جایزه «موسیقی و رسانه» 3ساله شد
3سال متوالی است که بخشی از جشنواره بینالمللی موسیقی فجر به جایزهای برای رسانههای ایران اختصاص داده شده است. در واقع جشنواره بهمنظور دستیابی به الگوی مناسبی از تعامل با رسانهها و نیز برای پاسداشت نقش رسانهها در پوشش رخدادهای فرهنگی- هنری حوزه موسیقی، رویکرد علمی در نقد حوزه موسیقی، معرفی و ایجاد شناخت عمومی از موسیقی در جامعه و مشارکت مؤثر اصحاب رسانه در تقویت تعامل هنرمندان عرصه موسیقی با رسانهها، این بخش را راهاندازی کرده است. براساس فراخوان منتشر شده؛ «جایزه موسیقی و رسانه» در 2 محور و با هدف تجلیل از نقش اهالی رسانه در نقادی و همافزایی حوزه موسیقی، افزایش نقش رسانهها در توجه عمومی به موسیقی و کلام، فرهنگسازی با موسیقی، افزایش سواد هنر موسیقی در بین عموم جامعه، توجه بهگونههای مختلف موسیقی بهویژه موسیقی نواحی و خرده فرهنگها و تبیین موسیقی بهعنوان کالای فرهنگی برگزار میشود. محورهای موضوعی امسال این جایزه؛ موسیقی و نگاه ویژه (نوای سلامت) با محوریت کووید-19 و تأثیر آن بر روند موسیقی از زوایای مختلف است که در قالبهای گفتوگو، گزارش، یادداشت، مقاله، نقد و مستند در گستره مطبوعات (روزنامهها و مجلات)، خبرگزاریها و سایتهای خبری و رسانههای دیداری و شنیداری برگزار میشود.