• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 11 اسفند 1400
کد مطلب : 155316
+
-

آمریکا، هند و برزیل رکوردداران ابتلا و مرگ کرونا

مجموع آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۴۳۷میلیون ‌و۳۵۵ هزار و ۳۴۵نفر رسیده، مرگ 5میلیون‌ و۹۷۵ هزار و ۵۴۹نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و ۳۶۸میلیون و ۸۵۲ هزار و ۲۱۷نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.
ایسنا نوشت: براساس آمارهای رسمی همه‌گیری کرونا، آمریکا همچنان با بیش از 80.6میلیون مبتلا و بیش از ۹۷۵هزار قربانی در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد. هند هم با آمار بیش از 42.9میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی از نظر میزان ابتلا قرار گرفته و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از 28.7میلیون نفر فراتر رفته و هم‌اکنون سومین کشور جهان از نظر بالاترین شمار مبتلایان است. برزیل با بیش از ۶۴۹هزار جان‌باخته پس از ایالات متحده، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید-۱۹ در جهان به شمار می‌رود و هند با بیش از ۵۱۴هزار قربانی، سومین کشور از نظر ثبت بالاترین آمار مرگ‌ومیر کرونایی در این فهرست جهانی است.
روسیه هم با گذشتن از آمار ۳۵۱هزار قربانی تاکنون بالاترین مرگ‌ومیر کرونایی را در بین کشورهای اروپایی داشته و در جهان چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوتی‌های این بیماری است. فرانسه همچنین با ثبت بیش از 22.7میلیون مبتلا هم‌اکنون رکورددار ابتلا در قاره سبز و چهارمین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونایی در جهان است. براساس جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلداُمتر»، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا روز گذشته به‌ترتیب به شرح زیر است:

در این میان، ایران با مجموع 7میلیون ‌و۵۱هزار و ۴۲۹ ابتلا و ۱۳۶هزار و ۸۳۸مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ هم‌اکنون در رتبه دوازدهم در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد. براساس آمار فوق پس از ایالات متحده، هند و برزیل تاکنون در فرانسه، انگلیس، روسیه، آلمان، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، آرژانتین، ایران، هلند، کلمبیا، لهستان، اندونزی، مکزیک، ژاپن، اوکراین، آفریقای جنوبی، فیلیپین، رژیم صهیونیستی، جمهوری چک، بلژیک، پرو، ویتنام، مالزی، کانادا، کره‌جنوبی، پرتغال، استرالیا و شیلی نیز بیش از 3میلیون مبتلا ثبت شده‌ است. روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۴کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید