• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 17 بهمن 1400
کد مطلب : 153080
+
-

رقابت داغ میان 348داوطلب آتش‌نشانی

به‌گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران، 348نفر از داوطلبان آزمون استخدامی این سازمان انتخاب شده‌اند و به آزمون‌های روانشناختی، گزینش و... راه یافته‌اند. اینطور که جلال ملکی عنوان کرد از این تعداد در نهایت 100نیروی آقا و 16نیروی خانم پس از گذراندن دوره‌های تخصص در مرکز آموزش بین‌المللی آتش‌نشانی ایران، سال آینده به‌عنوان نیروهای تازه‌نفس جذب سازمان آتش‌نشانی می‌شوند. کمبود نیرو در سازمان آتش‌نشانی همواره دغدغه مدیریت شهری بوده و هست؛ به‌گونه‌ای که سخنگوی شورای شهر تهران در یکی از جلسات پارلمان شهری به این موضوع اشاره کرد و گفت که در تهران 133ایستگاه آتش‌نشانی وجود دارد و به‌طور میانگین و استاندارد باید در هر ایستگاه 45نیروی عملیاتی حضور داشته باشد، اما در تهران شاهد 31نیرو هستیم. علیرضا نادعلی همچنین تأکید کرد که 5هزار و 253نیروی عملیات در سازمان آتش‌نشانی فعالیت می‌کنند و تا پایان سال باید این عدد به 6هزار نیرو برسد. به‌گفته او، یعنی سازمان آتش‌نشانی باید 747نیروی تازه‌نفس جذب و استخدام کند، اما براساس مصوبه شورای شهر پنجم سازمان آتش‌نشانی مجوز جذب 116نیروی جدید را داشت که برای این کار آزمون استخدامی برگزار شد.

شرکت 6هزار داوطلب در آزمون استخدامی
پس از قرار گرفتن فرم استخدام روی سایت سازمان آتش‌نشانی، 6هزار داوطلب، متقاضی شرکت در آزمون شدند که در نهایت به‌گفته جلال ملکی 1137نفر در آزمون علمی پذیرفته شده‌اند. در مرحله بعد که آزمون عملی بود، داوطلبان در 6بخش انعطاف‌پذیری بدن، قدرت دست، پلانک ثابت (حرکت تعادلی)، بارفیکس، حرکات ترکیبی و دو ١۶٠٠ متر رقابت کردند و 348نفر انتخاب شدند. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی به همشهری گفت: «قراردادی با سازمان سنجش کشور منعقد شده تا آزمون روانشناختی داوطلبان توسط این سازمان برگزار شود. زمان دقیق این آزمون به‌دلیل اوج‌گیری سویه جدید کرونا مشخص نیست، اما با توجه به وضعیت قرمز تهران امکان دارد آزمون سال آینده برگزار شود.» به‌گفته ملکی پس از این آزمون، داوطلبان در مرحله تست سلامت و گزینش شرکت می‌کنند و در نهایت 116نفر انتخاب و راهی مرکز آموزشی بین‌المللی آتش‌نشانی ایران می‌شوند تا دوره‌های تخصصی امداد، نجات و حریق را بیاموزند.

بانوان مأموریت می‌روند
بانوانی که جذب سازمان می‌شوند، قرار نیست کارهای اداری انجام دهند و درواقع مانند سایر نیروی‌های عملیاتی در ماموریت‌ها شرکت می‌کنند. جلال ملکی با بیان این مطلب گفت: «در بسیاری از حوادث بانوان دچار آسیب می‌شوند و در چنین مواردی نیاز به حضور نیروهای آتش‌نشان زن است؛ بنابراین نیروهای جدید در تمام مراحل علمی و عملی و دوره‌های تخصصی امداد و نجات و حریق شرکت کرده‌اند و از این‌رو حتما در عملیات‌ها و ماموریت‌ها حضور خواهند داشت.»

این خبر را به اشتراک بگذارید