• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 18 بهمن 1400
کد مطلب : 153212
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/xkK2n
+
-

زن جوان و کودک خردسال همدستان سارقان مسلح بودند

خبر
زن جوان و کودک خردسال همدستان سارقان مسلح بودند

اعضای باند سرقت های مسلحانه، برای گمراه کردن مردم و پلیس از زنی جوان و کودکی خردسال به‌عنوان همدست استفاده می‌کردند. آنها در آخرین سرقت‌شان در درگیری با پلیس، یکی از مأموران را مجروح کردند و درحالی‌که 3نفرشان دستگیر شده‌اند، پلیس در تعقیب 2عضو فراری این باند است.
به گزارش همشهری، شامگاه شنبه به مأموران پلیس پایتخت خبر رسید که اعضای یک باند سرقت قصد دستبرد به خانه‌ای ویلایی در منطقه میرداماد را دارند. آنطور که شاهدان می‌گفتند سارقان 3مرد جوان بودند که زنی جوان و کودکی خردسال هم همراه‌شان بودند. در این شرایط گروهی از مأموران عملیاتی سرکلانتری سوم پایتخت راهی محل حادثه شدند. یکی از سارقان همراه با زن و کودک که اعضای خانواده‌اش بودند با دیدن مأموران، سوار بر یک خودروی پژو 207شده و تلاش کردند که فرار کنند. 2سارق دیگر نیز سوار بر موتورسیکلت راه فرار را در پیش گرفتند. تبهکاران که مأموران پلیس را مانع فرارشان می‌دیدند برای فرار از این مخمصه شروع به تیراندازی به‌سوی مأموران کردند و در این بین یکی از مأموران از ناحیه شکم هدف گلوله سارقان مسلح قرار گرفت و مجروح شد. در این شرایط بود که تعقیب و گریز پلیس با سارقان مسلح آغاز شد.
با وجود اخطارهای مأموران پلیس، سارقان مسلح حاضر نبودند خودشان را تسلیم کنند و راننده پژو 207به شکلی دیوانه وار در خیابان رانندگی می‌کرد. در این شرایط تعقیب و گریز پلیس با سارقان ادامه پیدا کرد تا اینکه مأموران پس از اخطارهای مکرر و شلیک چند تیر هوایی، لاستیک خودروی سارقان را هدف قرار دادند. با وجود اینکه ادامه مسیر برای آنها دشوار شده بود اما آنها همچنان به فرار ادامه دادند تا اینکه پس از ساعتی تعقیب و گریز مأموران توانستند خودروی سارقان را متوقف کرده و آنها را که مردی جوان به همراه همسر و فرزند خردسالش بودند دستگیر کنند و 2سارق دیگر که سوار موتورسیکلت بودند نیز توانستند فرار کنند.
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در این‌باره گفت: در این عملیات هرچند 3نفر از اعضای باند، از جمله یک زن و کودک دستگیر شدند، اما 2نفر دیگر از اعضای این باند که  هویت آنها شناسایی شده متواری شدند. وی ادامه داد: در بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شد که اعضای این باند برای پوشش سرقت‌های خود با به همراه داشتن زن و کودک در قالب یک خانواده اقدام به سرقت می‌کردند. آنها برای انجام سرقت از پلاک‌های سرقتی استفاده می‌کردند و پس از متوقف شدن خودروی‌شان، یکی از اعضای باند به‌سوی مأموران تیراندازی کرد که در این حادثه یکی از مأموران از ناحیه شکم هدف اصابت گلوله قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد. رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در ادامه گفت: مأموران در این عملیات تلاش کردند که هیچ‌گونه خسارت مالی و جانی به شهروندان وارد نشود و تلاش‌ها برای دستگیری 2سارق فراری ادامه دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :