• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 17 اسفند 1400
کد مطلب : 155962
+
-

خبرهای کوتاه/ عده‌ای برای پست و مقام حاضرند هویت و‌شخصیت خود را از بین ببرند

رئیس مجلس در مراسم تجلیل از فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان قوه مقننه با بیان اینکه در دوران دفاع‌مقدس هیچ‌کس «من» نبود و همه به تمام معنا «ما» بودند و کسی چیزی را برای خود نمی‌خواست و از اساس چیزی از جنس سیستم‌های اداری وجود نداشت، گفت: امروز گاهی می‌بینیم که حتی آبروی افراد در محیط‌های اداری ارزشی ندارد و ‌شأن مردم در این محیط‌ها رعایت نمی‌شود، چراکه برخلاف فضای دفاع‌مقدس، امنیت اساس کار برخی شده و در این فضا عده‌ای برای گرفتن پست، حاضرند شخصیت و هویت خود را از بین ببرند. به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف با تأکید بر اینکه دلیل عوض شدن موقعیت ارزش‌ها و ضد‌ارزش‌ها، جای بحث دارد، عنوان کرد: دلسوزان انقلاب که سلامتی، جوانی، برادران، پدران و همرزمان خود را در دوران دفاع‌مقدس از دست داده‌اند حق دارند برای این شرایط غصه بخورند و حق دارند از این غصه دق کنند. یکی از نکات مهمی که برای نسل امروز فرزندان رزمنده، ایثارگر، جانباز و خانواده شهدا وجود دارد این است که نسبت به باور آن فرهنگ از همه مسئول‌تر هستند تا بصیرتر از دیگران باشند به این معنا که نافذ بودن دینی خود را در بزنگاه‌ها محکم و خالصانه انجام دهند. البته هیچ اتفاقی نباید ما را ناامید کند و نباید هم در این مسیر افراط و تفریط داشته باشیم، برخی از اوقات در زندگی و جامعه امروز شاهد افراط و تفریط هستیم درحالی‌که هیچ‌گاه در مسیر امام، شهدا و انقلاب شاهد افراط و تفریط نبودیم.

توضیح یک منبع آگاه درباره ادعاهای «شکدم»
یک منبع آگاه قضایی با رد ادعاهای مطرح‌شده پیرامون ارتباط «کاترین شکدم» با مقام‌های کشورمان گفت: نامبرده در طول سالیان گذشته طی ۵سفر به ایران آمده و صرفا ۱۸روز در کشورمان اقامت داشته است که با ادعاهای مطرح شده، هیچ تناسبی ندارد.
به‌گزارش ایرنا، این منبع آگاه ادامه داد: محافل رسانه‌ای خاص و پنهان طی روزهای گذشته درباره این فرد اخبار جعلی و به‌شدت بی‌ارتباط با واقعیت منتشر و سعی کرده‌اند یک سناریوی رسانه‌ای، تبلیغاتی و ضداخلاقی را پیش ببرند که بیشتر با شرایط و مناسبات داخلی خودشان تناسب دارد.
وی اضافه کرده‌است: تمام اسناد و مدارک مربوط به سفرهای شکدم به ایران و میزان اقامتش در کشورمان مشخص و موجود است و درصورت لزوم رسانه‌ای خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید