• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 27 بهمن 1400
کد مطلب : 154026
+
-

قرمز خشمگین

بایرن مونیخ پس از شکست دور از انتظار 4 بر 2 مقابل بوخوم، امشب در اتریش با سالزبورگ بازی می‌کند

قرمز خشمگین

شب دوم از هفته اول دور یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان امشب با 2دیدار برگزار می‌شود که یکی از آنها حساس‌تر است. بایرن‌مونیخ قرعه آسانی دارد و باید به مصاف تیم کشور همسایه یعنی سالزبورگ اتریش برود. حال بایرن در سال نو میلادی مثل قبل خوب نیست؛ یک باخت 5بریک در جام حذفی مقابل مونشن‌گلادباخ و یک شکست 4بر2 در بوندس‌لیگا برابر بوخوم که بازی رفت را 7 بر صفر به بایرن باخته بود، چیزی که هواداران را نگران کرده است؛ 2باخت در 5بازی آخر. این فصل برای دهمین قهرمانی پی‌درپی لیگ اوضاع کمی دشوار است، هر چند هنوز 6امتیاز با تیم دوم جدول فاصله هست.
سالزبورگ از نظر تئوری و سابقه تیمی نیست که بایرن و هوادارانش را نگران کند. سالزبورگ در بوندس‌لیگای 12تیمی اتریش با اختلاف 14امتیازی نسبت به ولفسبرگ با 48امتیاز در صدر قرار دارد. تیم اتریشی در گروه G هر 3دیدار خانگی خود را با پیروزی پشت‌سر گذاشت که این برای آلمانی‌ها نگران‌کننده است. سالزبورگ هر 5دیدار آخر خود در همه رقابت‌ها را برده است. البته آنها در آسان‌ترین گروه ممکن قرار گرفته و با تیم‌های لیل، سه‌ویا و ولفسبورگ آلمان همگروه شده بودند. سه‌ویای قدرتمند از این گروه بالا نیامد و به لیگ اروپا تبعید شد.
   ماتیاس یایسله، سرمربی آلمانی 33ساله سالزبورگ نخستین تجربه سرمربیگری‌اش را سپری می‌کند. او هرگز سرمربی تیم بزرگسال نبوده و بازیکن بزرگی هم نبوده. تقریبا شبیه یولیان ناگلزمان، سرمربی 34ساله بایرن‌مونیخ، با این تفاوت که ناگلزمان پیش از بایرن هم سرمربی بزرگی بود و زمانی رئال مادرید او را می‌خواست. این جدال بین 2 سرمربی خیلی جوان است. هر دوی آنها از نویر و لواندوفسکی و برخی بازیکنان دیگر حاضر در زمین کوچک‌تر هستند.
   نویر به‌دلیل آسیب‌دیدگی این بازی را هم از دست می‌دهد. بایرن در غیاب او 4گل از دورتموند خورد. البته نویر پیش از مصدومیت هم معمولا در بیشتر بازی‌ها گل می‌خورد. دروازه‌بان 35ساله آلمانی در این فصل بوندس‌لیگا در 20بازی 19گل خورده و تنها 7بار کلین‌شیت کرده. آمار او در همه رقابت‌های این فصل 28گل خورده در 28بازی و میانگین یک گل دریافتی در هر بازی است.
   سالزبورگ از 6رویارویی آخرش مقابل تیم‌های آلمانی تنها یکی را برد که آن هم در دور گروهی همین فصل برابر ولفسبورگ بود.
   فصل قبل 2 تیم همگروه بودند و تیم اتریشی هر دو دیدار رفت و برگشت را با 9گل خورده در مجموع باخت.
   بایرن برای نوزدهمین فصل پیاپی به مرحله حذفی رسید. آنها هر 6دیدار مرحله گروهی خود را در گروهی که بارسلونا هم در آن قرار داشت با پیروزی پشت‌سر گذاشتند و 22گل زدند و تنها 3 گل دریافت کردند. این نخستین حضور سالزبورگ در این مرحله است.
   این چهارمین باری است که بایرن در این مرحله با یک تیم اتریشی روبه‌رو می‌شود. راپیدوین (67-1966)، آستریاوین (86-1985 و 87-1986) هیچ‌کدام نتوانستند سد راه باواریایی‌ها شوند.
   بایرن رکورد بیشترین مسابقه متوالی بدون باخت در زمین حریفان را در لیگ قهرمانان دارد. آنها 21مسابقه است که در زمین حریف نباخته‌اند و این فرصت را دارند تا این رکورد را بهتر کنند.
   لوا با 2گلی که مقابل بوخوم به‌ثمر رساند به رکورد ۳۰۰گل برای بایرن رسید. لواندوفسکی 16گل از 26گل خود را در این فصل از بوندس‌لیگا در بازی‌های خارج از خانه به ثمر رسانده است که یک رکورد شخصی برای او محسوب می‌شود. رکورد تاریخ بوندس‌لیگا با 17گل در اختیار یوپ هاینکس (74/73) و تیمو ورنر (20/19) است.
   در تیم سالزبورگ بازیکنانی مثل بنجامین سسکو، زلاتکو یونوزوویچ، آلبرت والچی، برایان اوکوه، برناردو، سکو کویتو و عثمان دیاکیته به‌دلیل آسیب‌دیدگی این بازی را از دست داده‌اند، تقریبا نصف تیم. در ترکیب بایرن در غیاب نویر از اولریش در دروازه استفاده می‌شود. آلفونسو دیویس و گورتسکا همچنان مصدوم‌اند و جمال موسیالا به‌دلیل کرونا از ترکیب دور است.
   در 4 رویارویی قبلی 2 برد از آن بایرن بوده و یک برد از آن سالزبورگ.
   سالزبورگ- بایرن مونیخ را مایکل اولیور از انگلیس سوت خواهد زد و داوری دیدار 2 تیم اینتر و لیورپول که در ورزشگاه سن‌سیروی میلان برگزار می‌شود به شیمون مارسینیاک از لهستان سپرده شده است.
   قضاوت‌های خوش یمن اولیور برای بایرن: بارسلونا صفر-3 بایرن (2021)، بایرن 4-صفر اتلتیکومادرید (2020)، بشیکتاش یک-3 بایرن (2018).
 

این خبر را به اشتراک بگذارید