• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 17 بهمن 1400
کد مطلب : 153050
+
-

عملیات نجات کودک مراکشی از عمق 32 متری چاه توجه همه رسانه‌های دنیا را جلب کرده است

5 روز دلهره برای نجات پسربچه 5 ساله

خارجی
5 روز دلهره برای نجات پسربچه 5 ساله

روز گذشته عملیات نجات پسربچه 5ساله مراکشی که به عمق 32متری چاهی باریک سقوط کرده در حالی وارد پنجمین روز شد که مردم زیادی از سراسر جهان برای نجات او از اعماق چاه لحظه‌شماری می‌کنند.
به گزارش همشهری به نقل از آسوشیتدپرس، رایان، نام پسربچه‌ 5ساله مراکشی است که این روزها توجه بسیاری از رسانه‌های بزرگ دنیا را جلب کرده است. او بعدازظهر سه‌شنبه هفته گذشته در یکی از روستاهای مراکش، ناگهان به داخل چاهی عمیق سقوط کرد. از همان زمان  عملیات نجات او آغاز شد اما خاک سست محل حادثه از یک سو و باریک بودن چاه از سوی دیگر مانع از آن می‌شد که امدادگران بتوانند وارد چاه شده و پسربچه را نجات دهند. با این حال وقتی آنها با استفاده از طناب دوربینی را به اعماق چاه فرستادند به تصاویری دست یافتند که نشان می‌داد رایان به عمق 32متری چاه سقوط کرده و زنده است.
هر چه زمان می‌گذشت، اخبار این حادثه نیز بیشتر مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گرفت. هرگونه عملیات حفاری در چاه امکان داشت باعث ریزش خاک دیواره‌ها و مرگ پسربچه شود. از طرفی قطر چاه هر چه پایین‌تر می‌رفت باریک‌تر می‌شد و در برخی نقاط به 45سانتی‌متر می‌رسید. در این شرایط امدادگران با استفاده از طناب و لوله اقدام به ارسال آب و غذا و همچنین اکسیژن به عمق چاه کردند تا رایان بتواند همچنان زنده بماند. در مرحله‌ بعدی، آنها تصمیم گرفتند با استفاده از بولدوزر اقدام به حفر چاهی به موازات چاه مورد نظر کرده و پس از رسیدن به عمقی که رایان در آنجا گرفتار شده بود، تونلی افقی به سمت چاه اصلی حفر کرده و از طریق این تونل به پسربچه برسند. روز گذشته، عملیات نجات در حالی وارد پنجمین روز شد که صدها نفر از روستاییان و مردم مراکش برای تماشای این عملیات در محل حادثه جمع شده بودند. صبح دیروز، عبدالهادی تمرانی، رئیس تیم امداد و نجات به خبرنگاران گفت: فعلاً نمی‌توان وضعیت کودک را مشخص کرد. اما امیدواریم که این بچه زنده بماند. در این عملیات از خبره‌ترین مهندسان کمک گرفته شده و هم‌اکنون در 2متری رسیدن به رایان هستیم اما به‌دلیل ترس از فروریختن خاک روی سر پسربچه، ادامه عملیات با کندی پیش می‌رود. تا عصر دیروز و لحظه تنظیم این گزارش تلاش امدادگران برای رسیدن به رایان کوچولو در حالی ادامه داشت که مردم مراکش با هشتگ «رایان را نجات دهید»، فضای مجازی را تحت‌تأثیر قرار داده‌اند.
براساس این گزارش، دهکده‌ای که رایان و خانواده‌اش در آن زندگی می‌کنند 500نفر جمعیت دارد اما پر از چاه‌های عمیق است که خطر گرفتار شدن مردم در این چاه‌ها را افزایش داده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید