• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 23 بهمن 1400
کد مطلب : 153601
+
-

چشم‌انتظار قهرمان

چشم‌انتظار قهرمان

امشب دیدار رده‌بندی و نهایی جام جهانی باشگاه‌ها در امارات برگزار می‌شود. ساعت16:30 الهلال که نمایشی سزاوارانه مقابل چلسی داشت و حتی می‌توانست به فینال برسد، با الاهلی مصر بازی دارد تا تیم سوم جام مشخص شود. فینال هم ساعت20 امشب با داوری کریستوفر بیث استرالیایی بین چلسی و پالمیراس، قهرمان‌های اروپا و آمریکای جنوبی برگزار می‌شود. تیم‌های حاضر در فینال هیچ سابقه رویارویی با یکدیگر را ندارند. در دیدار بین الجزیره امارات و مونتری از مکزیک هم این نماینده مکزیک بود که به برتری 3 بر یک رسید و توانست عنوان پنجمی را در اختیار بگیرد.
   در 5سال اخیر پالمیراس سومین تیم برزیلی است که به دیدار نهایی جام جهانی باشگاه‌ها راه می‌یابد. آنها برای نخستین‌بار است که برای قهرمانی می‌جنگند. برای همین هواداران برخی باشگاه‌های برزیلی ازجمله کورینتیانس که سابقه قهرمانی در این رقابت‌ها را دارند، در روزهای اخیر از چلسی حمایت کرده‌اند. کورینتیانس در سال2012 همین چلسی را در فینال برده بود. در برزیل این فرهنگ جااندازی نمی‌شود که پالمیراس تیمی از برزیل است و حکم تیم ملی را دارد. آرزوی هواداران باشگاه‌های برزیلی این است که پالمیراس پیروز نشود!
   پالمیراس نهمین باشگاه برزیلی است که به فینال جام باشگاه‌های جهان می‌رسد؛ کورینتیانس (۲۰۰۰)، واسکوداگاما (۲۰۰۰)، سائوپائولو (۲۰۰۵)، اینترناسیونال (۲۰۰۶)، سانتوس (۲۰۱۱)، کورینتیانس (۲۰۱۲)، گرمیو (۲۰۱۷)، فلامینگو (۲۰۱۹)، پالمیراس (۲۰۲۲). کورینتیانس تنها تیمی است که 2‌بار در فینال حاضر بوده و به این ترتیب برزیل در دیدار نهایی 8‌تیم مختلف داشته است.
   پالمیراس باعث شده رکورد برزیلی‌ها از اسپانیایی‌ها که 8بار با رئال مادرید و بارسلونا در فینال بازی کرده‌اند بهتر شود.
   به‌جز کورینتیانس که در سال2012 قهرمان شد، هیچ تیم برزیلی دیگری نتوانسته فاتح این رقابت‌ها شود. پالمیراس برای حضور در این مسابقه یک دیدار در نیمه‌نهایی برگزار کرد و توانست الاهلی مصر را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد. این دومین ناکامی مصری‌ها در فوتبال ظرف یک‌هفته بود. آنها در فینال جام ملت‌های آفریقا هم به سنگال باخته بودند.
   توماس توخل قرار بود دیروز برای آخرین بار تست کرونا بدهد تا درصورت منفی بودن بتواند در فینال روی نیمکت بنشیند. آبراموویچ هم قرار است در مسابقه امشب در جایگاه حاضر باشد. از زمانی که توخل هدایت آبی‌ها را برعهده گرفته، چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا، فینال جام حذفی انگلیس، فینال جام اتحادیه انگلیس، سوپرجام اروپا و فینال جام باشگاه‌های جهان رسیده. او در پاری‌سن‌ژرمن هم به همه فینال‌ها می‌رسید و این تیم را برای اولین‌بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا برده بود. همه دستاوردهای بزرگ توخل برای لندنی‌ها تنها در 379روز به‌دست آمده، 2 هفته بیش از یک سال کامل! چلسی با پیروزی یک بر صفر مقابل الهلال عربستان جواز حضور در دیدار نهایی جام باشگاه‌های جهان را کسب کرد.
   ادوارد مندی که به‌تازگی با سنگال قهرمان آفریقا شده، در بازی قبلی غایب بود اما برای این مسابقه در دسترس است. در غیاب او کپا بهترین بازیکن چلسی در برابر الهلال بود، هر چند که جایزه بازیکن برتر زمین به کواچیچ رسید. کپا در غیاب مندی 7‌بازی برای چلسی در تمامی رقابت‌ها انجام داده که حاصل آن 5‌کلین‌شیت بوده است. او در این 7‌بازی تنها 2‌گل خورده است.
   لوکاکو که مدتی به‌خاطر ابراز پشیمانی از ترک کردن اینتر در حاشیه قرار داشت، گل صعود به فینال را زد. 4‌گل از 9‌گل روملو لوکاکو در چلسی در زمانی به ثمر رسیده که کای هاورتس در زمین حضور داشته است. هیچ بازیکنی از چلسی در این فصل بیشتر از روملو لوکاکو (9گل) موفق به گلزنی نشده است.
   در اردوی چلسی بازیکنانی مثل ریس جیمز، بن چیلول و لوفتوس‌چیک به‌دلیل آسیب‌دیدگی غایب‌اند. پالمیراس تنها یک‌غایب به نام هنری دارد.

ترکیب احتمالی چلسی:
کپا، رودیگر، تیاگو سیلوا، کریستنسن، آسپلیکوئتا، کواچیچ (کانته)، جورینیو، آلونسو، کای هاورتس، میسن ماونت، لوکاکو

ترکیب احتمالی پالمیراس: 
ویورتون، مارکوس روچا، لوان گارسیا، گوستاوو گومز، خواکین ریکوئرس، زی رافائل، دنیلو، دودو، رافائل ویگا، اسکارپا و رونی


 

این خبر را به اشتراک بگذارید