• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 4 اسفند 1400
کد مطلب : 154653
+
-

کنسرت‌ها می‌فروشند؟

بلیت‌های 450هزار تومانی کیش به تهران رسید

گزارش
کنسرت‌ها می‌فروشند؟

فهیمه پناه‌آذر - روزنامه‌نگار

کنسرت‌های موسیقی بعد از 2سال تعطیلی پیوسته، تازه داشتند جانی دوباره می‌گرفتند، اما باز هم تصمیم برای استفاده از ظرفیت 50درصدی سالن‌های موسیقی باعث شد که برخی از کنسرت‌گزاران و تهیه‌کنندگان از اجرای خود در آخرین ماه سال صرف‌نظر کنند.
2سال بود که هیچ کنسرت موسیقی، مگر چند کنسرت برخط در تالار وحدت برنامه نداشت. کم شدن آمار مبتلایان به ویروس کرونا و همچنین تصمیم‌گیری درباره فروش بلیت‌ها و استفاده از ظرفیت کامل سالن‌ها باعث شد چندین کنسرت‌گزار تصمیم به اجرای کنسرت بگیرند. این موضوع تا جشنواره سی‌وهفتم موسیقی فجر ادامه داشت تا اینکه اومیکرون و افزایش مبتلایان بار دیگر ظرفیت‌ها را به 50درصد رساند.

وحدت پرکار در اسفند
حجم برگزاری کنسرت‌ها قبل از شیوع کرونا همیشه در اسفندماه بیشتر بود، اما حالا کمترین کنسرت‌ها در این ماه برگزار می‌شود. در ماه جاری 5کنسرت سنتی و کلاسیک برگزار خواهد شد. رسیتال پیانوی فریدون ناصحی امروز چهارم اسفندماه در تالار وحدت با قیمت بلیت 50تا 150هزار تومان برگزار می‌شود. 11اسفندماه هم کنسرت ارکستر سرزمین خورشید در تالار وحدت اجرای خود را دارد. بلیت این کنسرت‌ها برخلاف کنسرت‌های پاپ افزایش قیمت ندارند. 60تا 180هزار تومان قیمت بلیت‌ این کنسرت تعیین شده است.
یکی از کنسرت‌ها ویژه بانوان است که در روزهای 10و 20اسفندماه اجرا می‌شود. این کنسرت که همراه با حرکت نمایشی است با قیمت بلیت 100تا 250هزار تومانی توسط نوشین بدری‌کوهی اجرا می‌شود؛ اجرای این کنسرت برداشتی آزاد از منطق‌الطیر عطار است که گروه حرکت رخسار اجرای آن را برعهده دارد. 12و 13اسفندماه هم گروه بانوان روز نو نوروز را در فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌کنند. سالار عقیلی هم در اسپیناس 23اسفند‌ماه کنسرت خود را برگزار می‌کند. بلیت‌های این سالن از کف 140هزار تومان شروع شده و سقف قیمت بلیت‌ها 415هزار تومان خواهد بود. یکی از کنسرت‌هایی که 12اسفندماه در تالار وحدت اجرا می‌شود، کنسرت ارکستر سپندآواست که با صدای حسین صفامنش و قطعات موسیقی نواحی با رهبری هیوا رنجبر اجرا می‌شود؛ بلیت‌های این کنسرت هم 100تا300هزار تومان است.

تکنوازی در رودکی
تالار رودکی هم تا پنجم اسفندماه میزبان گروه‌های تکنوازی است. در این مجموعه کنسرت‌ها در شب اول شهرام غلامی، نوازنده عود، نگار خارکن، نوازنده کمانچه و علی‌اصغر عربشاهی، نوازنده تار روی صحنه می‌روند. شب دوم با رباب‌نوازی پریسا پولادیان آغاز می‌شود. در ادامه سیاوش ایمانی با تار و آریا محافظ با سنتور به استقبال مخاطبان می‌روند. پایان‌بخش برنامه «نغمه روشن» در شب سوم تکنوازی سه‌تار سپیده مشکی و نی‌نوازی هوشمند عبادی خواهد بود.

افزایش قیمت بلیت‌های پاپ
گروه‌های پاپ هم کنسرت‌های خود را در هفته‌های اول و دوم اسفندماه برگزار می‌کنند. رضا بهرام، آرون افشار، مهدی احمدوند و ناصر زینعلی 5اسفند اجرا دارند که البته 2کنسرت پاپ در کیش برگزار می‌شود. با وجود به صحبت‌هایی که درباره عدم‌افزایش قیمت بلیت‌ها تا پایان سال شده، کنسرت‌های پاپ افزایش قیمت داشتند و کف و سقف قیمت بلیت‌های پاپ با توجه به ظرفیت 50درصدی، 125تا450هزار تومان است؛ قیمتی که بلیت‌های کنسرت‌های پاپ در کیش به فروش می‌رفت و حالا این قیمت‌ها در کنسرت‌های پاپ در تهران دیده می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید