• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 27 بهمن 1400
کد مطلب : 154003
+
-

صعودمان قطعی بود، به اصلی‌ها استراحت دادم

رحمان محمدی‌راد، سرمربی تیم والیبال سپاهان به شایعات و اتهامات مربوط به تبانی پاسخ می‌دهد

صعودمان قطعی بود، به اصلی‌ها استراحت دادم

رحمان محمدی‌راد سرمربی تیم والیبال سپاهان یکی از مربیان لیگ برتر است که حاشیه‌هایی پیدا کرده است. تیم او که در دور رفت فقط یک شکست داشت، در دور برگشت 5باخت داد. با این حال سپاهان با کسب 59امتیاز و با 7امتیاز بیشتر از تیم دوم جدول، لبنیات هراز آمل به‌عنوان صدرنشین به پلی‌آف رفت. گفته می‌شود شکست سپاهان در بعضی از بازی‌ها  در صعود و سقوط بعضی از تیم‌ها تأثیرگذار بوده است. بعضی‌ها حضور تیم فولاد سیرجان در بین 8تیم حاضر در پلی‌آف را نتیجه باخت سپاهان به این تیم می‌دانند و حتی سقوط تیم سایپا را هم گردن محمدی‌راد و تیمش می‌اندازند. محمدی‌راد در گفت‌وگو با همشهری از خودش و تیمش دفاع می‌کند.

   به شما و سپاهان این اتهام را زده‌اند که به‌خاطر دوستی با بعضی از تیم‌ها و مربیانشان به باخت مصلحتی تن داده‌اید. این را می‌پذیرید؟
من فقط در مورد تیم خودمان صحبت می‌کنم نه تیم‌های دیگر. امسال در لیگ هر اتفاقی که افتاد، بعضی‌ها هر طور که دلشان خواست برداشت کردند اما ما به حرف‌های آنها توجهی نکردیم، عکس‌العملی نشان ندادیم و قوی‌تر از قبل جلو رفتیم. تیم ما هم مثل همه تیم‌ها باخت داد و درحالی‌که در باشگاه ما هیچ خبری نبود، دوستان خبر دادند که مدیران به من اولتیماتوم داده‌اند و به‌زودی اخراج می‌شوم. الان هم از شکست‌های تیم ما برداشت دیگری کرده‌اند. تیم ما 5هفته قبل از اینکه دوربرگشت به پایان برسد، صدرنشینی‌اش را قطعی کرده بود. ما چه می‌باختیم و چه می‌بردیم، جایگا‌همان هیچ تغییری نمی‌کرد. به‌خاطر همین تصمیمی را که برای تیم بهتر بود، گرفتیم.
   صحبت از این است که چرا در این 5بازی به‌خصوص در بازی با سیرجان به بازیکنان اصلی استراحت دادید ولی اگر با بازیکنان اصلی هم بازی می‌کردید، این نقد به شما وارد بود که چرا به فکر بازی‌های پلی‌آف نیستید.
دقیقا موضوع همین است. من به‌عنوان سرمربی باید منافع تیم خودم را درنظر بگیرم. چرا باید بازیکنان را در شرایط سخت قرار بدهم و از این شهر به آن شهر ببرم؟ اگر من این کار را می‌کردم از طرف مجموعه خودم بازخواست می‌شدم. در بازی‌هایی که به نتیجه نیازی نداشتیم به بازیکنانم به‌خصوص بازیکنان اصلی که مصدوم هم بودند، استراحت دادم. اگر این کار را نمی‌کردم جلوی مدیرانم باید سرم را پایین می‌انداختم اما امروز سرم بالاست. ما دور رفت زحمت کشیدیم امتیاز جمع کردیم. در دور برگشت از این امتیازات استفاده کردیم، به بازیکنان استراحت دادیم تا برای پلی‌آف آماده شوند. در بازی با آذرباتری 7بازیکن با خودم بردم. چون این به نفع تیم بود. حالا یک تیم سقوط می‌کند یا صعود به ما ربطی ندارد. تیمی که با چند شکست نتوانسته صعود کند یا سقوط کرده، نباید تقصیر را گردن تیم‌های دیگر بیندازد. بقیه مقصرند به جز مربیان آن تیم‌ها؟ من تیم خودم را به دردسر می‌انداختم تا نتیجه بگیریم و این نتیجه به مذاق بقیه خوش بیاید؟ بعضی‌ها باید از گفتن این حرف‌ها شرمنده باشند.
   شرایط پلی‌آف را چطور می‌بینید؟ امسال کدام تیم توان قهرمان شدن را دارد؟
یک سال که به جمع 4تیم رسیدیم، لیگ نیمه‌تمام ماند. پارسال هم صدرنشین بودیم ولی سوم شدیم. امسال هم شرایط خوب است و برای قهرمانی می‌جنگیم. یک روز قبل از شروع پلی‌آف، در اصفهان تمرین می‌کنیم و بعد به تهران می‌آییم. با پاس‌گرگان بازی داریم. پاس و راه‌یاب‌ملل مریوان که نتوانست به پلی‌آف برسد، پدیده‌های امسال لیگ بودند. درست است پاس آخرین تیمی است که به پلی‌آف رسیده اما بازیکنان باانگیزه و مربی خوبی دارد و ما برای آنها احترام خاصی قائلیم و انتظار بازی سختی را داریم.
   در دور برگشت بیشتر تیم‌ها درگیر اومیکرون شدند. این اعتراض وجود داشت که لیگ والیبال چرا مثل لیگ بسکتبال تعطیل نشد. با تعطیلی موافق بودید؟
این شرایط برای همه تیم‌ها بود. در تیم ما هم مثل بقیه تیم‌ها چند بازیکن درگیر شدند اما چون دوران قرنطینه کم بود و همه خیلی زود به بهبودی می‌رسیدند، لزومی نبود که لیگ تعطیل شود. تعطیلی مشکلات را بیشتر می‌کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید