• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 7 اسفند 1400
کد مطلب : 154915
+
-

هاشمی مقصر شکست از قزاقستان؟

تیم ملی بسکتبال در پنجره دوم انتخابی جام‌جهانی در تهران باخت. هرچند تیم به‌خاطر کرونا چند بازیکن را نداشت، اما گفته می‌شود شکست تیم به‌خاطر اشتباهات سرمربی بوده است

هاشمی مقصر شکست از قزاقستان؟

مصطفی هاشمی، سرمربی تیم ملی بسکتبال سعی می‌کند شکست تیمش به قزاقستان را اتفاقی عادی جلوه بدهد اما بیشتر کارشناسان این باخت را نتیجه اشتباهات خود او می‌دانند. تیم ملی بسکتبال که دنبال صعود به جام‌جهانی‌2023 است، پنجشنبه در پنجره دوم انتخابی با اختلاف 4امتیاز، 73-69 مقابل قزاقستان شکست خورد. این امیدواری وجود داشت که ایران با توجه به میزبانی بتواند امتیازات این بازی را بگیرد. حالا با این باخت، کار صعود تیم سخت شده است.
شرایط تیم ملی قبل از اینکه به زمین برود، خوب نبود. بهنام یخچالی به‌خاطر درگیری با کرونا نتوانسته بود از آلمان به ایران بیاید. سینا واحدی در اردوها مصدوم شد و به استراحت اجباری 3هفته‌ای رفت. حامد حدادی گفت اگر به تهران بیاید برای بازگشت به چین و بازی در لیگ این کشور مجبور است مدت طولانی در قرنطینه باشد. بیشتر بازیکنانی هم که در اردو بودند، چند روزی درگیر کرونا بودند و توانشان صددرصد نبود. به همه اینها باید درگیری بعضی از بازیکنان تیم با انتخابات رئیس فدراسیون را هم اضافه کرد؛ انتخاباتی که قرار است روز دوشنبه این هفته برگزار شود. بازیکنان تحت‌تأثیر این شرایط نه در دفاع بازی قابل‌قبولی ارائه دادند و نه درحمله. تیم از نظر روانی هم به‌هم‌ریخته بود و خودش را تیم باانگیزه‌ای که به‌دنبال پیروزی است، نشان نداد. در بعضی از دقایق بازی به‌نظر می‌رسید که آنها توان دویدن ندارند و به اجبار در زمین هستند. با این حال، به‌نظر می‌رسید مشکل اصلی تیم در بازی با قزاقستان کوچینگ است.قزاقستان یک تیم فیزیکی است و هاشمی همین موضوع را امتیاز قزاق‌ها در مقایسه با تیم خودش می‌دانست اما سؤال این است که چرا او بازیکن فیزیکی‌اش میثم میرزایی را از تیم خط زد؟ تجربه میرزایی در مقایسه با بازیکنانی نظیر سالار منجی بیشتر بود. نه منجی و نه اصغر کاردوست کارایی چندانی در زمین نداشتند. کاردوست 13دقیقه بازی کرد و ارزش بازی او یک بود. منجی هم 15دقیقه در زمین بود و ارزش بازی‌اش 4. از روز اولی که هاشمی سرمربی تیم ملی شد، مهدی کامرانی را به تیم دعوت کرد. بازگشت کامرانی به تیم ملی شاید در روزهای اول جذاب بود اما در بازی با قزاقستان خیلی‌‌ها را شاکی کرد. با اینکه کامرانی روز خوبی را پشت‌ سر نمی‌گذاشت، اما هاشمی مصر بود که به او بازی بدهد. ایران کوارتر چهارم را با 10امتیاز اختلاف شروع کرد. اگر در این کوارتر سجاد مشایخی بیشتر به بازی گرفته می‌‌شد، شاید تیم می‌توانست با پیروزی زمین را ترک کند. در این بازی ارسلان هم روز خوبی را پشت سر نگذاشت. او که در شروع اردوها به‌خاطر کرونا غایب بود، در پرتاب‌های آزاد ناموفق بود و از 12پرتاب فقط 4پرتاب را وارد سبد کرد.در این بازی محمد جمشیدی ستاره تیم ایران بود که با ۳۲امتیاز، یک ریباند، ۴پاس گل و یک توپ‌‌ربایی و تأثیرگذاری۲۷، بهترین بازیکن زمین هم بود. اما تلاش‌های او بی‌نتیجه بود. در قزاقستان علاوه بر نیکولای باژین که ۲۳امتیاز برای تیمش گرفت و تأثیرگذاری۲۴ را داشت، آنتونی کلیمانس آمریکایی هم به پیروزی این تیم بیشترین کمک را کرد.ایران با این شکست برای صعود حتما باید سوریه را ببرد. بازی ایران و سوریه فردا در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود. سوری‌ها هرچند بازی رفت‌وبرگشت را به قزاقستان باخته‌اند اما با پیروزی‌ای که مقابل بحرین داشتند با روحیه به تهران آمده‌اند.


هاشمی: صعود می‌کنیم

هاشمی، سرمربی تیم ملی بعد از این شکست، قبول نکرد که تیمش در بازی با قزاقستان خوب نبوده است: «بازی خوبی انجام ندادیم، اما نمی‌توانیم بگوییم بد بودیم. ذات بسکتبال همین است و ممکن است اشتباهاتی هم از سوی هر تیمی رخ دهد. موضوع مهم این است که باید یاد بگیریم اشتباهات خود را بشناسیم، برای آن‌ها راه حل پیدا کنیم و آنها را تکرار نکنیم.» هاشمی قول صعود تیم به جام‌جهانی را دارد: «به بازی بعد با سوریه فکر می‌کنیم و یقین بدانید که ما بازی بعد را می‌بریم و به جام جهانی هم حتما صعود خواهیم کرد. نباید سوریه را دست کم بگیریم، اما واقعیت این است که آن‌ها شرایطی به خوبی قزاقستان ندارند. باید ذهن بازیکنان را آزاد کنیم و با ذهن باز به مصاف بازی یکشنبه برویم. امید زیادی برای پیروزی در آن بازی داریم‌.»

این خبر را به اشتراک بگذارید