• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 15 اسفند 1400
کد مطلب : 155602
+
-

خبرهای کوتاه/اپرای جدید ارسلان کامکار


ارسلان کامکار از اثر جدید خود و مراحل ساخت آن گفت. به‌گزارش همشهری، ارسلان کامکار نوازنده و آهنگساز درباره اثر جدید خود گفت: اپرای رابعه براساس نمایشنامه منظوم «رابعه رباب عشق» نوشته مسعود یحیوی، ساخته شده که نگاهی به زندگی شگفت‌انگیز رابعه بلخی شاعر قرن چهارم هجری است. این آهنگساز خاطرنشان کرد: اپرای رابعه در 5 پرده عشق تراژیک رابعه بلخی را تصویر می‌کند.موسیقی این اپرا را طی 2 سال ساختم. این اثر دوساعته ترکیبی از موسیقی کلاسیک و نواهای موسیقی ایرانی است. این هنرمند تأکید کرد: دوست هنرمند من مسعود یحیوی روی متن این اثر کار کرده است و شعرهای رابعه در این اثر وجود دارد.6 سال پیش مسعود یحیوی متن را برای من به آموزشگاه آورد تا مطالعه کنم در نتیجه با اینکه کار سختی بود قبول کردم که روی این اثر اپرا بسازم. درنظر دارم اگر شرایط فراهم شود به‌زودی این اثر موسیقایی را ضبط کنم.

بعد از 40سال روی صحنه

مرتضی عقیلی، بازیگر سینما و تئاتر همزمان با بازگشت به صحنه تئاتر ایران پس از ۴۰سال، تأکید دارد که در تمام سال‌های غربت و دوری از وطن، به فکر «ایران» و بازگشت به کشورش بوده است.
عقیلی در گفت‌وگو با مهر، می‌گوید: «وقتی بعد از ۴۰سال در ایران روی صحنه رفتم و اشک چشمان مخاطبان را دیدم، حسی بود که هیچ کجا نمی‌توان آن را پیدا و احساس کرد. به همین‌خاطر بعد از نخستین اجرا تا ۵صبح بیدار بودم و به این تجربه و حس فکر می‌کردم. همیشه آرزویم این بود که در ایران روی صحنه بروم. نمی‌دانید چقدر خوشحالم که در خاک وطن خودم حضور دارم. من خیلی شب‌ها برای ایران گریه کردم و دلتنگ حضور در آن بودم.» مرتضی عقیلی در نمایش فلزات چکش‌خوار به تهیه‌کنندگی پرویز پرستویی و کارگردانی آرش سنجابی در تالار حافظ روی صحنه رفته است.

جوایز لومیر

«انجمن تصویربرداری حرفه‌ای» برندگان جایزه لومیر را در هتل بورلی هیلز اعلام کرد.  به گزارش ورایتی، فیلم «تلماسه» جایزه‌های برتر این دوره ازجمله بهترین فیلم لایو اکشن را دریافت کرد. فیلم «انکانتو» نیز جایزه لومیر بهترین فیلم انیمیشن را به‌خود اختصاص داد. فیلم «داستان وست ساید» نیز جایزه بهترین فیلم موزیکال را از آن خود کرد. جایزه بهترین فیلم مستند نیز به «بیتلز: بازگرد» اهدا شد. سریال «بازی مرکب» هم در رشته بهترین سریال اپیزودیک لایو - اکشن برنده جایزه شد. سریال «محرمانه» نتفلیکس نیز جایزه بهترین سریال اپیزودیک انیمیشن را از آن خود کرد. جایزه بصری «جین کلی» نیز به گی‌یرمو دل‌تورو به‌دلیل دارا بودن روح نوگرا به‌عنوان یک فیلمساز اهدا شد. جایزه «دوستداران سینما»  نیز اهدا شد. در این مراسم همچنین آدام مک کی با جایزه جدید «صداهایی برای زمین» به‌دلیل ساخت فیلم «به بالا نگاه نکن» و اظهاراتش درباره بحران آب و هوا مورد تمجید قرار گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید