• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 17 بهمن 1400
کد مطلب : 153085
+
-

واکنش شهرداری منطقه2 به شایعه سرقت المان معروف بلوار شهید دادمان

ژیان چاق و لاغر به تعمیرگاه اعزام شده است

زیباسازی
ژیان چاق و لاغر به تعمیرگاه اعزام شده است

آذرماه سال1398 بود که المان و کاراکتر شخصیت‌های کارتونی نوستالژیک و خاطره‌انگیز برنامه عروسکی چاق و لاغر که در دهه60 پخش می‌شد و حسابی هم محبوب بچه‌های این نسل بود، در بلوار شهید دادمان در غرب تهران نصب و جانمایی شد.
به گزارش همشهری، در شرایطی که تهرانی‌ها عادت کرده‌اند هرازچندگاهی خبری درباره وقوع یک سرقت عجیب و غریب در پایتخت را بشنوند که پل وردآورد در بزرگراه شهید همدانی یکی از نمونه‌های بارز آن بود، خبر آمد که المان ژیان چاق و لاغر هم سرجای خودش نیست و سارقان حتی به این یکی هم رحم نکرده‌اند! موضوعی که به سرعت در فضای بستر اینترنت پخش و به سوژه‌ای جذاب برای کاربران فضای مجازی تبدیل شد، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد شایعه سرقت ژیان چاق و لاغر صحت ندارد و بی‌دلیل ماجرای یک تعمیر و مرمت ساده را کارآگاهی و پلیسی کرده‌اند.
شایان جعفرنژاد، رئیس اداره زیباسازی شهرداری منطقه2 درباره شایعه سرقت المان ژیان خیابان دادمان به همشهری گفت: «با توجه به اینکه ژیان طی 2سال گذشته دچار فرسودگی و آسیب‌دیدگی زیادی شده بود، حدود 2هفته قبل جمع‌آوری و برای مرمت به کارگاه منتقل شد و خبر سرقت آن درست نیست. پس از بازسازی، ژیان دوباره در همان محل قبلی جانمایی خواهد شد و در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. دلیل اصلی آسیب‌دیدگی‌ این المان و کاراکتر استفاده نامناسب برخی از شهروندان به‌ویژه هنگام گرفتن سلفی و عکس یادگاری است. بخش‌هایی ازجمله سقف و کاپوت ژیان نیز بر اثر بالا رفتن از خودرو دچار فرورفتگی شده و شیشه و بخش‌های دیگر شکسته است. همچنین داخل ژیان انباشته از انواع و اقسام زباله‌ها بود و فضای داخلی آن هم به پاتوقی برای کارتن‌خواب‌ها تبدیل شده بود. در نتیجه نیاز فوری به مرمت، بازسازی و مناسب‌سازی‌ داشت. طبق برنامه پس از بازسازی بخش‌های آسیب‌دیده و رنگ‌آمیزی جدید که حدود 2هفته دیگر به پایان می‌رسد، ژیان با شکل و شمایل تازه در همان نقطه قبلی در بلوار دادمان جانمایی می‌شود.»
 جعفرنژاد تأکید می‌کند این سازه جذابیتی برای سارقان ندارد که بخواهند برای سرقت آن خودشان را به دردسر بیندازند: «تمام بخش‌های خودروی ژیان از قبیل سپر و چراغ که قابل سرقت بود را تا به حال برده‌اند و هم‌اکنون فقط بدنه اسقاط شده یک ژیان است که ارزش سرقت ندارد و از طرف دیگر برداشتن و جابه‌جایی آن هم به این سادگی‌ها نیست و نیاز به جرثقیل و کار گروهی دارد. در مجموع این ژیان وسیله و ابزاری که به درد سرقت بخورد، ندارد و قابل سرقت نیست.»

این خبر را به اشتراک بگذارید