• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 11 اسفند 1400
کد مطلب : 155336
+
-

تک خبر/بهزادپور، رئیس‌کل بیمه مرکزی شد

با پیشنهاد وزیر اقتصاد و تصویب هیأت وزیران، مجید بهزادپور، رئیس‌کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران شد. این انتصاب به استناد ماده 19قانون تأسیس بیمه مرکزی و بیمه گری مصوب سال 1350، انجام شد. بهزادپور قبل از این مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی و معاون اسبق توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی جمهوری اسلامی بوده است. پیش از این غلامرضا سلیمانی امیری رئیس‌کل بیمه مرکزی ایران بود.


صرفه‌جویی۲ درصدی در برق با تغییر ساعت 
مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به صرفه‌جویی بین ۱ تا ۲ درصدی برق با تغییر ساعت رسمی کشور طبق محاسبات علمی گفت: در سال آینده اگر مثل هر ساله تغییر ساعت رخ ندهد منجر به افزایش مصرف و مشکلاتی برای تأمین برق خواهد شد. در روزهای گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر طرح عدم‌تغییر ساعت رسمی کشور از مجلس شورای اسلامی به گوش رسید با این استدلال که این طرح بر مصرف برق کشور تأثیر ندارد و در ساعت بیولوژیک انسان اختلال ایجاد می‌کند.


رکود بی‌سابقه بازار گوشت در هفته اول اسفند 
منصور پوریان، رئیس شورای تامین دام زنده کشور گفت: موج‌سازی‌ برای افزایش قیمت گوشت در ماه‌های پایانی سال ایجاد شد اما ازآنجایی که میزان عرضه افزایش و تقاضا کاهش پیدا کرد، شاهد افت قیمت گوشت هستیم، اما هفته اول اسفند بدون تقاضا و در رکود بی‌سابقه طی شد. به‌گفته وی؛ مجموع خرید حمایتی در سال‌جاری از 100هزار راس و مجموع صادرات دام از 40هزار راس عبور نکرد در حالیکه مازاد دام در حدود 7میلیون راس است.

این خبر را به اشتراک بگذارید