• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 16 اسفند 1400
کد مطلب : 155831
+
-

دردسرهای سرمربی از درگیری تا برکناری

با انتخاب رئیس جدید فدراسیون بسکتبال، شاید هاشمی دیگر سرمربی تیم ملی نباشد شایعه درگیری او با مهدی کامرانی در تیم باشگاهی هم مشکلات را بیشتر کرده است

دردسرهای سرمربی از درگیری تا برکناری

مصطفی هاشمی، سرمربی تیم ملی بسکتبال روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. او که بعد از بازی‌های المپیک توکیو سرمربی شد، با انتخاب رئیس جدید فدراسیون شاید نیمکت تیم ملی را ترک کند. از طرف دیگر گفته می‌شود او در تیم باشگاهی‌اش مهرام هم به مشکل خورده است. مهرام در لیگ برتر بسکتبال به سختی و با نتیجه 87-82خانه بسکتبال خوزستان را شکست داد اما مهم‌تر از نتیجه بازی شایعاتی بود که در جامعه بسکتبال پیچید. مهدی کامرانی در این بازی غایب بود و همین دلیلی شد تا گفته شود او روز قبل از بازی در تمرینات با هاشمی درگیر شده است. کامرانی سکوت کرده است و در این مورد حرفی نمی‌زند. هاشمی هم به همشهری می‌گوید: «هیچ اتفاقی نیفتاده است.» اما آنهایی که به تیم نزدیک هستند شایعات را تأیید می‌کنند.
مشکل هاشمی و کامرانی از شب قبل از بازی با سوریه آغاز شد. کامرانی در دوره مربیگری مهران شاهین‌طبع از تیم ملی کنار گذاشته شده بود اما بعد از 6سال و با آمدن هاشمی به تیم ملی بازگشت. او در پنجره‌های انتخابی جام‌جهانی بازی کرد و مقابل بحرین و قزاقستان به میدان رفت ولی نشان داد که با روزهای اوجش فاصله دارد. بعد از بازی قزاقستان یکی از نقدهایی که از هاشمی شد، بازی دادن به کامرانی بود. شب قبل از بازی با سوریه خبر رسید که کامرانی از تیم خط خورده است. واکنش‌ها به این خبر متفاوت بود. خیلی‌ها کار هاشمی را تأیید کردند اما نظر عده‌ای هم این بود که سرمربی باید رعایت حال پیشکسوت تیم را می‌کرد و او را خط نمی‌زد. هاشمی گفته بود که به‌خاطر زانودرد کامرانی را کنار گذاشته است اما مهدی حرف‌ دیگری به ایسنا زد و گلایه کرد: «قبل از بازی سوریه به من گفتند در ترکیب نیستی و دلیل منطقی هم ارائه ندادند. کاش به من می‌گفتند دلیل این تصمیم چیست. به من گفتند زانوی تو درد می‌کند که گفتم نه درد نمی‌کند! اگر موضوع مسائل سنی است چرا دعوت شدم؟ بازیکنی مثل من وقتی برمی‌گردد به تیم ملی باید یک برنامه‌ریزی خاصی روی او داشته باشیم، وگرنه من چرا باید در تیم ملی باشم؟ باید برای بازیکنی مثل من احترام قائل می‌شدند.»
هاشمی همزمان سرمربی تیم مهرام است و دلخوری‌های کامرانی از اتفاقات تیم ملی به تیم مهرام هم کشیده شده است. شایعات می‌‌گویند کامرانی و هاشمی درگیری لفظی پیدا کرده‌اند و مهدی که با دعوا تمرین تیم را ترک کرده، به‌خاطر همین در بازی با خوزستان غایب بوده است. 
هاشمی این خبر را رد می‌کند: «از کسانی که این خبر را داده‌اند بپرسید. هیچ اتفاقی نیفتاده است.» اما نمی‌تواند دلخوری‌اش را پنهان کند. وقتی حرف از دلخوری‌ کامرانی به میان می‌آید، هاشمی حتی حاضر نمی‌شود اسم او را ببرد: «من در این مورد حرفی نمی‌زنم. بگذارید حرمت‌ها حفظ شود.»

  هاشمی رفتنی است؟
شایعه دیگری هم درباره هاشمی مطرح است؛ شاید او دیگر سرمربی تیم ملی نباشد. منشا این شایعات صحبت‌های جواد داوری، رئیس جدید فدراسیون است. داوری بعد از مجمع انتخابی از تقویت کادر فنی تیم ملی خبر داد: «با احترام نسبت به همه مربیان و جامعه بسکتبال، برای تقویت تیم ملی کار جدی داریم.
 کمیته فنی جلسه تشکیل می‌دهد تا در مورد این موضوع تصمیم بگیرد. بازی‌های مهمی پیش رو داریم و قطعا کادرفنی تقویت می‌شود.» داوری چهارشنبه هفته پیش از مجمع رأی اعتماد گرفت ولی هنوز هیچ تماسی با سرمربی تیم ملی نداشته است. با این حال هاشمی از او حمایت می‌کند: «هیچ تماسی با ما نداشتند. این حق رئیس فدراسیون است که همکارانش را خودش انتخاب کند و خودش هم باید پاسخ بدهد که برای کادر فنی تیم ملی چه برنامه‌ای دارد. تنها مرجع، خود ایشان است. اما با هر نگرشی باید از او حمایت شود. بسکتبال برای یک نفر نیست، برای همه است. از همه کسانی که به مدیران قبلی سنگ می‌زدند، می‌خواهم که دیگر به رئیس جدید سنگ نیندازند و اجازه بدهند که کارش را انجام بدهد.»
تیم در پنجره سوم انتخابی جام‌جهانی تیرماه با قزاقستان و سوریه بازی می‌کند. اینکه داوری چه تصمیمی برای تقویت کادر فنی دارد، هنوز مشخص نیست ولی احتمال اینکه در آن بازی‌ها مربی دیگری روی نیمکت بنشیند کم نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید