• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 23 بهمن 1400
کد مطلب : 153679
+
-

همزمان با مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و شامگاه 21بهمن صورت گرفت

مدال افتخار بر گردن برج آزادی

زاکانی: ملت ما با همه سختی‌ها و دشمنی‌ها پرچم ایران را در جهان برافراشته نگه داشته است

گزارش
مدال افتخار بر گردن برج آزادی

همزمان با یوم‌الله 22بهمن و چهل‌‌و‌سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه‌های مختلف و متنوعی در سطح شهر تهران برگزار شد. به گزارش همشهری، شامگاه 21بهمن، مراسم نورافشانی در برج آزادی و برج میلاد پُرشور بود و اِلمان حجمی مدال شایستگی و افتخار در جشن ۴۳‌سالگی انقلاب اسلامی به‌صورت نمادین بر گردن برج آزادی آویخته شد. سازمان زیباسازی شهر تهران برای نخستین‌بار در جشن انقلاب مدال شایستگی انقلاب را بر گردن برج آزادی آویخت که در تمام این سال‌ها نماد کامل و عیان انقلاب بر پیشانی پایتخت بوده است؛ برجی که آخر هفته گذشته سند بخش دیگری از آن به نام شهرداری صادر شد. با صدور این سند تاکنون سند ۲۷۰۰‌متر از میدان آزادی به نام شهرداری تهران صادر شده و مابقی در حال بررسی و تثبیت است.
به گزارش همشهری، همچنین برای نخستین‌بار، نوای اتحادآفرین «الله اکبر» به‌صورت ویدئو‌مپینگ بر بلندای آزادی طنین‌انداز شد. در شامگاه 21بهمن، نمایندگانی از همه اقوام ایرانی و در لوای پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در میدان آزادی تهران حضور یافتند تا این محدوده تاریخی و خاطره‌انگیز، حال و هوای دیگری پیدا کند. سالار عقیلی نیز در این مراسم با اجرای زنده ترانه غرورآمیز «وطنم» فضای شاد و حماسی را در برج آزادی ایجاد کرد. همچنین به همت اداره کل فرهنگی معاونت اجتماعی شهرداری تهران همزمان ۱۱۰‌مراسم نور‌افشانی در میادین، معابر و مراکز پرتردد سطح شهر تهران برگزار شد.

22ایستگاه خودرویی
مراسم راهپیمایی 22بهمن در شرایطی از ساعت 9:30 دیروز شروع شد که عملیات چتربازان بر فراز میدان آزادی از برنامه‌هایی بود که مورد توجه مردم قرار گرفت. چتربازها، پرچم کشورمان را بر فراز میدان آزادی به اهتزاز درآوردند. راهپیمایی در  22بهمن‌1400 به‌دلیل گسترش سویه جدید کرونا به‌صورت خودرویی و موتوری انجام شد. سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در طول مسیر راهپیمایی خودرویی که حد‌فاصل میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی و بالعکس را شامل می‌شد، ۴۴‌گروه سیار هنری تحت عنوان کاروان نور ایجاد و نسبت به اجرای فعالیت‌های فرهنگی اقدام کرد. همچنین ۲۲‌جایگاه(استیج) جهت برگزاری ویژه‌برنامه‌های شاد فرهنگی-هنری، جشن انقلاب اسلامی برپا شده بود.
۲۲ ایستگاه خودروآرایی و توزیع محصولات فرهنگی اعم از شابلون، بادکنک‌هایی به رنگ پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، پرچم خودرویی، سربند و بازوبند، لوح فشرده حاوی سرودهای انقلابی و حماسی، تصاویر شهدا به‌ویژه شهدای دوران شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی در بین راکبان موتورسیکلت‌ها و خودروها و عموم شهروندان در طول مسیر راهپیمایی تعبیه شد.
برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در سطح شهر تهران به‌منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم از فضاسازی‌های محیطی تا برپایی استیج و توزیع اقلام فرهنگی بین سرنشینان خودروها و موتورسواران در طول مسیر راهپیمایی را شامل شد. این در حالی بود که واحدهای سیار واکسیناسیون در مسیر راهپیمایی ۲۲‌بهمن مستقر بودند. در حاشیه مراسم چهل‌و‌سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پایگاه‌های واکسیناسیون سیار با استقرار در مسیر راهپیمایی ۲۲‌بهمن نسبت به واکسیناسیون راهپیمایان اقدام کردند تا افرادی که هنوز واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند.
همچنین با توجه به حضور پرشور مردم تهران در مراسم راهپیمایی ۲۲‌بهمن و بنا بر دستور شهردار تهران، ‌خدمات‌رسانی مترو در ایستگاه‌های مسیر راهپیمایی و ایستگاه شهید بهشتی و مصلای امام خمینی‌(ره) تا پایان مراسم رایگان بود.

بیشتر قدردان مردم باشیم

شهردار تهران در جشن پیروزی انقلاب اسلامی پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت. علیرضا زاکانی در توییتی نوشت:‌ «22بهمن یادآور ملتی است که با دستان خالی ولی با اتکا به‌خود محور قرار دادن ولایت فقیه، همزمان بر استبداد داخلی و استکبار خارجی پیروز شدند و با همه سختی‌ها و دشمنی‌ها، 43‌سال پرچم انقلاب اسلامی را در عالم برافراشته نگه داشته‌اند؛ قدر این ملت صبور و شجاع را بیشتر بدانیم.» شهردار تهران همچنین در شبِ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در مسجدالنبی‌(ص) محله نارمک در جمع نمازگزاران این محله سخنرانی کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید