• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 18 اسفند 1400
کد مطلب : 156054
+
-

کوتاه از حادثه/مرگ مرموز پدر و فرزندی در همدان

پلیس در حال تحقیق درخصوص مرگ مرموز مردی همراه با پسر خردسالش در خانه‌شان است.
به گزارش همشهری، روز گذشته به مأموران انتظامی همدان خبر رسید که پیکرهای بی‌جان مردی همراه با پسر 5ساله‌اش در خانه‌شان در یکی از محله‌های شهر کشف شده است. دقایقی بعد از این خبر بود که مأموران برای بررسی موضوع راهی محل حادثه شدند. سرهنگ هادی نجفی صالح، فرماندهی انتظامی شهرستان همدان در این‌باره گفت: به دستور مقام قضایی پیکرهای مرد 42ساله و پسر 5ساله‌اش برای انجام بررسی و کشف علت فوت به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات میدانی در این‌باره آغاز شد. او ادامه داد: هنوز گزارش رسمی مرتبط با علت مرگ قربانیان از سوی پزشکی قانونی ارائه نشده و اعلام جزئیات پرونده منوط به گزارش رسمی این نهاد قضایی است. با این حال پرونده‌ای در این‌باره در دایره جنایی پلیس آگاهی استان همدان تشکیل شده و تجسس‌ها در این خصوص ادامه دارد.

دکتر شدن 3هزار نفر با مدارک جعلی
جاعلان حرفه‌ای در قبال دریافت پول‌های کلان مدارک تحصیلی جعل می‌کردند. هرچند آنها توانستند در مدت کوتاهی 3هزار مدرک تحصیلی جعل کنند اما سرانجام همگی دستگیر شدند.
به گزارش همشهری، چندی قبل به اداره کل اطلاعات بوشهر خبر رسید که اعضای یک باند جعل مدارک تحصیلی برخی مدارس و دانشگاه‌ها را جعل می‌کند. با بررسی صحت این اطلاعات مأموران توانستند در چند عملیات همه 7عضو این باند تبهکاری را دستگیر کنند. در بازرسی از مخفیگاه دستگیرشدگان تعداد زیادی مدارک و اسناد جعلی شامل مدارک تحصیلی از سطح سیکل تا دکتری، هولوگرام مدارک دانشگاهی، گواهی مهارت فنی، تعداد ۷۰ عدد مهر جعلی مربوط به مؤسسات آموزشی و... کشف شد.
علی حسن پور، دادستان مرکز استان بوشهر با اعلام جزئیات این پرونده گفت: در تحقیقات صورت گرفته از متهمان آنها به جعل بیش از ۳ هزار مدارک تحصیلی اعتراف کردند. تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سایر عوامل این شبکه در شعبه هفتم بازپرسی این دادسرا در حال انجام‌ است.

ضاربان امدادگران اورژانس دستگیر شدند
چند روز پس از حمله به امدادگران اورژانس تهران که باعث مصدومیت آنها شده بود رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ضاربان خبر داد.
به گزارش همشهری، چند روز قبل به مرکز اورژانس تهران خبر رسید که یکی از شهروندان در جنوب شرق تهران دچار مشکل شده و به خدمات فوری پزشکی نیاز دارد. دقایقی از این تماس می‌گذشت که گروهی از امدادگران اورژانس راهی خانه این بیمار واقع در خیابان عجب‌گل در نزدیکی میدان خراسان شدند. آنها پس از امدادرسانی به این بیمار قصد بازگشت به پایگاه اورژانس را داشتند که ناگهان چند نفر از ساکنان محله سد راهشان شدند. آنها سؤالاتی خصوصی درباره وضعیت بیمار داشتند که امدادگران از پاسخ به آن خودداری کردند و در این شرایط بود که آنها با مشت و لگد و چاقو و قمه به امدادگران حمله و آنها را مجروح کردند.
به‌دنبال این حادثه ماجرا به پلیس گزارش و تحقیقات در این‌باره آغاز شد و در نهایت 12ساعت پس از این حادثه ضاربان دستگیر شدند.
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در این‌باره گفت: به‌دنبال درگیری 4جوان با عوامل اورژانس مأموران عملیات کلانتری114 غیاثی در محل حاضر شدند اما آنها گریخته بودند. با وجود این تحقیقات در این‌باره ادامه یافت تا اینکه مخفیگاه متهمان در 4نقطه مختلف شناسایی و آنها در چند عملیات منسجم دستگیر شدند و به ضرب و جرح امدادگران اورژانس اعتراف کردند.
سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به اینکه با مخلان نظم و امنیت برخورد خواهد شد گفت: تلاش برای روشن شدن علت درگیری ادامه دارد.

صدور کیفرخواست  در پرونده مرگ دختر نخبه 
4ماه پس از مرگ دختر نخبه اهوازی در جریان انجام عمل جراحی زیبایی، پرونده اتهامی پزشک متخلف با صدور کیفرخواست به دادگاه فرستاده شد.
به گزارش همشهری، این دختر 19ساله اهوازی که رتبه 70کنکور سراسری را داشت روز 15آبان ماه امسال درحالی‌که برای انجام عمل جراحی زیبایی به مطب پزشکی رفته بود دچار ایست قلبی تنفسی شد و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد. به‌دنبال این حادثه با شکایت خانواده دختر جوان پرونده‌ای در این‌باره تشکیل و تحقیقات در این خصوص آغاز شد. بررسی‌های تخصصی در این پرونده حدود 4ماه طول کشید تا اینکه سرانجام پرونده پزشک متخلف با صدور کیفرخواست به دادگاه فرستاده شد. حمید ناصری، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان در این‌باره گفت: با شکایت اولیای دم متوفی به‌دلیل حساسیت موضوع و برخورد قاطع با هرگونه مداخله غیراصولی در امور پزشکی، بازپرس ویژه‌ای برای این پرونده انتخاب و اقدامات قانونی و استعلامات پزشکی انجام شد. وی ادامه داد: با به‌کارگیری سریع‌ترین روش‌ها، تحقیقات قضایی تکمیل، متهم احضار و تفهیم اتهام شد و در نهایت پرونده اتهامی او با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.
ناصری در ادامه گفت: پزشک به‌صورت مستقیم در انجام بزه مباشرت نداشته اما موضوع رسیدگی به قصور وی درخصوص عدم‌نظارت کافی بر مطب، از طریق سازمان نظام پزشکی استان رسیدگی می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید