• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 18 بهمن 1400
کد مطلب : 153229
+
-

گرینویچ/کتاب‌‌سوزی در آمریکا


 تنسی: پس از اینکه کشیشی در آمریکا درباره رمان‌هایی مانند هری‌پاتر، ارباب‌حلقه‌ها و گرگ و میش سخنرانی کرد و خلق شخصیت‌های جادوگر در این رمان‌ها را مورد نقد قرار داد مردم با جمع‌آوری این کتاب‌ها در چند نقطه از تنسی مراسم کتاب‌سوزی به راه انداختند. به گزارش تودی، به فهرست کتاب‌های سوخته شده باید بسیاری از کتاب‌های کودکان را هم افزود.
 «گرگ ‌لاک» کشیشی که این جنبش کتاب‌سوزی را به راه انداخته است به سرعت بدل به یکی از سوژه‌های توییتر شد. برای نمونه یکی از کاربر‌ها تصویر کتاب‌سوزی‌های سال 1933میلادی را با کتاب‌سوزی در سال 2022میلادی مقایسه کرده است.
 در ایالت تگزاس هم خارج کردن برخی کتاب‌ها از قفسه کتابخانه‌های مدارس به رأی اکثریت گذاشته شد و نتایج این رأی‌گیری هنوز مشخص نیست.

  تی‌شرت با  چاشنی سوءاستفاده

پاریس: درحالی‌که طی هفته گذشته کودک 5ساله مراکشی پس از سقوط در چاه با مرگ دست و پنجه نرم می‌کرد تولید‌کننده‌های پوشاک در برخی کشور‌های جهان تصویری ترحم‌برانگیز از او را روی تی‌شرت‌های‌شان چاپ کردند و آن را در معرض فروش آنلاین گذاشتند.
 به گزارش گتوتکست، اگرچه این تصاویر با هشتگ رایان را نجات دهید (Save Rayan) روی تی‌شرت‌ها چاپ شده بود اما بازاریابی با این شیوه مورد انتقاد کاربر‌های فضای مجازی قرار گرفت. 
برای نمونه برخی به این موضوع اشاره می‌کنند که حریم شخصی این خانواده با این شیوه بازاریابی نقض شده است، اصلا مشخص نیست برای چاپ این تصویر‌ها از خانواده رایان اجازه گرفته شده بود یا خیر.

کاهش چشمگیر نیروی کار آلمان 

 برلین: شمار مبتلایان جدید کرونا در آلمان مدام رکوردشکنی می‌کند و پیامدهای این وضعیت در شرکت‌ها نیز محسوس شده است. یک چهارم شرکت‌های آلمانی کمبود نیروی کار به‌خاطر عواقب پاندمی را «قابل توجه» ارزیابی می‌کنند. به گزارش دویچه‌وله، نتایج پرسشنامه‌ای که   در اختیار ۳۷۰شرکت فعال در حوزه‌های مختلف قرار داده شده نشان می‌دهد یک‌چهارم این شرکت‌ها عواقب کمبود نیروی کار را «قابل‌توجه» ارزیابی کرده‌اند. 4درصد این شرکت‌ها معضل غیبت نیروی کار برای انجام تعهداتشان را «بسیار جدی» توصیف کرده‌اند. اغلب شرکت‌های آلمانی پیش‌بینی می‌کنند که روند تحولات بازار کار در روزهای آینده همچنان منفی باشد و مشکلات به‌زودی کاهش نیابند. بیشترین نگرانی از کمبود نیروی کار را شرکت‌های فعال در حوزه مراقبت‌های پزشکی، حمل‌ونقل و تدارکات اعلام کرده‌اند. کسب‌وکارهای خرد و عمده‌فروشی‌ها، به نسبت کمتر نگران عواقب کمبود نیروی کار هستند. رئیس اتاق صنایع و بازرگانی آلمان معتقد است که ماه فوریه برای شرکت‌های آلمانی بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود. او می‌گوید در عین حال این مسئله هم اهمیت دارد که تصمیم‌گیرندگان سیاسی برای مقررات کرونایی نظیر قرنطینه از تفکیک قائل شدن میان شرکت‌های تعیین‌کننده و ظاهرا کمتر مهم صرف‌نظر کرده‌اند.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید