• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 23 بهمن 1400
کد مطلب : 153607
+
-

لذت واقعی

راهنمای تماشای مسابقات امروز و امشب فوتبال باشگاهی در اروپا /امشب و فرداشب می‌توانیم از رقابت‌های فوتبال باشگاهی در اروپا لذت ببریم. امروز به‌اندازه کافی بازی بزرگ نداریم اما فردا اوضاع کمی بهتر است.


لیگ برتر انگلیس

   بازی چلسی- آرسنال که می‌توانست بزرگ‌ترین دیدار هفته بیست‌وپنجم باشد، به‌دلیل حضور چلسی در جام جهانی باشگاه‌ها به تعویق افتاد. آرسنال در بازی وسط هفته گذشته توانست برای نخستین بار در سال جدید به پیروزی برسد و ولورهمپتون را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد اما باز هم اخراجی داد. در سال2022آرسنالی‌ها در 6بازی تنها 2‌گل به ثمر رساندند اما 4‌اخراجی دادند.
   منچستریونایتد- ساوتهمپتون و نوریچ- منچسترسیتی نسبت به بقیه بازی‌های امروز بهتر هستند. من‌سیتی که نوریچ را طبق معمول درهم می‌کوبد و به صدرنشینی ادامه می‌دهد اما کار من‌یونایتد سخت است. رانگنیک نتوانسته تفاوتی در تیم ایجاد کند اما با بازگشت پوگبا تیم بهتر از قبل بازی می‌کند. با این وجود یونایتد مقابل تیم‌های ضعیف بدتر نتیجه می‌گیرد. ساوتهمپتون در هفته‌های اخیر توانسته من‌سیتی را پس از چندین پیروزی پیاپی این تیم متوقف کند و چهارشنبه هم توانست تاتنهام را در زمین این تیم 3 بر 2 ببرد و روند شکست‌ناپذیری کونته در دیدارهای خانگی را متوقف کند. کونته آخرین بار در داربی دلامدونینا در میلان و در اکتبر ۲۰۲۰ مقابل میلان شکست خانگی را تجربه کرده بود.
   در باشگاه منچستریونایتد صحبت از سرمربی فصل آینده است. باشگاه نمی‌خواهد برای سرمربی پول رضایتنامه بدهد. بنابراین تن‌هاخ و پوچتینو اگر از آژاکس و پاری‌سن‌ژرمن اخراج نشوند، یونایتد برای جذب آنها اقدامی نخواهد کرد. فعلا رأی اکثریت روی جذب لوییس انریکه است اما سرمربی اسپانیایی بعید است جام جهانی را به هوای منچستر رها کند. برندن راجرز و دیه‌گو سیمئونه هم جزو گزینه‌ها هستند و حتی زیدان و دیدیه دشان.
   درحالی‌که کریستیانو جونیور، پسر رونالدو به تیم نونهالان باشگاه پیوسته، رونالدوی بزرگ دوران خوبی را سپری نمی‌کند. او به‌تازگی وارد 37سالگی شده اما 5بازی متوالی موفق به گلزنی نشده است. آخرین باری که کریس رونالدو در ۵‌بازی متوالی باشگاهی گل نزد به ماه مه تا سپتامبر سال2010با پیراهن رئال‌مادرید برمی‌گردد. آن زمان رالف رانگنیک هنوز سرمربی هوفنهایم بود، سانچوی 10‌ساله در آکادمی واتفورد حضور داشت، مورینیو برای آخرین‌بار قهرمان اروپا شد، هر سهم تسلا در بازار سهام ۱۷ دلار ارزش داشت و فیلم Inception به کارگردانی کریستوفر نولان اکران شد‌!
   جیدن سانچو هم مثل گریلیش، لوکاکو، ادن آزار، گرت بیل، خامس، گریزمان، کوتینیو و بیشتر خریدهای بالای 100 میلیون یورویی سال‌های اخیر فوتبال جهان خریدی ناموفق بوده. او در فصل 22-2021لیگ برتر در 18بازی تنها یک‌بار موفق به گلزنی شده و البته یک‌گل هم در لیگ اروپا وارد دروازه ویارئال کرده بدون حتی یک‌پاس‌گل. در همین حال جک گریلیش 100‌میلیونی با پیراهن منچسترسیتی تنها 2‌گل و 2‌پاس‌گل داشته اما کوتینیو که چند هفته است قرضی از بارسلونا به استون‌ویلا پیوسته، ظرف 3بازی توانسته 2‌گل و 2‌پاس‌گل به نام خودش ثبت و به بارسلونا ثابت کند که همیشه در مورد او اشتباه کرده و او را در پست دلخواهش به بازی نگرفته بودند.

بوندس لیگا آلمان
برای دیدن سردار آزمون با پیراهن تیمی غیرروسی باز هم باید صبر کرد. سردار به بازی امشب لورکوزن با اشتوتگارت هم نمی‌رسد. شایعه شده بود سردار آزمون به‌دلیل آسیب‌دیدگی چند هفته دور از میدان است و حتی 2‌بازی بعدی تیم ملی را از دست می‌دهد اما رسانه‌های آلمانی می‌گویند مشکل این مهاجم ملی‌پوش جدی نیست. فعلا نیاز چندانی هم به او نیست؛ لورکوزن هفته گذشته در زمین دورتموند 5بر 2برنده شده بود و مشکلی برای گلزنی ندارد. آزمون شاید به بازی با ماینتس برسد. بایرن و دورتموند امروز بازی ندارند.

سری آ ایتالیا
امشب در ایتالیا یک دیدار حساس ساعت 20:30بین ناپولی و اینتر برگزار می‌شود. با شکست هفته قبل اینتر در داربی میلان جدول سری‌آ کمی قشنگ‌تر شد. ناپولی با یک بازی بیشتر، خودش را به یک‌امتیازی اینترمیلان صدرنشین رساند و بازی 6امتیازی امشب می‌تواند ترکیب صدر جدول را تغییر دهد. صدای نفس یوونتوس و آتالانتا هم به گوش صدرنشینان رسیده. سیمونه اینتزاگی توانست با برد 2بر صفر برابر رم در جام حذفی غم شکست در شهرآورد را فراموش کند. او حالا فرصت آن را دارد که در نیمه‌نهایی جام حذفی انتقام شکست در دیدار برگشت لیگ را از میلان بگیرد. در دیگر دیدار این مرحله یوونتوس با فیورنتینا بازی دارد؛ ولاهوویچ که در 2‌بازی اولش برای یووه 2‌گل زده، با تیم سابق خودش بازی می‌کند و مقابل هوادارانی عصبانی به میدان می‌رود. ناپولی و اسپالتی در آستانه دیدار حساس با بارسلونای احیا شده در لیگ اروپا دوباره به اوج برگشته‌اند. آنها در 6دیدار آخر خود تنها یک‌شکست در جام حذفی داشته‌اند. شنیده می‌شود اینتزاگی می‌خواهد برای بازی با ناپولی از زوج الکسیس و ژکو در خط حمله استفاده کند و لائوتارو را به نیمکت ببرد.

لالیگا اسپانیا
از میان مدعیان و بزرگان، تنها رئال امروز بازی دارد؛ یک بازی خیلی سخت. این درست که فاصله بین 2تیم 18امتیاز است، اما ویارئال رده ششمی همیشه حریفی دشوار بوده. کریم بنزما به این بازی هم نمی‌رسد و حتی درباره آمادگی‌اش برای بازی حساس سه‌شنبه‌شب مقابل پاری‌سن‌ژرمن در فرانسه هم تردیدهایی وجود دارد. وضعیت فرلان مندی هم همینطور است. اوضاع مصدومان پاری‌سن‌ژرمن برای بازی وسط هفته بهتر است. مسی که کاملا از کرونا ریکاوری کرده و گل هم زده، نیمار پس از مدت‌ها در لیست بازیکنان قرار می‌گیرد، دی‌ماریا، پاردس و واینالدوم هم در تمرینات گروهی شرکت کرده‌اند. سرخیو راموس هنوز مشخص نیست مصدومیتش در چه حدی است و آسیب‌دیدگی او یک راز محسوب می‌شود. اونای امری که پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ اروپا به‌حساب می‌آید، در برابر رئال و بارسا عملکرد خوبی نداشته. با این‌حال او 5برد و 3‌تساوی در 25بازی مقابل رئال‌مادرید به‌دست آورده است. آخرین برد رئال در زمین ویارئال به فوریه 2017یعنی 5‌سال پیش مربوط می‌شود، زمانی که مثلث BBC هنوز از میان نرفته بود و رئال با 3‌گل کریستیانو، بیل و موراتا با نتیجه 3بر 2پیروز شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید