• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
دو شنبه 9 اسفند 1400
کد مطلب : 155223
+
-

رکوردهای یک روز عادی فوتبالی

در روز شنبه که مسابقات مهمی در اروپا برگزار نمی‌شد کلی اتفاق افتاد

رکوردهای یک روز عادی فوتبالی

در شنبه فوتبالی اروپا اتفاقات زیادی رخ داد و عددهای جدیدی به ثبت رسید. اگر بازی‌ها را دقیق پیگیری نکرده باشید، این گزارش به کارتان می‌آید و اگر دقیق دنبال کرده باشید هم مروری می‌شود بر اتفاقات. بایرن‌مونیخ، منچسترسیتی و رئال‌مادرید، صدرنشینان 3‌لیگ بزرگ اروپایی همزمان ساعت21بازی داشتند و هر 3‌تیم از دقیقه70به بعد توانستند تنها با یک گل و به‌زحمت حریفان خود را ببرند.

قلب احیاشده
سرانجام اریکسن که در تابستان و مسابقات یورو دچار حمله قلبی شده و پس از آن از فوتبال منع شده بود، در یک مسابقه رسمی در زمین فوتبال دیده شد. او به‌تازگی قراردادش را با اینتر فسخ کرده بود چون سری‌آ اجازه نمی‌داد بازیکنان با دستگاه پزشکی در زمین حاضر شوند. 259‌روز پس از حادثه بازی دانمارک و فنلاند در یورو ۲۰۲۰، کریستین اریکسن با پیراهن برنتفورد به میادین بازگشت و از دقیقه 52‌بازی مقابل نیوکاسل در ترکیب تیمش قرار گرفت. این به هیچ عنوان اتفاق خوبی برای سامان قدوس، بازیکن ایرانی برنتفورد که معمولا به‌عنوان بازیکن ذخیره به میدان می‌رفت، نخواهد بود.


نیمه گمشده
زوج کین- سون باز هم به گلزنی هم کمک کردند. با پاس هری‌ کین به سون هیونگ‌مین در صحنه گل چهارم تاتنهام برابر لیدز، این زوج به رکورد ساختن 37‌گل برای هم رسیدند تا با عبور از ۳۶گل فرانک لمپارد - دیدیه دروگبا، رکورد جدیدی در تاریخ لیگ برتر را به ثبت برسانند. کین و سون کمی دیرتر از زوج طلایی چلسی به این رکورد دست یافتند. آنها پس از انجام 238‌بازی موفق به انجام این کار شده‌اند؛ درحالی‌که لمپارد و دروگبا تنها در 198‌بازی لیگ برتری کنار هم به میدان رفته بودند.

پایان آقای دیوانه
بازی‌های شنبه یک اخراجی روی دست باشگاه‌های انگلیسی گذاشت؛ سرمربی لیدز. البته لیدز تنها باشگاهی بود که دیوارهایش آنقدر بلند بود که توانست مارچلو بیلسا را نزدیک 4‌فصل در خود نگه دارد. حالا تیم پدیده فصل قبل با ال‌لوکو که لقب سرمربی آرژانتینی به‌معنای دیوانه است، به زنگ تفریح تیم‌های لیگ تبدیل شده. لیدزیونایتد نخستین تیم تاریخ لیگ برتر است که در یک ماه میلادی 20‌گل دریافت می‌کند؛ استون‌ویلا (3‌گل)، اورتون (3گل)، منچستریونایتد (4گل)، لیورپول (6گل) و تاتنهام (4‌گل). البته بدترین آمار در سطح اول فوتبال انگلیس و پیش از ابداع لیگ برتر مختص به نیوکاسل بود که در آوریل۱۹۸۶ آمار 21گل خورده را ثبت کرد. ال‌لوکو روز گذشته و پس از شکست 4بر صفر مقابل تاتنهام از سمتش برکنار شد. از جسی مارش به‌عنوان سرمربی جدید لیدز نام برده می‌شود، یکی دیگر از شاگردان رالف رانگنیک.


طلسم 37سالگی
37سالگی برای کریستیانو رونالدو که به‌نظر می‌رسید ستاره‌ای بی‌افول باشد، خوش‌یمن نبوده است. او حالا در این سن فهمیده که سن یک عدد نیست و معنایی دارد. او و همبازیانش باز هم مقابل یک تیم ته جدولی متوقف شدند و نتوانستند واتفورد را شکست دهند. رونالدو در 10بازی آخرش تنها یک‌گل زده و هیچ پاس‌گلی نداشته تا سال2022برایش به بدترین شکل ممکن پیش برود. ادرسون، دروازه‌بان من‌سیتی و آلیسون، دروازه‌بان لیورپول به‌اندازه او یعنی یک‌بار روی گل‌های تیم‌شان تأثیر داشته‌اند.

گل همیشه‌بهار
با توقف میلان و اینتر در این هفته و برد 3بر 2یووه مقابل امپولی حالا فاصله این تیم با صدر جدول به 7امتیاز کاهش یافته. با آلگری شاید نه اما با ولاهوویچ می‌شود به قهرمانی فکر کرد. از زمانی که این مهاجم از فیورنتینا به یوونتوس آمده همیشه گل می‌زند. او در این بازی تنها 38بار لمس توپ داشت و 12پاس از 17پاسی که داد صحیح بود اما توانست 2‌گل بزند. ولاهوویچ به دومین بازیکن تاریخ سری آ تبدیل شد که در یک فصل برای 2‌تیم مختلف مقابل امپولی گل زده. گلزن قبلی پیونتک در فصل 19-2018بود که برای جنوا و میلان مقابل امپولی گل زد.


مسی فقط پاس
با آمار گلزنی مسی هم در این فصل شوخی‌های زیادی شده. فعلا فرد، هافبک دفاعی منچستر از او در لیگ بیشتر (3گل) گل زده. اما آمار پاس گل‌هایش همچنان عالی است. با 2‌پاس گلی که او در پیروزی 3بر یک پاریس مقابل سنت‌اتین داد، تعداد پاس گل‌هایش در این فصل لیگ یک را دورقمی (10) کرد. حالا در بین بازیکنان شاغل در 5‌لیگ بزرگ اروپایی، تنها توماس مولر با 16‌پاس گل، آمار بهتری نسبت به مسی دارد. مسی 11بازی این فصل را به دلایل مختلف از دست داده. او در سال2022توانسته 6پاس‌گل ثبت کند.

شیر نیمه دوم
رئال‌مادرید هم مثل پرسپولیس در این فصل نیمه‌های اول کم‌گلی دارد. تیم آنچلوتی این‌بار هم در نیمه دوم یادش افتاد برای پیروزی در زمین وایکانو باید گل هم بزند. رئال بیش از دو سوم گل‌هایش را در این فصل در نیمه دوم وارد دروازه حریفان کرده؛ 25گل در نیمه‌های اول، 51گل در نیمه‌های دوم. رئال 8‌بازی بدون گل در نیمه اول داشته و آخرین گلی که در نیمه اول به ثمر رسانده، توسط لوکا مودریچ مقابل اتلتیک بیلبائو در فینال سوپرکاپ اسپانیا بوده. شاید بد نباشد مروری بر چند آمار دیگر هم در مورد رئال داشته باشیم.
   مادرید از دقیقه 76تا 90در لیگ 16‌گل به ثمر رسانده.
   آسنسیو برای بار صدوپنجاهم ‌پیراهن رئال را بر تن کرد.
   بنزما هم با رئال به 400برد دست یافت.
   مثلث کروز، کاسمیرو و مودریچ در 19‌بازی از 38‌بازی این فصل با هم به میدان رفته‌اند.
   کورتوا در 12‌بازی گلی دریافت نکرده است. او 69‌سیو در 26‌بازی لالیگایی دارد.
   وینیسیوس در این فصل 9‌پاس‌گل در تمام مسابقات داده.
   مثلث خط حمله رئال‌مادرید در این فصل در تمامی مسابقات روی 51گل نقش داشته؛ بنزما با 26‌گل و 11‌پاس‌گل، وینیسیوس با 16‌گل و 9‌پاس‌گل و آسنسیو با 9‌گل و یک ‌پاس‌گل.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید