• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 16 اسفند 1400
کد مطلب : 155772
+
-

وقتی به رونالدو نیازی نیست

تصمیم رالف رانگنیک برای کنار گذاشتن کریستیانو رونالدو از ترکیب در داربی منچستر صدای رونالدوفن‌ها را که به‌خاطر این بازیکن طرفدار منچستر شده بودند درآورده. سرمربی آلمانی صاحب مکتب گگن پرسینگ است و رونالدو در این سن نمی‌تواند در خط حمله به مدافعان برای بازپس‌گیری توپ در کمترین زمان ممکن مفید باشد. تازه، او در پست غیرتخصصی یعنی نوک حمله به‌کار گرفته می‌شود. خود رونالدو شایعه شده بود که از سبک تیم راضی نیست و معتقد بود باید من‌یونایتد با 2‌مهاجم به میدان برود. رانگنیک به‌تازگی مگوایر را هم از ترکیب کنار گذاشته بود و در دوره او به سانچو و رشفورد هم کمتر بازی می‌رسید تا فضا برای بازیکن گمنام جوانی به نام الانگا که پانصدمین گل تاریخ باشگاه را در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده باز شود.
مشخص است که رونالدو و مربی آلمانی به سبک هم نمی‌خورند. کریستیانو پیش از این مربی و در دوران سولسشائر 14بار از ابتدا و 2‌بار به‌عنوان بازیکن جانشین در ترکیب حاضر بود و توانست 12گل و 2‌پاس‌گل ثبت کند، با میانگین 4.1شوت در هر بازی. حالا در دوران رانگنیک (پیش از داربی منچستر) در 13بار حضور در ترکیب ثابت و یک‌بار به‌عنوان بازیکن جانشین تنها 3گل و یک‌پاس‌گل داشته، با میانگین 4شوت در هر مسابقه. او در دوره سرمربی نروژی دریبل‌زن‌تر هم بود و در هر بازی 1.1دریبل موفق داشت و حالا این نرخ به 0.8در هر مسابقه رسیده، 1.2پاس کلیدی در دوره قبل در برابر 1.1پاس کلیدی در این دوره. منچستریونایتد با رانگنیک بیشتر صاحب موقعیت می‌شود و این روی عملکرد کریس هم تأثیر گذاشته. او در دوران مربی قبلی 6.1بار در هر مسابقه در داخل محوطه جریمه حریف صاحب توپ می‌شد و حالا این نرخ به 7.5بار در هر بازی رسیده. از زمان ورود این مربی آلمانی درصد تبدیل شوت به گل او از 20.7درصد به 5.7درصد کاهش پیدا کرده است. رونالدو 25بار در این فصل در تله آفساید گرفتار شده که نشان می‌دهد او در بازگشت‌ها کند است. اما هوادارانش گزیده ویدئوهایی را پخش کرده‌اند که او را در حال پرس کردن نشان می‌دهد. گزیده ویدئو نمی‌تواند کل مسابقه را معنا کند. چیزی که واضح است این است که بازیکن پرتغالی و مربی آلمانی به درد همدیگر نمی‌خورند. رونالدو باید امید داشته باشد سبک فوتبالش به سبک سرمربی فصل آینده که احتمالا تن‌هاخ یا پوچتینو یا رالف هازن‌هوتل خواهد بود بخورد.
در پاریس اگر پوچتینو اقدام به تعویض یا کنار گذاشتن مسی کند، مملکت روی سر او خراب می‌شود. مسی در بازی با نیس که پاریسی‌ها یک بر صفر باختند حتی یک ضربه هم به سمت دروازه حریف نزد و تنها یک پاس کلیدی داشت و 82لمس توپ و 3 دریبل موفق. نیمار هم در این بازی و در غیاب امباپه تنها یک شوت داشت. همزمان شایعه‌هایی درباره علاقه چلسی به جذب رونالدو منتشر شده. توخل و باشگاه از عملکرد لوکاکو و رفتار غیرحرفه‌ای او راضی نیستند. احتمالا ورنر هم به فروش خواهد رسید. منابع غیرموثق ادعا کرده‌اند که چلسی آماده بازگرداندن ادن آزار و عقد قرارداد با رونالدو است.

این خبر را به اشتراک بگذارید