• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 17 بهمن 1400
کد مطلب : 153075
+
-

نکته بازی/فوتبال قشنگی‌هایی هم دارد

درحالی‌که ما اینجا مدام در حال جنگ و دعوا هستیم و حتی از تیم ملی هم در بهترین روزهایش سوژه‌ای برای ستیز می‌سازیم، قطری‌ها در تمرینات تیم‌های باشگاهی‌شان برای بازیکنان صعودکرده به جام‌جهانی این کشور جشن ترتیب می‌دهند. در همین راستا در نخستین جلسه تمرینی الاهلی بعد از صعود تیم کشورمان به جام‌جهانی، یک کیک زیبا با تصویر محمدحسین کنعانی‌زادگان تهیه کردند و جشنی مختصر برای مدافع ایرانی خود گرفتند. در اردوی تیم السد هم اتفاق مشابه برای یک بازیکن کره‌ای رخ داد. ایران و کره‌جنوبی حضورشان در جام‌جهانی را قطعی کردند و به این شکل از سوی میزبان جام‌جهانی بعدی مورد استقبال قرار گرفتند. حالا شما ببینید ما سر همین آقای کنعانی چقدر دعوا و دلخوری درست می‌کنیم. آقا به خدا قسم فوتبال زیبایی‌هایی هم دارد.

آقا این کلمه «بچگی» را فراموش کنید
اللهیار صیادمنش که به تازگی به باشگاه هال‌سیتی در دسته اول فوتبال انگلستان پیوسته، در مراسم معارفه‌اش گفته: «از بچگی هال‌سیتی را می‌شناختم و خوشحالم که امروز به این تیم بزرگ پیوسته‌ام.» این داستان، خیلی‌ها را یاد اظهارنظر اعجاب‌برانگیز سعید عزت‌اللهی در زمان پیوستنش به الغرافه قطر انداخت؛ جایی که هافبک ملی‌پوش کشورمان گفته بود از زمان کودکی بازی‌های این تیم را پیگیری می‌کرده است. البته با توجه به سن پایین‌اللهیار، او اگر همین چند سال پیش هم اسم هال‌سیتی را شنیده باشد جمله‌اش را توجیه کرده است! با این حال خداوکیلی یک‌بار برای همیشه بیایید این عبارت «از بچگی» را از ادبیات روز معارفه در باشگاه جدید کنار بگذارید. داخل کشور هم اغلب بازیکنان بعد از پیوستن به پرسپولیس و استقلال از همین جمله نخ‌نما استفاده می‌کنند.

قطار ایرانگردی خلعت
یکی از خبرهای جالب از پنجره نقل‌وانتقالاتی زمستان، پیوستن محمدرضا خلعتبری به فولاد بود. خلعت که نیم‌فصل اول را در سپاهان توپ زد و گویا این اواخر با محرم نویدکیا هم به مشکل خورده بود، در دور برگشت برای فولاد توپ خواهد زد. نکته جالب اما پیوستن این بازیکن 38ساله به لوسیانو پریرا، دیگر مهاجم 38ساله فولاد است. شیمبا اخیرا مورد توجه پرسپولیس قرار گرفته بود، اما فولادی‌ها با انتقال این بازیکن مخالفت کردند و حالا یک مهره همسن و سال برای پست کنار او پیدا کرده‌اند که قشنگ سرشان کنار هم گرم باشد! فولاد شانزدهمین تیم خلعتبری است که البته بین آنها نام‌های تکراری هم به چشم می‌خورد. باید دید قطار ایرانگردی خلعت در اهواز متوقف می‌شود یا باز هم خبر انتقال او به تیمی دیگر را خواهیم شنید.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید