• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 17 اسفند 1400
کد مطلب : 155963
+
-

هم‌افزایی قوای سه‌گانه برای بستن گلوگاه‌های فساد

رئیس قوه قضاییه بر همگرایی قوای سه‌گانه در مسدود کردن همه بستر‌ها و گلوگاه‌های فساد به‌ویژه در حوزه اراضی تأکید و از فعالیت‌های دولت در این زمینه قدردانی کرد.
 به‌گزارش میزان، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در جلسه شورای‌عالی این قوه گفت: اخیرا قوه قضاییه و دولت با هماهنگی و هم‌افزایی در راستای صیانت از حقوق عامه و حفظ بیت‌المال در حوزه اراضی، اقدام‌های ارزنده‌ای انجام داده‌اند و بدون تردید چنانچه در پیشبرد این امر نیاز به اصلاح قانون و رفع خلأهای قانونی باشد، مجلس نیز پای کار خواهد بود. او با اشاره به تداوم اقدام‌های عملی قوه قضاییه در آزادسازی اراضی ملی به‌نفع عامه و ورود قاطعانه به آزادسازی حریم روخانه‌ها و سواحل دریا، از رئیس‌جمهور و وزرای کابینه که با روحیه انقلابی و مسئولیت‌پذیری برای رفع این مشکل و معضل ورود کرده‌اند، قدردانی کرد و افزود: باید به نقطه‌ای برسیم که دیگر ساخت‌وساز غیرمجازی صورت نگیرد و ما به حکم قانون مجبور به تخریب و قلع و قمع آن، با صرف هزینه نباشیم.
محسنی‌اژه‌ای به دستگاه‌های حکومتی و دولتی و همچنین اشخاص حقیقی و عادی که دارای بنا‌های غیرمجاز هستند، توصیه کرد که خودشان در تخریب این بنا‌ها پیشقدم شوند و با این کار، هم از مزایای مادی مصالح و ابزار ساختمانی به‌کار رفته در بناهایشان برای صرف در امور دیگر بهره‌مند شوند و هم ارفاق‌های قانونی بعدی شامل حال‌شان شود.
وی همچنین تأکید کرد: قوه قضاییه به دستگاه‌ها و افرادی که برای تخریب یا اصلاح بنا‌های غیرمجازشان پیشقدم شوند، کمک و مساعدت خواهد کرد و درصورت نیاز، به آنها مهلت می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید