• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 23 بهمن 1400
کد مطلب : 153600
+
-

پشت خط زن/ برکناری بی‌سروصدا

جمشید حمیدی | کارشناس والیبال

مسعود آرمات، سرمربی تیم نوجوانان ایران بی‌سروصدا برکنار شد. آرمات در حالی از این سمت کنار گذاشته شد که همین چند ماه پیش تیم ایران را به مقام سومی مسابقات قهرمانی جهان رساند. با اینکه در تیم و کار آرمات کاستی‌هایی دیده می‌شد، اما نمی‌توان بازیکنانی را که او به والیبال معرفی کرد، نادیده گرفت؛ سه‌چهار بازیکنی که ‌در آینده می‌توانند ستون‌های والیبال ایران باشند؛ بازیکنانی مثل امیرمحمد گل‌زاده، پوریا حسین‌خانزادی، عرشیا به‌نژاد و یوسف کاظمی. کاظمی عنوان بهترین مدافع نوجوانان جهان را هم گرفت. کار آرمات چند ایراد داشت که مهم‌ترین آنها بودن بعضی از افراد نامربوط به والیبال در تیمش بود. حکایت سپردن سرپرستی تیم به کسی که چلوکبابی داشت را خیلی‌‌ها هنوز به یاد دارند.

معروف؛ موافقان و مخالفان
دعوت از سعید معروف به اردوی تیم ملی با استقبال سرد برخی از اعضای کمیته فنی فدراسیون والیبال مواجه شده است. از طرف دیگر شنیده می‌شود که خود معروف هم مشکلاتی برای حضور در تیم ملی دارد. مسئله اصلی او 6ماه حضور در تمرینات و اردوهای تیم ملی است. به هر حال، معروف بعد از خداحافظی از تیم ملی راهی آمریکا شده و زندگی جدیدی را برای خودش آغاز کرده است. با توجه به خلقیات بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی، بعید است که او زیر بار خواسته‌های بازیکنی برود که بخواهد حاکم مطلق تیمش باشد اما فراموش نکنیم وقتی پای تیم ملی به میان می‌آید، باید وحدت کلمه داشته باشیم.

دلیل نزول صابر کاظمی
صابر کاظمی، قطرپاسور چپ‌دست تیم ملی والیبال در لیگ امسال انتظارات را برآورده نکرد. او که پارسال در تیم فولاد سیرجان سوپراستار بود و در المپیک توکیو و لیگ ملت‌ها مورد تحسین کارشناسان جهان قرار گرفته بود، امسال بالی برای پرواز شهرداری ارومیه نشد. در خیلی از بازی‌های مرحله مقدماتی صابر مهار شد و نتوانست چهره تیمش باشد. شایعه شده است بعضی از مسئولان به او پیام داده‌اند که در لیگ خیلی به آب و آتش نزند چون بیشتر قطرپاسورهای تیم ملی مصدوم هستند و تیم به او نیاز دارد. باور این ادعا سخت است چون هیچ فرد مسئول و حرفه‌ای، ذهن بازیکنان متعهد را در کوران لیگ به هم نمی‌زند. ان‌شاءالله که شایعه است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :