• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 2 اسفند 1400
کد مطلب : 154414
+
-

ایران- روسیه؛ بدون‌ ستاره‌ها

تیم ملی فوتسال در حالی امروز مقابل روسیه بازی می‌کند که فرشته کریمی تنها ستاره این تیم است. سرمربی‌ بیشتر بازیکنان قدیمی و جوان را به تیم‌ملی دعوت نکرده است

ایران- روسیه؛ بدون‌ ستاره‌ها

تیم ملی فوتسال زنان روسیه از دیروز به ایران آمده و قرار است 2بازی دوستانه با تیم ایران داشته باشد. برخلاف فوتبال که برای پیدا کردن حریف تدارکاتی مشکل داشت و قبل از رفتن به جام ملت‌های آسیا هیچ تیمی حاضر نشد مقابل بازیکنان ایران قرار بگیرد، در فوتسال روسیه یکی از مشتریان اصلی بازی دوستانه با ایران است. فوتسال در بین رشته‌های تیمی زنان ایران اعتبار زیادی دارد و 2قهرمانی در آسیا؛ 2015 مالزی و 2018 تایلند دلیل ارج و قرب این تیم است.
بعد از شیوع کرونا در ایران، تیم ملی فوتسال تا همین یک ماه پیش تعطیل بود. برگزاری تورنمنت آسیای مرکزی (کافا) و در پیش بودن مسابقات قهرمانی آسیا فدراسیون را مجبور کرد تیم ملی را تشکیل بدهد. فدراسیون در یک‌سال گذشته بیشتر معطل انتخاب سرمربی بود. بعد از پیشنهاد گزینه‌های متعدد و حاشیه‌هایی که پیش آمد، بالاخره فروزان سلیمانی سرمربی شد. او با تیم به قهرمانی کافا رسید و حالا هم برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌شود.
چه لیستی که سلیمانی برای تورنمنت کافا داده بود و چه لیستی که برای بازی با روسیه دعوت کرده با نقدهایی همراه است. او برای تورنمنت کافا حتی قید فرشته کریمی را هم زده بود و بعد از نقدهایی که شد، کریمی را به تاجیکستان برد و در آن تورنمنت کریمی بهترین بازیکن شد. اما همانطور که در کافا چهره‌های قدیمی تیم نسیمه غلامی، فاطمه اعتدادی و سهیلا ملمولی غایب بودند، در بازی با روسیه هم جایی در تیم ندارند. سلیمانی مدعی است که می‌‌خواهد برای مسابقات آسیایی تیم را جوان کند. اما نقد دیگری که به او وارد است، دعوت نکردن از جوانان است. بازیکنانی نظیر فریده رهی که با تیم رودان بیشترین گل را در لیگ زده است و از جوانان لیگ محسوب می‌شود یا مریم حکمتی که گلزن جوان تیم ملارد است، جزو بازیکنان دعوتی سلیمانی نیستند. سؤال منتقدان این است که او چرا بهترین جوانان لیگ را ندیده است. سلیمانی دیروز به سایت فدراسیون فوتبال گفت که برای او نتیجه بازی‌های دوستانه مهم نیست: «زمان پوست‌اندازی تیم رسیده و باید به جوانگرایی روی آوریم. در بازی‌های تدارکاتی و دوستانه، به هیچ عنوان نتیجه برایمان اهمیت ندارد و فقط هدفمان کسب تجربه بازیکنان جوان است.»

  مشکل پلی‌آف 
4بازیکن تیم ملی به‌خاطر کرونا 2بازی دوستانه با تیم ملی را از دست دادند اما مسئله تیم ملی فقط این نیست. سلیمانی بعد از این اتفاق بازیکنان دیگری را به اردو دعوت کرد اما یکی از بازیکنان اجازه رفتن به تیم ملی را پیدا کرد چراکه برای این بازیکن و باشگاه‌ها، بازی‌های لیگ مهم‌تر است. سلیمانی از زمانی که برای برگزاری بازی دوستانه تعیین شده است، انتقاد کرد: «هم‌اکنون لیگ در اوج رقابت‌هاست و تیم‌ها برای صدرنشینی و رسیدن به بهترین عنوان تلاش می‌کنند، به‌خاطر همین بعضی از باشگاه‌ها به ما بازیکن ندادند. باشگاه‌ها‌ نگران سلامتی بازیکنان هستند. با توجه به فشردگی بازی‌های لیگ، زمان مناسبی برای برگزاری دیدار دوستانه مقابل روسیه انتخاب نشد.»

  سلیمانی می‌ماند؟
بعد از تورنمنت کافا گفته شد که فدراسیون سلیمانی را به‌عنوان سرمربی موقت همراه تیم به این تورنمنت اعزام کرده بود و به‌زودی مربی دیگری تیم را برای مسابقات آسیایی آماده می‌کند اما اردوهای تیم ملی با سرمربیگری سلیمانی برگزار شد. حالا هم شایعه شده است که شهاب‌الدین عزیزی‌‌خادم، رئیس سابق فدراسیون در این مدت به‌دنبال حفظ جایگاهش بوده است و اگر عزل نمی‌شد حتما مربی دیگری جای سلیمانی را می‌گرفت. سال آینده تیم ملی به مسابقات آسیایی می‌رود و تکرار قهرمانی آسیا در این شرایط بی‌ثباتی فدراسیون خیلی راحت به‌نظر نمی‌رسد، به‌خصوص که سرمربی تیم ملی از ماندن در جایگاهش مطمئن نیست.
تیم ملی روسیه دیروز وارد ایران شد، تست کرونا داد و به هتل المپیک رفت و قرار است عصر امروز در سالن فوتسال مرکزی فوتبال نخستین بازی‌اش را انجام بدهد. بازی امروز ساعت17 و بازی دوم ساعت15:30 چهارشنبه برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید