• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 1 اسفند 1400
کد مطلب : 154345
+
-

تهران، رکورددار مرگ در سال‌1400

در ۴۷هفته سال‌جاری ۴۸۵هزارو۶۱فوت در کشور به ثبت رسیده ‌که در این میان استان تهران با مرگ ۸۰هزارو ۷۳۰نفر بیشترین میزان فوتی را در میان استان‌های کشور داشته و استان ایلام با ۲هزارو ۸۶۵مرگ کمترین آمار مرگ‌ومیر در میان استان‌ها را به‌خود اختصاص داده است.
براساس آمار پایگاه اطلاع‌رسانی ثبت احوال کشور، برای شمارش مرگ‌ومیر هفتگی در ۴۷هفته سال‌جاری ۴۸۵هزارو۶۱فوت در کشور به ثبت رسیده که از این میزان ۲۱۵هزارو ۳۲۵نفر زن و ۲۶۹هزارو ۷۳۶نفر مرد بوده است. در میان آمار مرگ‌ومیر کشور در این مدت استان تهران با مرگ ۸۰هزارو ۷۳۰نفر یعنی ۳۵هزارو ۱۲۸زن و ۴۵هزارو۶۰۲مرد بیشترین میزان فوتی را در میان استان‌های کشور داشته و استان ایلام با ۲هزارو ۸۶۵مرگ یعنی یک هزارو ۱۹۷زن و یک هزارو ۶۶۸مرد کمترین آمار مرگ‌ومیر در میان استان‌ها را به‌خود اختصاص داده است.
از میان کل فوتی‌های ۴۷هفته سال‌جاری ۷هزارو ۶۵۱ فوت برای کودکان در بدو تولد و تا قبل از یک‌سالگی بوده که در این میان ۴هزارو ۱۳۸مورد دختر و ۳هزارو ۵۱۳مورد پسر بوده است. کمترین فوت در این گروه سنی با ۴۲فوت یعنی ۲۵مورد دختر و ۱۷مورد پسر در استان سمنان ثبت شده ‌و بیشترین فوت در این گروه سنی با فوت ۸۳۸نفر یعنی ۴۹۰مورد دختر و ۳۴۸مورد پسر در استان خراسان رضوی ثبت شده است. همچنین از میان کل فوتی‌های ۴۷هفته سال‌جاری ۴هزارو ۹۲۱فوت برای افراد با سن بین یک تا ۴سال بوده که در این میان ۲هزارو ۹۲۸نفر دختر و یک هزارو ۹۹۳ نفر پسر بوده است. کمترین فوت در این گروه سنی با ۱۸فوت یعنی ۱۱مورد دختر و ۷مورد پسر در استان سمنان ثبت شده است و بیشترین فوت در این گروه سنی با فوت ۹۱۲نفر یعنی ۴۷۴مورد دختر و ۴۳۸مورد پسر در استان سیستان و بلوچستان ثبت شده است.
از سوی دیگر، از میان کل فوتی‌های ۴۷هفته امسال ۱۱هزارو ۷۳۷ فوت برای افراد با سن بالاتر از ۹۵سال بوده که در این میان ۶هزارو ۲مورد زن و ۵هزارو ۷۳۵مورد مرد بوده است. کمترین فوت در این گروه سنی با ۵۹فوت یعنی ۲۸مورد زن و ۳۱مورد مرد در استان خراسان شمالی ثبت شده است و بیشترین فوت در این گروه سنی با فوت یک هزارو ۷۲۷ نفر یعنی ۹۳۲مورد زن و ۷۹۵مورد مرد در استان تهران ثبت شده است. (ایسنا)

این خبر را به اشتراک بگذارید