• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 17 اسفند 1400
کد مطلب : 155867
+
-

خبرهای کوتاه/۷میلیون نفر در سال ۱۴۰۰ به سینما رفتند


‌به‌گفته مدیرعامل مؤسسه سینما شهر، فروش فیلم‌های سینمایی در سال ۱۴۰۰، ۱۵۸میلیارد تومان بود و در طول سال ۷میلیون نفر به سینما رفتند.
هاشم میرزا خانی که به تازگی به‌عنوان مدیرعامل مؤسسه سینما شهر منصوب شده در مراسم قدردانی از سازندگان سالن‌های سینما در کشور که در محل موزه سینما برگزار شد،گزارشی از ضربه عجیب و غریب کرونا به وضعیت اکران سینماها ارائه کرد. 
میرزاخانی خاطرنشان کرد: وقتی به رقم فروش سینماهای استان‌های بزرگ کشوربه غیراز تهران نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که تعداد کمی به سینما رفته‌اند و باید برای رونق سینما در این استان‌ها فکری کرد.  این افت به نوعی فاجعه است و بیش از 49درصدِ فروش ما در سینماها توسط تهران بوده و ما باید برای هر استان بنا به فرهنگ و سلیقه‌شان برنامه‌ریزی جداگانه‌ای داشته باشیم.‌

خانه سینما تعطیل می شود؟

بخش‌هایی از مصوبه هیات وزیران برای تاسیس انجمن‌های صنفی هنرمندان در وزارت کار باطل شد.به گزارش هنر آنلاین ،دیوان عدالت اداری بخش اعظم مصوبه تاسیس انجمن‌های صنفی کارگری برای هنرمندان را باطل کرد. بر اساس رای هیات عمومی این دیوان، بندهای یک، 3 و 4 این مصوبه که آبان ماه ۹۸ در هیات وزیران تصویب شده بود و به هنرمندان اجازه می‌داد ذیل پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجمن‌های صنفی تاسیس کنند، به علت مخالفت با شرع باطل اعلام شده است.

انتقاد از حضور سودجویان در سینما

مسعود جعفری جوزانی از شیوه حضور سرمایه‌گذاران در سینما و شبکه نمایش خانگی انتقاد کرد. کارگردان شیر سنگی که امسال داور جشنواره هم بود به مهر گفت: همین امسال وضعیت فیلم‌های جشنواره فجر را دیدیم؛ این وضعیت امروز سینمای ماست! ما را به دست یک مشت آدم سودجو سپرده‌اند که خودشان آنها را درست کرده‌اند! اکثر سرمایه‌گذارها حالا تعیین‌کننده شده‌اند. زمانی ما یک تلویزیون داشتیم و یک وزارت ارشاد؛ هر کدام خواسته‌هایشان را می‌گفتند و نهایت در یک جایی با آنها‌ به توافق می‌رسیدیم و فیلمی می‌ساختیم. اما امروز ما را به یک مشت زالوصفت واگذاشته‌اند  . رفتم برای یکی از اینها سریالی را بسازم، وقتی پای قرارداد رسیدیم ناگهان گفت اینجای داستان را تغییر بده و یکی از دوستان خانمش را هم معرفی کرد که در سریال بازی کند! جوزانی اضافه کرد:به عقیده من ما چیزی به نام بخش خصوصی در سینما و سریال‌سازی ایران نداریم. این‌ها همه دروغ است.

این خبر را به اشتراک بگذارید