• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 17 بهمن 1400
کد مطلب : 153012
+
-

با جوانان هم در آسیا نتیجه می‌گیریم

سحر پاپی، بازیکن تیم ملی فوتسال می‌گوید 2سال تعطیلی، تیم را عقب انداخته و اردو و مسابقه لازم است تا تیم دوباره به هماهنگی برسد

با جوانان هم در آسیا نتیجه می‌گیریم

 تیم ملی فوتسال زنان ایران که بیش از 2سال تعطیل بود، چندی پیش در تورنمنت کافا، تورنمنت آسیای مرکزی، به قهرمانی رسید. این قهرمانی با نقدهایی همراه بود. فروزان سلیمانی که بعد از ماه‌ها کشمکش سرمربی تیم ملی شد، ترجیح داد تیم را جوان کند اما این جوانگرایی به مذاق خیلی‌ها خوش نیامده است. تیم سال آینده مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش دارد و منتقدان می‌گویند برای تکرار سومین قهرمانی در آسیا باید بازیکنان باتجربه حفظ می‌شدند. ایران هر‌چند در تورنمنت کافا باز‌ی‌های یک‌طرفه‌ای در مقابل تاجیکستان و قرقیزستان داشت، اما در بازی رفت 5 بر2 ازبکستان را برد و در بازی برگشت با این تیم مساوی کرد. نتیجه این دو بازی دلیلی شده تا بعضی‌ها نگران آینده تیم شوند و بگویند ایران از سطح اول آسیا فاصله گرفته است. با این حال، سحر پاپی که از باتجربه‌های تیم است و در این تورنمنت هم بازی کرده، از وضعیت راضی و به تیم و جوانانش امیدوار است.

 تیم ملی بیش از 2سال بود که بازی نمی‌کرد. بعد از این مدت توانستید بازی‌های خوبی انجام بدهید؟
بازیکنان هنوز به آمادگی کامل نرسیده بودند. ما بعد از مدت‌ها 2اردوی کوتاه‌مدت داشتیم، فرصت زیادی نداشتیم و نتوانستیم خیلی کنار هم تمرین کنیم. بازیکنان قدیمی به تیم ملی دعوت نشده بودند و به جای آنها بازیکنان جوان به تیم آمده بودند. تیم تغییرات زیادی داشت ولی با این حال بازی‌های بدی انجام ندادیم.

 در این دوسال عقب نیفتادید؟
چرا، خیلی عقب افتادیم. تیم ملی تعطیل بود. سال اولِ کرونا هم لیگ نیمه‌کاره ماند. با اینکه ماه‌های گذشته لیگ مرتب برگزار شد و بازیکنان درگیر مسابقات بودند، اما ما عقب ماندیم. یک مشکل دیگر هم این بود که سرمربی را دیر انتخاب کردند. الان هم می‌شود جبران کرد. اگر مسابقات قهرمانی آسیا شهریور1401 برگزار شود، وقت داریم که خودمان را به شرایط ایده‌آل برسانیم.

 بیشتر ضعف تیم در چه بود؟ فقط هماهنگی یا بازیکنان هم افت داشتند؟
بازیکنان چون در لیگ بازی می‌‌کنند، ضعف تکنیکی نداشتند. مشکل بیشتر هماهنگی بود.

 تیم جوان‌ شده است. این جوانان می‌توانند جایگزین مناسبی برای قدیمی‌ها باشند؟
دیگر مثل قدیمی‌ها که پیدا نمی‌‌شود. آنها خیلی برای فوتسال و تیم ملی زحمت کشیدند ولی جوانان هم خیلی خوب هستند. سال‌هاست که در فوتسال هستند و باید مزد تلاش‌شان را می‌گرفتند. آنها ضعف تکنیکی ندارند. اگر اردوها منظم باشد و روی آنها کار شود، خیلی خوب می‌شوند. دوره قبلی هم که تیم ملی قهرمان آسیا شد، تیم تغییرات زیادی داشت. الان هم نمی‌شود گفت که چون تیم تغییرات داشته و جوان شده است، به جایی نمی‌رسد. به‌نظر من که این تیم می‌تواند تیم خیلی خوبی شود.

 در تورنمنت کافا با تیم‌های سطح‌یک آسیا بازی نکردید. با این حال، بازی با ازبکستان سخت شد.
دوره‌های قبل فقط یک دور با تیم‌ها بازی می‌کردیم ولی این دوره مسابقات رفت‌و برگشت برگزار شد. طبیعی بود که در دور برگشت بدن‌هایمان کم بیاورد. ازبکستان نسبت به بقیه، تیم خوبی بود. حتی قرقیزستان هم فیزیک خوبی داشت. مهم این بود که تیم‌ها در دور برگشت فرصت آنالیز‌کردن هم داشتند و در بازی‌های برگشت بهتر بازی کردند. با این حال، تیم ما خیلی سرتر بود. ما بعد از مدت‌ها بازی می‌کردیم و توانستیم متوجه مشکلات‌مان شویم. من خودم با اینکه کم بازی کردم، ولی توانستم 5گل بزنم. از خودم راضی بودم.

 با توجه به وضعیت تیم امیدوارید که در مسابقات قهرمانی آسیا بتوانید نتیجه بگیرید؟
ما با همین تیم هم حرف‌های زیادی برای گفتن در آسیا داریم. اگر اردوها منظم برگزار شود و چند بازی تدارکاتی هم داشته باشیم، وضعیت‌مان بهتر می‌شود. اسفندماه قرار است تیم روسیه به ایران بیاید. طبق برنامه‌ سال‌های قبل ما هم اردیبهشت در تورنمنتی که روسیه برگزار می‌کند، شرکت می‌کنیم. کرونا اجازه بدهد این مسابقات برگزار شود، شرایط تیم بهتر می‌شود.

 شایعه شده که دوباره سرمربی تیم ملی عوض می‌شود. این تغییرات چقدر به تیم ضربه می‌زند؟
ما که چیزی نشنیده‌ایم فقط گفته‌اند که قرار است یک مشاور به کادر فنی اضافه شود اما اگر این اتفاق بیفتد، خیلی بد است. وقت کم است و همه برنامه‌ریزی‌های تیم به هم می‌ریزد.

 امسال شرایط لیگ چطور است؟
امسال هم برای ملی‌حفاری بازی می‌‌کنم. اردوهای تیم ملی و کرونا بعضی از بازی‌ها را لغو کرد و باید بازی‌های معوقه را برگزار کنیم. دور مقدماتی در 2گروه برگزار شد که یک گروه خیلی سخت بود و یک گروه خیلی راحت. در مرحله پلی‌آف مشخص می‌شود تیم‌ها چند مرده حلاجند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید