• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 11 اسفند 1400
کد مطلب : 155363
+
-

گرینویچ/کشف مسکن جدید میگرن


نیوجرسی: پس از اینکه شرکت آمازون با افزایش درخواست کلاه ضد‌میگرن مواجه شد پژوهشگر‌ها متوجه شدند این کلاه تسکین بسیار مؤثری برای سردرد‌های میگرنی است و به سرعت درد مبتلایان را کاهش می‌دهد. به گزارش یاهونیوز،  کلاه‌های آیس‌پک، همانطور که از نام‌شان هم مشخص است درواقع یک کمپرس یخ پوشیدنی است که روی سر قرار می‌گیرد و  می‌توان با خنک کردن آن در یخچال و فریزر هر بار از آن استفاده کرد. به‌گفته متخصصان راز عملکرد سریع و موفق این کلاه ساده در کاهش مقاومت عروق خونی سر و کاهش فشار خون است. با بهبود عملکرد عروق خونی سردرد ناشی از فشار‌های عصبی و غیره به سرعت از میان می‌رود. این کلاه در سایت آمازون با قیمت 39دلار فروخته می‌شود. در مناطقی که دسترسی به خرید آن نیست مبتلایان به سردرد‌های میگرنی می‌توانند با قرار دادن کمپرس‌های یخ در اطراف یک پارچه یا کلاه، چیزی شبیه همین کلاه تهیه و از مزایانی آن استفاده کنند.

کوکتل مولوتف رکورد زد

 پاریس: اوکراینی‌ها با جست‌وجوی بی‌سابقه واژه کوکتل‌مولوتف در ویکی‌پدیا رکورد زدند. به گزارش فرانس‌24و به‌گفته رئیس مرکز ویکی‌پدیای فرانسه کاربر‌های اوکراینی فقط طی یکی از روز‌های گذشته و در پی درگیری نظامی با ارتش روسیه ۶۰ هزار بار از صفحه مرتبط با ساخت این وسیله بازدید کردند. این در حالی است که در روز نخست جنگ فقط 10نفر وارد این صفحه شده بودند. به‌گفته رئیس مرکز ویکی‌پدیای فرانسه این افزایش مراجعه‌کننده نشان می‌دهد که «مردم اوکراین قصد دارند برای مقابله با ارتش روسیه خود را آماده کنند.» در کنار این واژه صفحه مرتبط با سوئیفت هم از پربیننده‌ترین صفحات ویکی‌پدیای اوکراین شد. مردم می‌خواهند از محدودیتی که برای روسیه پیش آمده آگاهی بیشتری داشته باشند،   به همین دلیل درباره این واژه در ویکی‌پدیا جست‌وجو می‌کنند.

شرط سنی برای بوتاکس

لندن: پس از به راه افتادن موجی از انتقاد‌های رسانه‌های بریتانیا و پوشش اخبار مرتبط با مضرات تزریق بوتاکس در این کشور تزریق بوتاکس شرط سنی خواهد داشت و تزریق‌کننده این سم زیبایی باید لزوما مجوز کار داشته باشد. به گزارش ایندیپندنت، پس‌ازاینکه خبرنگاران تایمز متوجه شدند که آرایشگران پیشنهاد تزریق بوتاکس در «بازار سیاه» را به زنان می‌دهند، تحقیقاتی را آغاز کردند. این نشریه در گزارش  خود آورده است: «افرادی بدون صلاحیت پزشکی حرفه‌ای از رسانه‌های اجتماعی برای هدف قرار دادن زنان و دختران استفاده  و وانمود می‌کنند این درمان‌ها بی‌خطر است و ظاهر آنها را بهبود می‌بخشد. بسیاری از محصولاتی استفاده می‌کنند که در بریتانیا بررسی‌های ایمنی را طی نکرده‌اند. استفاده از مواد غیراستاندارد افراد را در معرض خطر بدشکلی مادام‌العمر قرار می‌دهد.» ماریا کالفیلد، وزیر «ایمنی بیمار و مراقبت‌های اولیه» گفت: انتشار تصاویر آنلاین از طریق رسانه‌های اجتماعی منجر به افزایش تقاضا برای بوتاکس و پرکننده‌ها شده است و در پی آن تعداد افرادی که از عواقب اعمال بد انجام شده رنج می‌برند، افزایش یافته است. این قانون همچنین انجام چنین تزریق‌هایی را برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع می‌کند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید