• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 16 اسفند 1400
کد مطلب : 155763
+
-

بازار/ ثبات قیمت تخم‌مرغ

براساس مشاهدات میدانی از خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران هر شانه ۳۰عددی تخم‌مرغ به وزن 2کیلوگرم با قیمت ۵۴ تا ۵۶هزار تومان عرضه می‌شود و در میادین میوه و تره‌بار نیز هر شانه تخم‌مرغ تنظیم بازاری ۴۳هزار تومان قیمت دارد. مقایسه‌ها نشان می‌دهد قیمت‌ تخم‌مرغ در اسفندماه نسبت به ماه بهمن ماه تغییر چندانی نداشته است.

  خشکسالی تولید آجیل را نصف کرد
مصطفی احمدی، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران با اشاره به اینکه امسال به‌دلیل خشکسالی نسبت به سال گذشته افت تولید داشته‌ایم، گفت: امسال در تخمه جابانی ۶۰درصد افت تولید نسبت به سال گذشته داشتیم، زیرا این محصول 100درصد دیم است و کمبود بارندگی تولید را کاهش داده است، ولی می‌توان با واردات محصولات دیگر قیمت آن را هر چند با کاهش تولید کنترل کرد.

  ثبت قیمت تولید و مصرف کالا در سامانه ۱۲۴
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده ۳هفته تا یک ماه دیگر در سامانه ۱۲۴ در دسترس عموم قرار می‌گیرد. عباس تابش افزود: به استناد مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی، همه تولیدکنندگان مکلف به درج قیمت تولیدکننده در سامانه ۱۲۴ هستند. هم‌اکنون در برخی از سوپرمارکت‌ها به‌دلیل تنوع کالا، درج قیمت به درستی انجام نمی‌شود.

  نوسان قیمتی سیمان فله
مهرداد نظارت، رئیس کانون سراسری بتن آماده و قطعات بتنی با بیان اینکه برای تأمین سیمان فله مشکلی نداریم، گفت: درحالی‌که بازار با رکود مواجه شده اما قیمت سیمان فله در بورس کالا هر روز در حال تغییر است. در هفته‌های گذشته قیمت سیمان فله در هر تن به ۸۰۰هزار تومان رسیده بود. وضیعت نوسانی قیمت‌ها موجب شده بتن سازان نتوانند قرارداد ببندند.

این خبر را به اشتراک بگذارید