• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 14 اسفند 1400
کد مطلب : 155576
+
-

پادرمیانی ‌اژه‌ای برای 3 اعدامی در هرمزگان

رئیس قوه‌قضاییه در جریان سفر پایان هفته قبل خود به استان هرمزگان با تعدادی از خانواده‌های زندانیان و همچنین مراجعه‌کنندگان به دادگستری این استان، به‌صورت چهره به چهره و بدون واسطه دیدار و گفت‌وگو کرد. براساس گزارش مرکز رسانه قوه‌قضاییه، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در جریان این دیدارها دستور اعمال ارفاقات قانونی در مورد برخی زندانیان که خانواده آنها در این دیدار حضور داشتند را صادر کرد. محسنی‌اژه‌ای در بخشی از این دیدارها وقتی با فردی مواجه شد که خانواده‌اش خواستار اعمال ارفاقات قانونی برای وی شدند، با بیان اینکه آزادی و مرخصی دادن به برخی محکومین مانند اشرار و ... با سابقه بالا موجب‌ گرفتاری مردم و خانواده‌ها می‌شود، تأکید کرد: فردی که در هر نوبت رفت و برگشت به زندان، مرتکب جرم شده و به نوعی به تکرار جرمش مبادرت ورزیده و برای مردم‌ مزاحمت ایجاد کرده، به هیچ عنوان نباید شامل عفو یا ارفاقات قانونی یا حتی مرخصی شود.
رئیس قوه‌قضاییه ۲۵بهمن‌ماه در جلسه شورای‌عالی قوه‌قضاییه به زندانیانی که به مرخصی می‌روند توصیه کرد در ایام مرخصی از ارتکاب هرگونه تخلف و جرمی اجتناب کنند تا هم شرایط برای اعمال ارفاقات بعدی فراهم باشد، هم این ذهنیت در جامعه ایجاد نشود که اعطای مرخصی به زندانیان دارای تبعات نامطلوب است.
همزمان با سفر هفته گذشته رئیس قوه‌قضاییه به استان هرمزگان، 3محکوم به قصاص دارای شاکی خصوصی پس از تحمل چندین سال حبس با وساطت و میانجیگری رئیس عدلیه و گذشت شاکیان خصوصی از زندان بندرعباس آزاد شدند. رئیس قوه‌قضاییه در دومین روز از سفر به هرمزگان ضمن بازدید از مجتمع بندری شهیدرجایی، گمرکات و انبارهای اموال تملیکی استان بر جلوگیری از معطلی کشتی‌های حامل کالاهای ثبت سفارش شده در لنگرگاه‌ها و ترخیص سریع محموله‌های آنها تأکید کرد. محسنی‌اژه‌ای پنجشنبه‌شب در پایان سفر از پیش اعلام نشده به هرمزگان با حضور در پرواز عمومی و میان مردم به گفت‌وگوی چهره به چهره فرودگاهی با مراجعان پرداخت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید