• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 11 اسفند 1400
کد مطلب : 155365
+
-

تقویم / سالمرگ/ پایان افسانه‌ای

تقویم / سالمرگ/ پایان افسانه‌ای

همان زمان که سیامند رحمان توانست وزنه ۳۱۰کیلوگرمی را مهار کند و رکورد جهان را به نام خودش به ثبت برساند، اسمش بر سر زبان‌‌ها افتاد. سیامند را حالا خیلی‌ها می‌شناسند، ورزشکاری که توانست رکورد خودش را 3بار در پارالمپیک ریو بشکند و پایگاه خبری کمیته بین‌المللی پارالمپیک لقب (افسانه‌ای) یا Legend را به او بدهد. سیامند رحمان در فروردین۱۳۶۷ در اشنویه یکی از شهرهای آذربایجان غربی متولد شد. از زمان تولد از ناحیه پا به‌صورت مادرزادی دارای معلولیت بود هرچند طبق گفته‌های خودش در دوران کودکی بدون کمک رفت‌وآمد می‌کرد. سیامند با توانایی بالای خود با وجود محدودیت جسمانی همواره خنده‌رو بود و به او عنوان هرکول خندان را داده بودند. سیامند با ورود به دبیرستان احساس کرد که علاقه عجیبی به ورزش دارد. همین علاقه هم سبب شد تا سیامند در ۱۷سالگی در اشنویه وزنه برداری را شروع کند و در سال ۱۳۸۷ وارد تیم ملی شود. در همان دوران با تمرین و ممارست خودش را به وزنه
۲۸۷ کیلوگرمی رساند و در مسابقات گوانجو با مهار وزنه‌ ۲۹۱کیلوگرمی رکورددار جهان شد. در مسابقات پارالمپیک۲۰۱۶ نیز رحمان یکی از امیدهای اصلی کاروان ایران در ریو برای کسب مدال طلا بود. سیامند در دسته۱+۱۰۷ توانست در حرکت نخست وزنه۲۷۰ و در حرکت دوم وزنه ۳۰۰کیلوگرمی و در حرکت سوم وزنه ۳۰۵کیلوگرمی را مهار کند و نشان زرین پارالمپیک را به‌دست آورد. بعد از پارالمپیک ریو، نام سیامند رحمان با توجه به ثبت وزنه ۳۱۰کیلوگرمی در ۲۰۱۶ میلادی، در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است.
قوی‌ترین مرد پاراوزنه برداری جهان اما سرانجام در ۱۱اسفند۱۳۹۸ و در آستانه ۳۲سالگی به‌دلیل ایست قلبی در یکی از بیمارستان‌های شهر اشنویه درگذشت و جامعه ورزش ایران را در شوکی عمیق فرو برد.

این خبر را به اشتراک بگذارید