• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 9 اسفند 1400
کد مطلب : 155143
+
-

فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای حفظه‌الله

کتاب اندیشه
فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای حفظه‌الله

کتاب «فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای» با رویکردی جامع‌نگر، اضلاع پنجگانه فلسفه سیاسی رهبر معظم انقلاب اسلامی را مورد‌بررسی علمی قرارداده است. این اثر که با قلم محسن مهاجرنیا، به رشته تحریر درآمده، از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ۵۳۲ صفحه به زیور طبع آراسته شده است. 
این کتاب در 5فصل تنظیم شده است. فصل اول با عنوان «آیین اندیشه» شامل 3گفتار با عناوین «چارچوب نظری»، «مفاهیم اساسی»، «مبانی فلسفه سیاسی» است و فصل دوم تحت‌عنوان «آیین اجتماع» دارای 5گفتار «فرد و جامعه»، «دین و سیاست»، «قانون در جامعه»، «عدالت» و «امنیت در جامعه» است. فصل سوم به «آیین شهروندی» اختصاص دارد و در آن به «ماهیت حقوق شهروندی»، «کرامت شهروندی»، «آزادی» و «حق مشارکت» در فلسفه سیاسی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(حفظه‌الله) پرداخته شده است. 
فصل چهارم با عنوان «آیین شهریاری» دربردارنده 4گفتار در باب «قدرت سیاسی»‌، «مشروعیت»، «نظم ولایی» و «مردم‌سالاری دینی» بر اساس فلسفه سیاسی رهبر انقلاب است و فصل پنجم با عنوان «آیین سعادت» ‌شامل گفتارهایی درخصوص «غایت‌گرایی در فلسفه سیاسی»، «حیات طیبه»، «سعادت در فلسفه سیاسی»، «کمال در فلسفه سیاسی»، «فضیلت در فلسفه سیاسی» و «خیر در فلسفه سیاسی» است. این کتاب علاوه بر کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور از طریق پلتفرم کتابخوان طاقچه نیز در دسترس است.

این خبر را به اشتراک بگذارید