• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 18 بهمن 1400
کد مطلب : 153211
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/wpJKm
+
-

افشای جزئیات جنایات گروهک تندر در دادگاه

داخلی
افشای جزئیات جنایات گروهک تندر در دادگاه

روز گذشته نخستین جلسه رسیدگی به پرونده جمشید شارمهد، سرکرده گروهک تروریستی تندر به ریاست قاضی صلواتی در دادگاه انقلاب برگزار شد.
به گزارش میزان، در ابتدای جلسه بهروز حسنی‌اعتماد، نماینده دادستان به بیان کیفرخواست پرداخت و گفت: جمشید شارمهد متولد۱۳۳۴ تبعه ایران و دارای تابعیت مضاعف آلمان و اقامت در آمریکاست. وی متهم است به افساد فی‌الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی ازجمله بمبگذاری در حسینیه شیراز در تاریخ ۲۴فروردین۱۳۸۷ که موجب به شهادت رسیدن ۱۴نفر و مجروح شدن تقریبا ۳۰۰نفر شده است که 15نفر از آنها کودک بودند. نماینده دادستان افزود: تلاش برای بمبگذاری در سد سیون شیراز در تاریخ ۲۵آبان۱۳۸۵ و برنامه‌ریزی جهت ترور مسئول پروژه سد، همچنین انفجار در کفشداری حرم حضرت امام(ره) در تاریخ ۳۰آبان۱۳۸۸ و آتش‌سوزی در هتل جهان تهران هنگام ساخت و تهیه بمب جهت انفجار در حوزه علمیه آیت‌الله العظمی گلپایگانی از دیگر موارد اتهامی متهم است.
حسنی‌اعتماد گفت: گروهک تروریستی تندر در اواسط سال۱۳۸۲ توسط تعدادی از عناصر سلطنت‌طلب به سرکردگی فتح‌الله منوچهری و فرود فولادوند در انگلستان تاسیس شد. این گروهک تروریستی در ابتدا با بهره‌گیری از رسانه‌ها مطالب توهین‌آمیزی را علیه دین مبین اسلام گسترش می‌داد، اما پس از انتخاب شارمهد در سال۸۵ به‌عنوان سرکرده گروه از رویکرد نرم به رویکرد سخت و تروریستی تغییر مسیر داد.
در ادامه جلسه دادگاه کلیپی از گفته‌های جمشید شارمهد پیش از دستگیری در دادگاه به نمایش گذاشته شد که متهم در این فیلم عنوان می‌کند که «ما خجالت نمی‌کشیم کسی را بکشیم؛ مگر انفجار شیراز را انکار کردیم ما ترور می‌کنیم، وحشت ایجاد می‌کنیم.»‌ در ادامه، پخش فیلم لحظه انفجار بمب در حسینیه شیراز منجر به حزن و گریه خانواده شهدا شد که در دادگاه حضور داشتند.  نماینده دادستان ادامه داد: متهم علاوه بر اعتراف به جنایات تروریستی ذکر شده، اعتراف کرده که قصد عملیات‌های تروریستی دیگری را نیز ازجمله انفجار بمب مقابل وزارت امور خارجه ایران یا سفارت چین را داشته که ناکام مانده است. این متهم قصد انجام ۲۳اقدام تروریستی را داشته که موفق به انجام ۵مورد از آنها شده است. طبق گفته‌های نماینده دادستان، متهم بعد از انجام عملیات‌های خود با افسران آمریکایی ارتباط برقرار کرده است و نخستین ارتباط او با اف‌بی‌آی بعد از انفجار شیراز بوده که آنها در این دیدار برخی نکات امنیتی را به متهم تذکر داده‌اند. او همچنین با 2سناتور محلی ملاقات داشته و درباره اهداف و اقدامات گروه تندر با آنها صحبت کرده است. در اقاریر متهم آمده است که با یک تیم سیاسی از اف‌بی‌آی در ارتباط بوده است. شارمهد نقشه فتح تهران و راه کورش را برای ترامپ، جان بولتون و هوک ارسال کرده بود و هوک در یکی از سخنرانی‌ها از گروهک تندر یاد کرده است. در ادامه جلسه دادگاه 2نفر از نمایندگان خانواده شهدا شکایت خود را بیان و برای متهم تقاضای اشد مجازات را کردند. همچنین مریم سعدی، مادر شهید راضیه کشاورز گفت: فرزند من یک انسان مهربان، ورزشکار و محصلی توانمند بود. او به حسینیه سیدالشهدا رفته بود تا با خدای خودش و حضرت زهرا(س) رازونیاز کند، اما گروهک تروریستی تندر، دختر نوجوان، مظلوم و مهربانم را با انفجار به شهادت رساند. من از محضر دادگاه می‌خواهم مظلومیت ما را به گوش جهانیان برساند. 
پس از آن، قاضی صلواتی ختم جلسه را اعلام کرد و گفت: زمان و مکان جلسه بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :