• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
پنج شنبه 28 بهمن 1400
کد مطلب : 154144
+
-

گواهینامه راهبری مترو بگیرید

شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برای اولین‌بار در کشور دوره آموزش و صدور گواهینامه راهبری قطارهای برقی شهری و حومه را برگزار می‌کند. این دوره حدود هزار ساعت آموزش تئوری و عملی توسط راهبران مجرب این شرکت را شامل می‌شود و گواهینامه اعطا شده در تمام قطارهای شهری‌ کشور اعتبار دارد. البته گذراندن این دوره و اخذ گواهینامه مذکور، هیچ تعهدی را برای استخدام کارآموزان در شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه ایجاد نمی‌کند. مهدی شایسته‌اصل، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران درباره برگزاری این دوره آموزشی می‌گوید: «به لحاظ قانونی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه مجوز صدور گواهینامه آموزشی برای راهبری قطارهای مترو را دارد. علاقه‌مندانی که تمایل دارند گواهینامه راهبری را دریافت کنند، می‌توانند در دوره‌های آموزش آزاد ما شرکت کنند. این موضوع مشابه کاری است که شرکت‌های هواپیمایی انجام می‌دهند؛ یعنی افرادی به‌صورت آزاد در دوره‌های خلبانی آموزش می‌بینند و این موضوع تعهد استخدامی هم برای شرکت ایجاد نمی‌کند.
احتمال اینکه در آینده متروی تهران و همچنین متروی شهرهای دیگر به راهبر نیاز پیدا کنند، وجود دارد. از طرف دیگر پشت سر گذاشتن این دوره، یک رزومه برای افراد داوطلب است که در بازار کار می‌توانند از آن استفاده کنند. افرادی که علاقه‌مند هستند و شرایط تعیین شده را دارند، مجاز به شرکت در این دوره‌ها هستند و در پایان می‌توانند گواهینامه راهبری را از شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه دریافت کنند.»
 به‌گفته او، تلاش شده هزینه‌های آموزشی به‌ویژه در دوره اول خیلی زیاد نباشد. به گزارش همشهری، افراد علاقه‌مند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این دوره می‌توانند از روز چهارشنبه ۲۷ بهمن‌ماه تا ۲۷اسفندماه سال‌جاری به سایت شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه به نشانی metro.tehran.ir،  منوی «همکاری با ما» مراجعه کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید