• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 23 بهمن 1400
کد مطلب : 153674
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/W63KE
+
-

شکوه چهل‌وسومین جشن ملی

دیروز راهپیمایی باشکوه یوم‌الله 22بهمن به تجدید میثاقی متفاوت و ماندگار با آرمان‌های انقلاب‌اسلامی تبدیل شد

گزارش
شکوه چهل‌وسومین جشن ملی

چهل‌وسومین جشن ملی ایرانیان دیروز با وجود همه محدودیت‌های کرونایی موجود، در سراسر کشور با شکوه ویژه‌ای برگزار شد تا جهانیان بار دیگر شاهد تجدیدمیثاق پرعظمت ملت ایران با آرمان‌های انقلاب‌اسلامی باشند. همه آمده بودند تا به‌دشمنان این مرز و بوم اثبات کنند با وجود همه مشکلات و سختی‌ها، همچنان حامی جمهوری‌اسلامی ایران و ولایت فقیه هستند.
مردم همیشه در صحنه کشورمان دیروز با توجه به تمهیدات کرونایی، از نخستین ساعت‌های صبح در 1500شهر و بیش‌از 3هزار روستا به خیابان‌ها آمدند و جلوه‌های بی‌بدیلی از وطن‌دوستی و حراست از آرمان‌های بلند امام راحل و مقام معظم‌رهبری را خلق کردند. حضور خیره‌کننده مردم ایران در راهپیمایی یوم‌الله 22بهمن با انعکاس جهانی وسیعی نیز همراه شد و حدود ۲۰۰خبرنگار و تصویربردار خارجی مقیم ایران این جشن باشکوه را برای رسانه‌های خود مخابره کردند. از سوی دیگر حدود 6هزارو500فعال رسانه‌ای داخلی نیز این مراسم عظیم را پوشش‌خبری دادند.

میعادگاهی به‌نام «آزادی»
جشن ملی 1400در تهران نیز باشکوه خاصی برگزار شد و با توجه به وضعیت قرمز کرونایی این شهر، شهروندان از ساعت 9:30صبح در مسیرهای 12گانه مشخص شده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به‌صورت موتوری و خودرویی به خیابان‌ها آمدند تا سالگرد پیروزی انقلاب‌اسلامی را با جلوه متفاوت و باشکوهی جشن بگیرند. قطعنامه پایانی مراسم ۲۲بهمن ضمن محکوم کردن مواضع مقام‌های ارشد غربی درباره مبانی دفاعی ایران با قدردانی از تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده، خواهان تبعیت از منویات ولی‌امر مسلمین و توجه به قوانین مجلس با تکیه بر عزم خلل‌ناپذیر جوانان مؤمن انقلابی کشور در فتح قله‌های پیشرفت و توسعه‌کشور شد.

امید دولت سیزدهم به مردم است
سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان پیش‌از خطبه‌های نمازجمعه در مصلای تهران بخش دیگری از برنامه‌های چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب‌اسلامی بود. سیدابراهیم رئیسی در این سخنرانی با بیان اینکه جمهوری‌اسلامی همچنان به شعار «نه شرقی، نه غربی» مردم ایران در سال1357پایبند است، تأکید کرد که دولت سیزدهم برای رشد اقتصادی و پیشرفت کشور به «وین» و «نیویورک» امید نبسته است و به مردم سراسر کشور تکیه دارد.رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود،  «دینداری»، «مردمی بودن» و «غیرطبقاتی بودن»، «استقلال‌جویانه بودن»، «آزادی‌خواهانه بودن» و «عدالت‌طلبانه بودن»را ازجمله عناصر هویت‌ساز انقلاب اسلامی دانست.

2محور اساسی مدنظر دولت
رئیس‌جمهور همچنین به 2محور اساسی مدنظر دولت سیزدهم نیز اشاره کرد و گفت: در دولت مفتخریم که «عدالت» و «مردمی بودن» را 2محور اساسی قرار داده‌ایم و خود را موظف می‌دانیم که در اصلاح امور، مردم اصل و اساس قرار گیرند.
وی با بیان اینکه مردم پیوند اساسی با انقلاب اسلامی دارند، افزود: بی‌توجهی به مردم به‌معنای دور شدن از انقلاب شکوهمند اسلامی و آرمان‌های آن است.رئیسی بر این نکته هم تأکید کرد که عدالت، محور کار دولت است و امروز اجرای عدالت، محوری‌ترین کار تحول در این دولت شناخته می‌شود.وی همچنین به موضوع مهم «استقلال اقتصادی» اشاره کرد و گفت: در زمینه استقلال سیاسی، راه‌هایی را پیموده‌ایم و امروز همگان اعتراف می‌کنند ایران حرف اول منطقه را می‌زند. برای توسعه‌یافتگی اقتصادی نیز در هر کوی و برزنی کار شده‌است، اما راه بسیاری در پیش داریم تا استقلال اقتصادی را به‌مثابه استقلال سیاسی در کشور داشته باشیم.

راهبرد سیاست متوازن
رئیس‌جمهور کشورمان همچنین راهبرد دولت سیزدهم در روابط خارجی را «سیاست متوازن» دانست و گفت: راهبرد ما در سیاست‌خارجی برقراری توازن است. نگاه به غرب، کشور را نامتوازن کرده بود.رئیسی اضافه‌کرد: باید به همه کشورها و ظرفیت‌ها در دنیا به‌ویژه همسایگان نگاه داشته باشیم، اما امیدمان به خدا و مردم عزیز خوزستان، خراسان و آذربایجان است؛ امیدمان به شرق، غرب، شمال و جنوب کشور است و هرگز به وین و نیویورک امید نداریم.

مکث
قاب‌های ماندگار
مراسم راهپیمایی چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران و برخی شهرهای «قرمز کرونایی» به‌صورت خودرویی و موتوری برگزار شد که جلوه باشکوه آن، بازتاب وسیعی در رسانه‌های بین‌المللی داشت. دراین میان دیروز جشن ملی1400در پایتخت با جلوه‌های زیبایی همراه شد که حال‌وهوای خاصی به این مراسم داده‌بود. در ادامه بخشی از این جلوه‌های ماندگار را می‌خوانید.
   حضور خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های بین‌المللی در راهپیمایی دیروز محسوس بود.
   استقرار تیم‌های بهداشتی در میدان‌های مختلف شهر برای تزریق دوز سوم واکسن از دیگر قاب‌های تماشایی مراسم دیروز بود.
   اجرای برنامه توسط کودکان و نوجوانان سرودخوان در میدان‌های اصلی تهران با استقبال شهروندان مواجه شد.
   حضور مسئولان لشکری و کشوری همپای مردم در مراسم دیروز از سوژه‌های مهم رسانه‌ها بود.
   لباس‌های اقوام و رنگ‌های آن از جلوه‌های چشمگیر جشن دیروز بود و موسیقی نواحی در خیابان‌های شهر طنین‌انداز شد.
   حضور کودکان و نوجوانان تهرانی در خودروها به‌همراه عکس‌های سردار دل‌ها، سپهبد شهید حاج قاسم‌ سلیمانی از زیباترین جلوه‌های راهپیمایی دیروز بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید