• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 20 بهمن 1400
کد مطلب : 153455
+
-

سهیلا گلستانی گزیده کار اما تجربه‌گرا

رکوردداران
سهیلا گلستانی گزیده کار اما تجربه‌گرا

ندا آل طیب- روزنامه‌نگار

سهیلا گلستانی اصولا بازیگری گزیده‌کار است و این گزیده‌کاری را در 3 حوزه تئاتر،سینما و تلویزیون رعایت می‌کند.
او با وجود همین گزیده‌کاری، اما بازیگری به یادماندنی و تجربه‌گراست. گلستانی که فعالیت هنری خود را از دوران دانشگاه و بازی در نمایش‌های دانشجویی تجربه کرد، چند سال بعد در جشنواره تئاتر فجر روی صحنه رفت و یکی از برگزیدگان بیست‌و‌ششمین دوره این جشنواره شد. او در این دوره از جشنواره با بازی در نمایش «یرما» به کارگردانی رضا گوران حضور داشت و برای بازی در همین نمایش به‌عنوان بازیگر برگزیده زن در بخش مسابقه بین‌الملل جایزه گرفت. نمایش یرما جزو نخستین کارهای رضا گوران است. او به سبب علاقه‌ای که به این نمایشنامه دارد، نام گروه تئاتری خود را هم «یرما» گذاشت. گلستانی در این نمایش در کنار بازیگرانی همچون بهنوش طباطبایی، مهدی پاکدل و اشکان صادقی روی صحنه رفت. از دیگر نکات جالب توجه در این نمایش همکاری هدیه تهرانی به‌عنوان طراح لباس بود که سبب شد برای همین همکاری در بخش طراحی لباس نامزد دریافت جایزه شود. گلستانی که دانش‌آموخته تئاتر در گرایش طراحی صحنه است، اما فعالیت خود را به بازیگری محدود نکرده. او گاهی هم دست به ساخت تیزر می‌زند، گاهی به‌عنوان صداپیشه با پروژه‌های هنری همکاری می‌کند، گاهی دست به قلم می‌برد و نمایشنامه‌ای می‌نویسد و گاهی هم در مقام کارگردان دست به ساخت فیلم یا اجرای تئاتر می‌زند. علاوه بر همه اینها گاهی هم با دوربین‌های وی‌آر تجربیات تازه‌ای را ثبت می‌کند که نمونه آن همکاری او با حمید پورآذری در نمایش «هله هین هان هلا» است.
گلستانی با وجود حضور کم‌شمار خود در تئاتر اما با کارگردان‌های متفاوتی همکاری کرده است. او با بازی در نمایش «کلاغ» به کارگردانی سمانه زندی‌نژاد، «آداب متبرک سکوت» کار کامبیز اسدی و «بازیگر تراژدی با وجود میل خود» به کارگردانی زهرا جواهری بازیگری روی صحنه تئاتر را تجربه کرده است.
او در تلویزیون نیز با بازی در مجموعه‌هایی همچون «وضعیت سفید» به کارگردانی حمید نعمت‌الله، «باغ بلور» به کارگردانی رامبد جوان و... حضور داشته است که باغ بلور نخستین تجربه بازی او در سریالی تلویزیونی است. سهیلا گلستانی سال 93فیلم «دو» را ساخت و سال 97نیز نمایش «خواب می‌بینم» را در تئاتر باران روی صحنه برد؛ نمایشی که خودش هم متن آن را به نگارش درآورده بود و هم طراحی صحنه و لباس آن را انجام داد. او هرچند سال‌هاست که در جشنواره تئاتر فجر و حتی جشنواره فیلم فجر حضور ندارد، به‌زودی و بعد از پایان جشنواره چهلم تئاتر فجر با نمایش «خماری» در یکی از سالن‌های مجموعه تئاترشهر روی صحنه خواهد رفت. این نمایش را امین بهروزی نوشته و کارگردانی می‌کند و گلستانی در کنار محسن حسن‌زاده ایفاگر یکی از نقش‌های اصلی آن است. بازی در سریال «خود خواسته» به کارگردانی علیرضا بذرافشان تازه‌ترین حضور او در یک پروژه تلویزیونی است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید