• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 17 بهمن 1400
کد مطلب : 153074
+
-

خبرهای کوتاه/ ایران و عراق در مسیر گسترش روابط

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر عراق با قدردانی از تلاش‌های عراق برای نزدیک کردن رویکردها در راستای حمایت از ثبات و امنیت در منطقه، هرگونه اقدام از هر طرفی علیه امنیت و ثبات این کشور را محکوم کرد. به‌گزارش ایسنا، دو طرف در این گفت‌وگو درخصوص روابط دوجانبه و تقویت همکاری‌ها و هماهنگی‌ها در زمینه‌های مختلف رایزنی کردند. مصطفی الکاظمی در این گفت‌وگو با اشاره به روابط متمایز میان تهران و بغداد گفت که کشورش خواهان گسترش این روابط است. وی همچنین بر اهمیت ابتکار عمل‌های منطقه‌ای که در راستای نزدیک کردن رویکردهاست، تأکید کرد.

وزیر امورخارجه سه‌شنبه به مجلس می‌رود
عضو هیأت‌رئیسه مجلس گفت: نشست غیرعلنی با حضور وزیر امور خارجه برای توضیح درباره مذاکرات وین که قرار بود امروز(یکشنبه) برگزار شود، به روز سه‌شنبه هفته جاری (۱۹بهمن‌ماه) موکول شد. به‌گزارش ایرنا، مجتبی یوسفی اضافه‌کرد: امروز نمایندگان برای تجدید بیعت با آرمان‌های امام‌خمینی (ره) به مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب‌اسلامی می‌روند.

تدوین «طرح جامع شفافیت 3قوه» کلید خورد
عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی از تدوین «طرح جامع شفافیت 3قوه» خبر داد و گفت: این طرح شامل شفافیت اموال مسئولان، شفافیت مذاکرات دولت و قوه قضاییه و شفافیت آرای نمایندگان خواهد بود. احمد امیرآبادی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ازسوی دیگر تعدادی از نمایندگان نیز با امضای نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس، خواستار بررسی دوشوری طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس برای شفافیت آرای نمایندگان شدند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید