• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 11 اسفند 1400
کد مطلب : 155335
+
-

جهاد؛ هزینه و آبرو می‌خواهد

گفت‌وگو
جهاد؛ هزینه و آبرو می‌خواهد


کارشناس حوزه رسانه، وظیفه جهاد تبیین را ایستادگی در برابر صدای بالای تریبون‌های غربی دانست و گفت: امروز جذابیت جای زیبایی را گرفته‌ است.
مسعود بصیری با اشاره به اینکه چرا نام جهاد بر تبیین دستاوردهای انقلاب نهاده شده است، اظهار کرد: واژه جهاد 2مسئله همراه خود دارد؛ نخست اینکه در برابر دشمن اتفاق می‌افتد و بدین معناست که ما دشمنی داریم که باید در برابر آن جهاد کرد. این دشمن در یک جبهه در حال جنگ با ماست و بر سر روشن نشدنِ افکار عمومی باید اقدام به تبیین کنیم.
وی تأکید کرد: جهاد نباید ناجوانمردانه باشد و خودی را آماج گلوله قرار دهد. منظور رهبری ایستادن در برابر کسی است که با نظام عناد دارد و لذا ابتدا باید مصادیق را مشخص کنیم.
به‌گفته این کارشناس حوزه رسانه، جهاد، هزینه‌های جانی و مالی دارد. در این بین باید بدانیم جهاد اقدامی شعاری نیست. وقتی رهبری تأکید دارند که دستاوردها باید برای مردم تبیین شود، مشخص است که بازگو کردنِ این دستاوردها به کندی اتفاق افتاده است یا در این‌باره کم‌گویی‌هایی وجود دارد که این مسئله باید جبران شود.
وی با اشاره به اینکه سخنرانی‌های انتقادی همواره از سوی مخاطبان با علاقه و جدیت بیشتری پیگیری و شنیده می‌شود و به این دلیل شاهد بازتاب وسیع چنین اظهارنظرهایی در شبکه‌های مجازی و بین مردم هستیم، بیان داشت: متأسفانه شاهد هستیم در برخی نقد‌هایی که در جامعه از وضعیت کشور انجام می‌شود، منتقد یا منتقدان با متهم کردن دیگران، دنبال جذب دنبال‌کننده برای خود در شبکه‌های اجتماعی هستند و هدفی جز این ندارند. رسانه‌های غربی نیز با چنین سر و صداهایی وارد میدان می‌شوند و لذا، جذابیت جای زیبایی را گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید