• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 14 اسفند 1400
کد مطلب : 155499
+
-

تکذیب می‌کنیم!

کناره‌گیری کرباسچی و اختلاف درون حزبی بر سر دبیرکلی مرعشی نیز اختلاف‌ها در حزب کارگزاران را نمایان‌تر کرد. اگر چه رویکرد هر کدام از اعضا در استعفا و کناره‌گیری به نوعی از جانب برخی اعضا، توجیه شد اما این رفتار حزبی خبر از یک چالش درونی می‌داد اما محمد عطریانفر، از اعضای شورای مرکزی این حزب در گفت‌وگو با همشهری اختلاف‌نظر در حزب را رد کرد و گفت: درون حزب کارگزاران هر‌کدام از فعالان و اعضا در قالب یک منظومه، کار سیاسی مشترک انجام می‌دهند.
 بنابراین مسائلی که از 6ماه گذشته در حزب به‌وجود آمده جزء ذاتی حزب است، تا جایی که اعضا، مسئولیت‌ها و حتی اختلاف‌نظرها طبیعی است و در یک فرایند تاریخی عادی پیش می‌رود.
وی درباره خارج شدن کرباسچی نیز از حزب گفت: ایشان ابتدای سال1400دبیرکل حزب بودند که بنا به تمایل شخصی مایل به کناره‌گیری شدند. حتی کرباسچی در 4سال گذشته به دلایل کاملا قابل‌فهم و موجه از اعضا می‌خواست نسبت به انتخاب دبیرکل جدید اقدام کنند که البته با مخالفت و اصرار آنها مواجه می‌شد.
عطریانفر درباره مرعشی و سمت دبیرکلی ایشان نیز گفت: طی چند وقت گذشته به‌دلیل مشکلات بیماری کرونا کنگره کمتر تشکیل جلسه می‌داد تا اینکه در آخرین کنگره در بهمن سال گذشته دبیرکلی ایشان تأیید شد. از این‌رو مسائلی مربوط به تشتت آرا و اختلاف‌نظر اصلا مدنظر نیست و در واقع شایعه است.
این فعال سیاسی درباره دعوت دوباره محمد هاشمی به کارگزاران نیز گفت: تنها ایشان نبودند که دعوت شدند بلکه ایرج فاضل، همتی، جبارزاده و عادلی نیز بودند. این افراد همفکران حزب هستند که به‌دلیل پست‌های مدیریتی از حزب فاصله گرفتند؛ بدیهی است اکنون که قدرت دست اصولگرایان است می‌توانند مشارکت داشته باشند تا درباره تصمیمات آینده بیشتری همفکری کنیم.
عطریانفر با تأکید بر اینکه کارگزاران دارای رویکرد واقع‌گرایی است گفت: قرار نیست فعالیت‌های حزب متوقف شود بلکه ما آماده هستیم تا به دولت مستقر نیز برنامه ارائه دهیم.
این عضو شورای مرکزی کارگزاران درباره رویکرد پوست‌اندازی، جوانگرایی و عدم‌تمایل اعضای قدیمی با ورود اعضای جوان‌تر گفت: بحث جوانگرایی و عدم‌جوانگرایی اصلا مطرح نیست. در واقع مجموعه کار حزبی بسته نیست و ورود اعضای جوان نیاز هر حزب است.ضمن اینکه می‌توان از تجارب اعضای قدیمی استفاده کرد. بنابراین هیچ‌کدام از اعضا با ورود اعضای جوان مشکلی ندارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید