• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 27 بهمن 1400
کد مطلب : 154028
+
-

زیبای اروپایی

اینتر - لیورپول با حضور جمعی از ستاره‌های فوتبال، جذاب‌ترین بازی امشب است

زیبای اروپایی

با شکست اینتر در داربی دلامادونینا از میلان، وضعیت جدول سری‌آ در هیجان‌انگیزترین حالت ممکن قرار گرفت. حالا میلان با یک بازی بیشتر نسبت به رقیب همشهری در صدر جدول قرار دارد و این را مدیون تساوی یک‌-یک 2تیم اینتر و ناپولی در رقابت‌های این هفته است. در جدول سری‌آ میلان با ۵۵امتیاز، اینتر با ۵۴‌امتیاز و ناپولی با ۵۳امتیاز مدعی‌‌اند. این دومین‌بار در این فصل است که اینتر صدر جدول را به میلان می‌دهد. میلانی‌ها فصل پیش 18هفته متوالی صدرنشین بودند اما در نهایت قهرمانی را به اینتر واگذار کردند. لیورپول در لیگ برتر وضعیتی متزلزل‌تر دارد. اختلاف با منچسترسیتی صدرنشین هنوز زیاد است و کلوپ گفته به قهرمانی لیگ فکر نمی‌کند.


   اینترمیلان با 2باخت مقابل رئال‌مادرید و 3برد و یک تساوی به‌عنوان تیم دوم از گروه‌D به این مرحله رسید. آنها چندین‌سال از راهیابی به مرحله حذفی ناکام می‌ماندند و با کونته حتی آخر شدند و به لیگ اروپا هم نرفتند. اینتر پس از یک دهه برای نخستین‌بار به مرحله حذفی راه یافت.
   لیورپول در کنار آژاکس و بایرن یکی از 3تیمی بود که همه امتیازات ممکن در مرحله گروهی را به‌دست آوردند. لیورپولی‌ها در دور گروهی در گروه مرگ قرار داشتند و با تیم دیگر شهر میلان همگروه بودند که پورتو، میلان و اتلتیکو را رفت و برگشت شکست دادند.
   لیورپول پس از قهرمانی در سال2019 در همین مرحله به اتلتیکو باخت و این همان مسابقه‌ای بود که هواداران تیم اسپانیایی کرونا را به انگلیس بردند. آنها فصل قبل هم در یک‌چهارم به رئال‌مادرید باختند و حذف شدند.
   این پنجمین رویارویی 2تیم در رقابت‌های اروپایی است. یک‌بار در فصل 65-1964 لیورپول در مجموع 2دیدار رفت و برگشت 4-3 باخت و یک‌بار 43سال بعد با گل‌های کویت و جرارد و تورس انتقام گرفتند.
   از فصل 2004-2003، اینتر در 3رویارویی خود مقابل تیم‌های انگلیسی حذف شده است. هر سه این بازی‌ها در یک‌هشتم بود؛ شکست مقابل لیورپول در فصل 08-2007 و منچستریونایتد در فصل 09-2008، قبل از شکست مقابل چلسی در فصل 10-2009.
   در اینتر هر‌چقدر عملکرد لائوتارو بد است، ژکو همچنان گل می‌زند و الکسیس سانچس هم احیا شده است. الکسیس در 5بازی در ماه ژانویه 2 گل و یک پاس‌گل ثبت کرد و یک سوپرجام هم به‌دست آورد.
   گوزنس، خرید جدید آلمانی اینتر از آتالانتا همچنان مصدوم است. وسینو و کوریا هم به‌دلیل مصدومیت غایب هستند. باستونی در آخرین لحظه ریکاوری برای بازگشت برابر لیورپول را انجام داد ولی بعید است در ترکیب اولیه قرار بگیرد. نیکو بارلا هم به‌دلیل محرومیت این بازی را از دست داده. شاید به‌جای او ویدال بازی کند. کولاروف هم از لیست اروپا خط خورده ‌و شاید بازنشسته شود.
   اینتر از آغاز سال2021 در 30بازی خانگی تنها 3بار بازنده بود.
   ۳۸هزار بلیت برای دیدار اینتر - لیورپول فروخته شد؛ 2500بلیت برای هواداران لیورپول. دیه‌گو میلیتو و ژولیوس سزار، فاتحان پنج‌گانه در دیدار چهارشنبه‌شب در جوزپه مه‌آتزا حضور خواهند داشت. وزارت بهداشت ایتالیا هنوز با استفاده صددرصدی از ظرفیت ورزشگاه‌‌ها موافقت نکرده‌ است. فعلا با وجود اومیکرون چنین چیزی امکان‌پذیر نیست. شاید در اسفند‌ماه این اتفاق بیفتد.
   مارسینیاک، داور لهستانی این بازی در سال‌های اخیر برای لیورپول خیلی خوش‌یمن نبوده. او برد 3-2 مقابل آث میلان در مرحله گروهی امسال، باخت یک برصفر مقابل اتلتیکو در لیگ قهرمانان 2فصل پیش و باخت 2بریک مقابل پاری‌سن‌ژرمن در سال 2018 را برای لیورپول سوت زده بود.
   در این فصل مدافعان لیورپول 101بار در لیگ مهاجمان حریف را در تله آفساید قرار داده‌اند که این یک رکورد است. تیم دوم منچسترسیتی است با 61بار.
   محمد صلاح و سادیو مانه که از جام‌ملت‌‌های آفریقا برگشته‌اند؛ اولی نایب‌قهرمان و دومی قهرمان شده، آنها هنوز با تیم هماهنگ نیستند. از میان آنها، ژوتا، فیرمینو و دیاس 3نفر در ترکیب قرار می‌‌گیرند. مانه و صلاح و فیرمینو در لیورپول عملکرد متفاوتی داشته‌اند. فیرمینو در 315بازی، 94گل و 66پاس گل داشته است. مانه در 245بازی، 107گل و 37پاس گل ثبت کرده است. صلاح هم در 231بازی، 148گل زده و 52پاس گل داده است. فیرمینو در لیگ قهرمانان خوب گل می‌زند. ژوتا 2بازی قبل 2گل به ثمر رساند و دیاس کلمبیایی هم خرید جدید گران‌قیمت این تیم از پورتو است. آنها به صلاح و مانه فشار خواهند آورد.
   فابینیو که یک هافبک دفاعی است، در سال جدید میلادی در 7بازی، 5گل برای لیورپول به ثمر رسانده است.
   ترکیب احتمالی اینتر: هندانوویچ، اشکرینیار، دی‌فرای، باستونی، دومفرایز، ویدال، بروزوویچ، چالهان‌اوغلو، پریشیچ، الکسیس و ژکو.
   ترکیب احتمالی لیورپول: آلیسون، آرنولد، ماتیپ، ویرجیل، رابرتسون، هندرسون، فابینیو، تیاگو، صلاح، مانه و ژوتا.

این خبر را به اشتراک بگذارید