• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 23 بهمن 1400
کد مطلب : 153692
+
-

خبر آخر/ 7 میلیارد دلار افغانستان توسط آمریکا بلوکه شد

رئیس‌جمهور آمریکا دستور داد تا 7 میلیارد دلار از دارایی‌های مردم افغانستان در آمریکا بلوکه شده و نیمی از این پول، به قربانیان حوادث 11سپتامبر در آمریکا اختصاص یابد.این اقدام آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) بار دیگر نسبت به احتمال مرگ یک میلیون کودک به‌دلیل سوءتغذیه حاد در افغانستان هشدار داد.

هشتگ «بهمن تماشایی» ترند یک دنیا شد
همزمان با سالروز ۲۲ بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی حجم و سرعت تولید محتوا در فضای مجازی توسط کاربران ایران و خارج از کشور درباره راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب این موضوع را به داغ‌ترین عنوان فضای مجازی در دنیا تبدیل کرد. پس از برگزاری راهپیمایی پرشور ۲۲ بهمن، هشتگ #بهمن_تماشایی داغ شد و مورد استقبال کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

حضور مهاجم برزیلی هم در پرسپولیس منتفی شد
مهاجم برزیلی طبق توافقات ابتدایی با پرسپولیس قرار بود بامداد فردا به تهران آمده و بلافاصله پس از عقد قرارداد با این باشگاه، همراه با شاگردان یحیی‌گل‌محمدی برای بازی با نساجی به مشهد برود. باشگاه بازیکن برزیلی در اقدامی ناگهانی، برخلاف توافقات ابتدایی، رقم مدنظر خود برای این انتقال را افزایش داد تا پروسه حضور وی هم در پرسپولیس عملی نشود.

انفجار شیء به‌جا مانده از جنگ تحمیلی در دهلران
فرمانده هنگ مرزی دهلران  گفت: انفجار شیء به‌جا مانده از دوران جنگ تحمیلی، در منطقه بیات  بخش موسیان، زن ۳۵ ساله ای را دچار آسیب‌دیدگی شدید کرد. سرهنگ فیض الله آزاد خانی  افزود: پس از حضور ماموران مشخص شد یک خانواده جهت تفریح به این منطقه رفته بودند که یک خانم ۳۵ساله به‌علت  انفجار، از ناحیه تمامی اعضای بدن دچار آسیب دیدگی شده است.

بهبود عملکرد ماسک‌های تنفسی با نانو الیاف
محققان ایرانی موفق شدند با استفاده از نانوالیاف عملکرد ماسک‌های تنفسی را تا حد قابل توجهی بهبود ببخشند. محققان کشورمان با استفاده از فناوری نانو الیاف نقره موفق به بهبود عملکرد ماسک‌های تنفسی شدند.  در این ماسک از نانوالیاف خاصی استفاده شده که جذب آلاینده‌ها را افزایش می دهد. لایه‌ نانوالیاف برای جلوگیری از ورود ذرات مضر میکرونی به دستگاه تنفسی انسان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید