالی‌که فشارهای چند سال اخیر نظم و روال اقتصادی خانوار ایرانی را برهم زده، افزایش سالانه حقوق دردی از مردم دوا نمی‌کند تا چه رسد به آنکه این افزایش فقط 10درصد باشد. ظاهرا در افزایش حقوق‌ها شاغلان کمتر مدنظر هستند و بیشتر نفع کارفرما لحاظ می‌شود.
شمایلی از شیروان خراسان شمالی

به جای تغییر ساعت، ساعات کار کارمندان را تغییر دهند
تغییر ساعت رسمی کشور با شروع فصل جدید، نه‌تنها فایده‌ای ندارد بلکه مردم را سردرگم می‌کند. حتی کشورهایی هم که مبدع این قضیه بوده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که این کار سودی ندارد. امسال هم با توجه به نزدیکی ورود به‌ماه مبارک رمضان، این تغییر ساعت برای روزه‌داران مشکل ایجاد می‌کند. از مسئولان تقاضا داریم به‌جای تغییر ساعت رسمی کشور، ساعات کاری کارمندان و کارکنان دولت را تغییر دهند.
عرب سرخی از تهران
 

این خبر را به اشتراک بگذارید