• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 17 اسفند 1400
کد مطلب : 155885
+
-

آغاز برگشت

دور برگشت یک‌هشتم لیگ قهرمانان از امشب استارت می‌خورد

دور برگشت مرحله یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا از امشب با 2‌دیدار لیورپول- اینترمیلان با داوری متئو لاهوس اسپانیایی و بایرن مونیخ- سالزبورگ با داوری کلمان تورپن فرانسوی آغاز می‌شود. لیورپول دیدار رفت را 2بر صفر در زمین اینتر برده و بایرن در خانه حریف اتریشی یک-یک کرده بود. بازی‌های امشب آرامش پیش از توفان فرداست که رئال و پاریس دیداری خصمانه را روبه‌روی هم انجام خواهند داد.

لیورپول
   لیورپول در این فصل 116‌بار حریف خود را در آفساید گرفتار کرده، آماری که به‌مراتب بالاترین آمار در لیگ برتر است. منچسترسیتی با 68‌بار در رتبه دوم این لیست قرار دارد.
   ابراهیما کوناته هنوز با لیورپول در 18‌بازی در تمامی رقابت‌ها شکست نخورده است (13برد 5مساوی)؛ طولانی‌ترین شروع بدون شکست در دوران حرفه‌ای یک بازیکن در لیورپول از زمانی که ری هاتون هیچ‌یک از 23‌بازی اول خود را در 1988-1987نباخت.
   ویرجیل فان‌دایک در بازی با وستهم به رکورد 60بازی بدون باخت در آنفیلد و در چارچوب لیگ برتر رسید.
   لیورپول 600‌بازی لیگ برتر را برده است. منچستریونایتد (700)، چلسی (612) و آرسنال (611) تنها تیم‌هایی هستند با شمار بیشتر پیروزی.
   الکساندر آرنولد که یک‌مدافع راست است در 32بازی در این فصل در همه رقابت‌ها 16پاس‌گل داده؛ یعنی هر دو ‌بازی یک‌پاس‌گل.

اینتر
   لائوتارو مارتینس دوباره توانست بر طلسم گل نزدنش غلبه کند. او در بازی با سالرنیتانای ته جدولی هت‌تریک کرد تا شمار گل‌هایش در 19بازی این فصل را به 14گل و 2‌پاس‌گل برساند. او در کنار زانتی، سرنا و اتوئو تنها بازیکنان اینتر هستند که توانسته‌اند در 4 تورنمنت مختلف گل بزنند.
   لائوتارو تنها بازیکن تاریخ اینتر است که توانسته به بارسا و رئال گل بزند و تنها گلزن تاریخ باشگاه در بازی با یوونتوس در لیگ و جام حذفی. او گل‌هایش در اینتر را به عدد51رساند.
   خبر خوب برای اینتزاگی این است که گوزنس آلمانی به شرایط مسابقه رسیده و می‌تواند در این بازی در ترکیب قرار بگیرد.
   اینتری‌ها امید زیادی به بازگشت در این مسابقه و صعود ندارند اما آغاز مذاکرات با دیبالا امید زیادی را بین هواداران ایجاد کرده. پیشنهاد اینتر به بازیکن آرژانتینی ناراضی یوونتوس سالی 7.5میلیون یورو دستمزد و قراردادی 5ساله است تا او را به‌عنوان بازیکن آزاد مثل چالهان‌اوغلو به خدمت بگیرند.

بایرن/ سالزبورگ
   چند وقتی است اوضاع بایرن خوب پیش نمی‌رود. آنها دیدار رفت را یک-یک کردند آن هم به‌زور. این هفته در بوندس‌لیگا به لورکوزن هم امتیاز دادند و هفته قبل 4بر2به بوخوم باختند، به همان تیمی که در بازی رفت آن را 7‌گله کرده بودند.
   توماس مولر در بازی با لورکوزن برای نخستین بار در عمرش گل به‌خودی زد.
   هر دو تیم صدرنشین بوندس‌لیگا و بوندس‌لیگای اتریش هستند. سالزبورگ این هفته تیم ته جدولی رایندورف را 4-صفرشکست داد.
   در 5رویارویی بین 2 تیم، 2‌برد برای بایرن و یکی برای سالزبورگ به‌دست آمده و 2‌بازی هم مساوی شده.
   مانوئل نویر پس از یک‌هفته تمرین کاملاً آماده به‌نظر می‌رسد. همه‌‌چیز نشان می‌دهد که نویر روز سه‌شنبه برابر سالزبورگ بازخواهد گشت. بستگی به‌خودش دارد که بخواهد امشب جای اولرایش به میدان برود یا باز هم استراحت کند. با وجود رسیدن نویر به این مسابقه، بازیکنانی مثل تولیسو، آلفونسو دیویس و گورتسکا همچنان مصدوم و غایب‌اند. وضعیت سالزبورگ وخیم‌تر است و آلبرت والی، کویتا، عثمان دیاکیته، اوکوه، سسکو، اونگویین، اوکافور و عمر سوله فهرست مصدومان این تیم را تشکیل داده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید