• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 15 اسفند 1400
کد مطلب : 155645
+
-

اخبار کوتاه/افزایش شهرهای قرمز در یزد

آمار کرونا در کشور روند کاهشی به‌خود گرفته و آمار شهرستان‌های قرمز روبه‌ کاهش است، اما در استان یزد یک شهرستان دیگر به شهرستان‌های قرمز اضافه شد. به گزارش ایسنا، شهرستان مهریز دوباره در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته و با احتساب شهرستان‌های خاتم، مروست، ابرکوه و بهاباد، 5شهرستان در استان در وضعیت قرمز قرار دارند. البته آمار کلی بستری‌های مشکوک به کرونا در استان همچنان روند کاهشی را طی می‌کند، ‌طوری که  ۲۷۹بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و ۹۴نفرشان در بخش‌های مراقبت‌ ویژه هستند.

زائران به مرز مهران مراجعه نکنند

فرماندار مهران از بسته‌شدن مرز مهران خبر داد و گفت: امکان تردد زائران در مرز مهران وجود ندارد. به گزارش تسنیم، علی عباس شفیعی، افزود: تماس‌های مکرر از اقصی نقاط کشور برای سفر از عتبات عالیات در این ایام از مرز مهران برقرار شده که به تمامی هموطنان عزیز اعلام می‌کنیم تردد در مرز مهران در قالب کاروانی و فردی میسرنیست و مرز مسافری مهران بسته است.
به‌گفته وی، تنها راه سفر به عتبات عالیات فعلا مرز هوایی و برگشت به‌صورت زمینی است.‌

ریزگرد ۱۰۳آبادانی را راهی بیمارستان کرد
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: گردوخاک روز جمعه ۱۰۳بیمار را با علائم حاد تنفسی روانه بیمارستان‌های آبادان کرد. سیدمحمد محمدی شنبه به ایرنا اعلام کرد: بیشتر مراجعه‌کنندگان دارای علائمی نظیر سرفه و تنگی نفس بودند و سابقه بیماری تنفسی و آسم داشتند.
با توجه به افزایش گردوغبار در روز جمعه و استمرار آن تا روز شنبه عوامل اورژانس آبادان، خرمشهر و شادگان و بیمارستان‌های منطقه در حالت آماده‌باش قرار گرفتند. همچنین اداره‌های شهرستان‌های اندیمشک، بهبهان، دزفول و شوشتر روز گذشته تعطیل شدند.

آزادسازی 47هکتار از اراضی ساحلی بوشهر 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر درباره قانون اراضی مستحدث ساحلی و حریم ۶۰متری دریا گفت: ۷۸پلاک به مساحت 2702هکتار، سند تک برگ اخذ و در زمینه آزادسازی 46.7هکتار به طول 8817متر از سواحل دریا آزاد شده است. به گزارش فارس، غلامرضا منتظری، اظهار کرد: نیروهای حفاظت این اداره به‌صورت مستمر در حال گشتزنی هستند، اما با توجه به محدودیت‌ها نیاز به تغییر شیوه حفاظت بود که به همین دلیل اقدام به بلوک‌بندی عرصه‌ها در 3منطقه بحرانی ۱۳بلوک، مناطق نیمه بحرانی ۱۱بلوک و مناطق عادی ۱۰بلوک شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید